Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه‌های جهادی شهرستان دلفان در قالب قرارگاه مردمی مبارزه با کرونا روزهاست برای حفظ سلامتی مردم و پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا در تکاپو هستند. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دلفان،کرونا که آمد و سلامتی مردم را هدف قرار داد، مدافعان سلامت با ایثار و از خودگذشتگی سینه سپر کردند تا بلاگردان مردم شوند، آنها با تلاش شبانه‌روزی و دوری از کانون خانواده، تمام هم و غم خود را بر این گذاشته که التیامی برای درد بیماران شوند و سلامتی را به آنها برگردانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در جبهه دیگر جهادگران و بسیجیان نیز میدان‌دار مبارزه با کرونا شدند تا با اقدامات جهادی خود باری از دوش مدافعان سلامت بردارند و خطر این ویروس را از مردم دور کنند.

در پی شیوع این ویروس منحوس و  ابتلای عده‌ای از مردم به این بیماری، جهادگران استان لرستان نیز شب و روز در تلاش‌اند تا با ضد عفونی و گندزدایی، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی یاریگر مردم باشند.

در شهرستان دلفان نیز به همت مجمع مردمی مدافعان سلامت و قرارگاه مردمی مبارزه با کرونا در دلفان، گروه‌های جهادی اقدامات خوبی جهت مقابله و پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا انجام داده‌اند که برای اطلاع از فعالیت این گروه‌های خدوم و جهادگر گفت‌وگویی با محمد دوستی نماینده مجمع مردمی مدافعان سلامت و مسئول قرارگاه مردمی مبارزه با کرونا در دلفان داشتیم که در زیر آمده است:

نماینده مجمع مردمی مدافعان سلامت در دلفان اظهارداشت: در پی شیوع ویروس کرونا در استان و شهرستان دلفان قرارگاه مردمی مبارزه با کرونا در این فعالیت خود را از دهم اسفندماه جهت مبارزه با ویروس کرونا شروع کرد و این قرارگاه پیش از آن نیز تحت عنوان گروه جهادی امام رضا(ع) در سطح شهرستان دلفان فعالیت داشت.

حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا در دلفان توسط گروه‌های جهادی

وی در رابطه  با فعالیت قرارگاه مردمی مبارزه با کرونا در دلفان افزود: در حال حاضر قرارگاه در حوزه سلامت، تولید ماسک، توزیع مواد ضد عفونی، تجهیز درمانگاه‌ها، گند زدایی و ضدعفونی معابر، تهیه مواد شوینده شناسایی و حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا، تهیه و توزیع مواد غذایی تهیه اقلام مورد نیاز خانواده‌های کرونایی فعالیت می‌کند.

نماینده مجمع مردمی مدافعان سلامت در دلفان عنوان کرد: در این شهرستان  قرارگاه شهید سلیمانی که متشکل از پنج گروه جهادی به همراه سه گروه جهادی دیگر در عرصه مقابله با کرونا فعالیت دارند و مابقی گروه‌های زیر مجموعه پایگاه‌های مقاومت هستند.

وی مهم‌ترین فعالیت این گروه‌های جهادی را در شهرستان دلفان در عرصه محرومیت‌زدایی، سازندگی، ایجاد اشتغال و تامین مواد غذایی دانست و بیان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده این گروه‌های جهادی رویکرد خود را در عرصه مبارزه با ویروس منحوس کرونا و حوزه سلامت تغییر داده‌اند.

خدمت‌رسانی بیش از 19 هزار جهادگر لرستانی در جبهه مبارزه با کرونا؛ 490 هزار ماسک تولید شدنیروهای مسلح پشتیبان مدافعان سلامت؛ ارتش و سپاه مشغول ضدعفونی اماکن استان لرستان هستند

راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک و مواد ضدعفونی 

دوستی با اشاره به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در این شهرستان گفت: در کارگاه تولید ماسک روزانه دو هزار و 500 ماسک با پارچه مخصوص نانو  تولید و در گارگاه تولید شیلد روزانه 100 عدد شیلد مخصوص بیمارستانی تولید می‌شود.

وی یکی دیگر از فعالیت‌های گروه‌های جهادی دلفان را بسته بندی و توزیع اقلام بهداشتی جهت مقابله با کرونا در شهرستان برشمرد و تصریح کرد: در این راستا تاکنون هزار و 800 بسته توزیع شده است.

مسئول قرارگاه مردمی مبارزه با کرونا در دلفان با بیان اینکه تاکنون شش هزار و 400 لیتر الکل مخصوص ضد عفونی دست در سه مرحله توزیع شده است خاطرنشان کرد:  100 هزار محلول پروکلرین رقیق شده توزیع و گندزدایی بیش از 100 روستا انجام شده است.

کمک 10 میلیارد ریالی خیران برای خرید اقلام بهداشتی

وی به  کمک خیران و مشارکت های مردمی برای مبارزه با شیوع بیشتر کرونا اشاره کرد و اظهارداشت: تاکنون 10 میلیارد ریال از محل کمک‌های خیران صرف خرید الکل، ماده ضدعفونی دست، تهیه مواد گندزدا ، خرید ماسک، تجهیز و راه‌اندازی کارگاه ماسک، خرید ژل ضدعفونی دست و دستکش خرید گان و شیلد  و تهیه بسته‌های مواد غذایی و مواد شوینده و تجهیز درمانگاه‌های بخش‌های شهرستان شده است.

دوستی یکی دیگر از برنامه‌های گروه های جهادی را اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و آموزشی در سطح شهرستان جهت پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا دانست و افزود: در این زمینه نیز پنج هزار بروشور آموزشی توزیع شد.

وی توزیع ماسک، شیرینی وکارت تبریک نیمه شعبان در ولادت حضرت قائم (عج)  را یکی دیگر از برنامه های فرهنگی این گروه های جهادی برشمرد و عنوان کرد: با اجرای پویش بخشش اجاره بها در شهرستان دلفان نیز بیش از 100 صاحب مغازه در بازار اصلی شهرستان اجاره بهای اسفندماه و بعضا فروردین ماه را بخشیدند.

توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده دلفان

نماینده مجمع مردمی مدافعان سلامت در دلفان بیان کرد: در بحث توزیع بسته های معیشتی نیز گروه‌های جهادی دلفان وارد کار شدند و تاکنون هزار و 500 بسته غذایی به ارزش هربسته 300 هزار تومان بین اقشار نیازمند، خانواده‌هایی کرونایی و سیل‌زده اسفندماه در سطح شهرستان دلفان توزیع شده است.

وی گفت: در بحث انجام غربالگری نیز این قرارگاه ورود کرد و گروه‌های جهادی نسبت به کنترل ورود و خروج شهرستان و تب سنجی افراد اقدام کردند.

دوستی تصریح کرد: علاوه بر فعالیت‌های مذکور قرارگاه شهید سلیمانی در شهرستان دلفان تعداد 400 گان بیمارستانی و بیش از 300 شیلد توزیع و در 10 مرحله اقدام به توزیع آبمیوه طبیعی در بین بیماران کرونایی در بیمارستان کرده است.

انجام 3 رزمایش  ضد عفونی و گندزدایی معابر در نورآباد

وی خاطرنشان کرد: سه رزمایش ضد عفونی و گندزدایی معابر در شهر نورآباد، بخش خاوه و بخش کاکاوند با شرکت بیش از 35 دستگاه تراکتور انجام گرفت.

مسئول قرارگاه مردمی مبارزه با کرونا در دلفان اظهارداشت: به همت قرارگاه شهید سلیمانی شهرستان دلفان تعداد 13 آرایشگر با رعایت کامل اصول بهداشتی و محافظتی به روستای کرونا زده فتح آباد بخش میربگ که قرنطینه شده اعزام و اقدام به پیرایش موی سر کلیه مردان روستا کردند.

وی با اشاره به تعامل خوب اداره بهداشت و درمان و مسئولان شهرستان با قرارگاه مردمی مبارزه با کرونا در دلفان افزود: مهم ترین نیاز و مشکل شهرستان در مقابله با کرونا کمبود امکانات در مبارزه با ویروس کرونا، نداشتن کارگاه تولید مواد ضدعفونی در شهرستان است.

دوستی عنوان کرد: وضعیت بد معیشتی و فقر در شهرستان دلفان سبب عدم رعایت قرنطینه خانگی در شهرستان شده است.

انتهای پیام/642/ی R41450/P/S6,72/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان دلفان مقابله با کرونا گروه های جهادی کارگاه تولید ویروس کرونا تولید ماسک شیوع بیشتر ضد عفونی مواد ضد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۹۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ شرکت ۵۰ گروه جهادی خوزستان در طرح عهد خدمت موجب شد این استان از نظر تعداد گروه‌های شرکت کننده مقام نخست را در سطح کشور کسب کند.
طرح عهد خدمت با هدف آبادانی و رسیدگی به مناطق کم برخوردار کشور با حضور ۱۷ هزار دانشجوی جهادگر برگزار شد. در استان خوزستان ۵۰ گروه جهادی بسیج دانشجویی در مناطق محروم نقش آفرینی کردند که در کشور مقام اول را کسب کردند.
در این گروه‌های جهادی خوزستان، هزار و ۱۹۲ دانشجو حضور داشتند که از نظر تعداد پس از استان تهران رتبه دوم را کسب کردند. خدمت رسانی گروه‌های جهادی خوزستان در حوزه‌های عمرانی، آموزشی، بهداشتی درمانی، فرهنگی و تربیتی و مشاوره و روانشناسی، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی صورت گرفت. توزیع بسته‌های معیشتی، پخت غذای گرم، توزیع نان، لوازم التحریر، کیف و کفش و پوشاک از دیگر خدمات این گروه‌ها بود.

دیگر خبرها

  • تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز
  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • دستگیری قاتل در کمتر از ۵ ساعت در دلفان
  • دستگیری قاتل کمتر از ۵ ساعت در دلفان