Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگران و قشر کم درآمد جامعه اولین قربانیان افزایش نجومی قیمت ها هستند، افرادی که مدتهاست زیر بار گرانی کمر خم کرده اند و توان خرید مایحتاج زندگی خود را ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، گرانی و افزایش نرخ تورم جملات نام آشنای این روزهای زندگی مردم است ، و از چند سال گذشته به این سو، دشواری‌های تأمین معاش مردم که ناشی از وضعیت نامتوازن اقتصادی است، مهم‌ترین دغدغه‌ی جامعه‌ی ایرانی را شکل داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایه شوم گرانی و پاییین آمدن قدرت خرید مردم در سال های اخیر نشان از وضعیت نامناسب اقتصادی کشور دارد که بنا بر وعده های از طرف مسئولان قرار بود در طی 100 روز وضعیت معیشتی مردم بهبود یابد اما با توجه به شرایط موجود مثل اینکه صد روز وعده داده شده هنوز از راه نرسیده است.

کارگران و قشر کم درآمد جامعه اولین قربانیان افزایش نجومی قیمت ها هستند ،افرادی که مدت هاست زیر بار گرانی کمر خم کرده اند و توان خرید مایحتاج زندگی خود را ندارند.

بی‌توجهی مستمر دولت به جامعه کارگری کشور و جفای بزرگی که با تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران در سال 99 به این قشر شده موجب کوچک شدن سفره کارگران نسبت به قبل شد.

رئیس ‌جهمور سال 92 در ابتدای آغاز کار دولت به خبرنگاران گفت به حقوق و دستمزد کارگران باید رسیدگی کنیم در حالی‌که همه شاهدند این حرف در همان حد شعار باقی ماند و زندگی کارگران روز به روز بدتر می شود.

یکی از کارگران شرکت سیمان کردستان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: دولت با تعیین نرخ حداقل حقوق یک میلیون و 800 هزار تومان برای کارگران در سال ۹۹ جفای بزرگی در حق ما کرده است و از همه بدتر می گوید کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی به آنان مربوط نمی‌شود.

از همین جا به اقای روحانی می گوییم چرا زمان انتخابات کارگران نور چشمی شما بودند اما به مشکلات معیشتی و زندگی رسید مربوط به شما نمی شوند.

یکی دیگر از کارگران بیجاری گفت: کارگران در دولت فعلی دائماً با تصمیمات اشتباه در حال قربانی شدن هستند و هر سال نسبت به سال گذشته وضعیت زندگی ما وخیم تر می شود.

او ادامه می‌دهد: نمی‌دانم این وضعیت تا کجا می‌تواند دوام بیاورد اما اینطور که دارد پیش می‌رود فقط باید همینطور بدویم تا بتوانیم یک لقمه نان در بیاریم.

این کارگر کردستانی تصریح کرد: وضعیت معیشت مردم در همه‌ی اقشار از خیلی وقت پیش بد شده و روز به ‌روز هم بدتر می‌شود و چیز جدیدی نیست. تا یکی دو سال پیش قیمت‌ها نصف بود ولی الان همه چیز سه برابر شده که باعث پایین آمدن قدرت خرید مردم شده است و با یک میلیون و 800 هزاری که برای ما تصویب کرده اند فقط می توانیم پول آب و برق و اجاره منزل پرداخت کنیم.

علیزاده یکی از کارگران شرکت صنعتی بیجار گفت: کدام مسوول با ماهی یک میلیون و 800 هزار تومان می تواند زندگی کند که اینگونه برای ما تصمیم می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه کارگران موتور محرکه اقتصاد کشور هستند و در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را بعنوان سال جهش تولید نامگذاری کرده است باید توجه بیشتری به قشر کارگر می شد ، افزود: چرا دولت و کارفرمایان با ظلم و ستم موجب کوچک شدن سفره کارگران می شوند.

این کارگر بیجاری ادامه داد: جالب قضیه اینجاست دولتمردان کارگران بیچاره را به صرفه جویی دعوت می کنند و کسی نیست از خودشان بپرسد چرا خودتان در بودجه های که جلوی دستتان است صرفه جویی نمی کنید و فقط زورتان به کارگران می رسد.

بنده به عنوان یک کارگر اعتراض شدید خود را به نسبت میزان و نوع تعیین دستمزد اعلام می‌کنم و از مسؤولان درخواست دارم که بازنگری در این زمینه داشته باشند.

امیدواریم دولتمردان و کارفرمایان این را بدانند رویدادهای اقتصادی مانند تورم تبعات منفی در جامعه دارد که مهمترین آن نداشتن اطمینان به زندگی و ترس و دلهره و نگرانی است که بر زندگی مردم سیطره می کند و پایین آمدن اعتماد و مشارکت اجتماعی مردم و مسوولیت پذیری از تبعات منفی تورم و عدم توجه به کارگران در جامعه است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۹۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قربانیان سیل در کنیا به ۲۲۸ نفر افزایش یافت

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت کشور کنیا امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای شمار قربانیان فاجعه سیل در این کشور را ۲۲۸ نفر اعلام کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت کشور کنیا در این خصوص آمده است: کنیا شاهد بارش بدترین باران‌های سیل آسا و اثرات طوفان بوده است.

تاکنون بیش از ۲۱۲ هزار نفر در کنیا به دلیل وقوع سیل آواره شده اند و حداقل ۱۶۴ نفر نیز مجروح شده اند.

مقامات کنیا و نهاد‌های بشردوستانه از مردم این کشور خواسته‌اند تا از حضور در مناطق سیل‌زده و صعود به ارتفاعات و رانندگی در هنگام بارندگی سنگین خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • چه رازی پشت تورم ۳۱ درصدی مخفی شده است؟
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • قربانیان سیل در کنیا به ۲۲۸ نفر افزایش یافت
  • قربانیان سیل در کنیا به ۲۲۸ نفر افزایش یافت+ فیلم
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت!
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟