Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره اثرپذیری بازار طلا از کاهش قیمت نفت اظهار داشت: از آنجایی که با کاهش قیمت نفت شاهد افت ارزش دلار بودیم بنابراین سرمایه‌گذاری از بازار ارز به سمت طلا گرایش پیدا کرد و قیمت انس طلا با 24 دلار افزایش، از 1680 دلار به 1704 دلار رسید.

وی با تاکید بر اینکه بازار طلا و سکه ایران هم متاثر از قیمت دلار و انس جهانی است، اظهار داشت: کاهش نرخ ارز و افزایش ارزش انس باعث افزایش قیمت طلا و سکه در بازار ایران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف با اشاره به آخرین قیمت سکه و طلا در ایران اظهار داشت: قیمت سکه تمام طرح قدیم با 70 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به 6 میلیون و 50 هزار تومان رسید. همچنین سکه طرح جدید هم با 70 هزار تومان افزایش نسبت به دیروز 6 میلیون و 280 هزار تومان معامله می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت نیم‌سکه 3 میلیون و 210 هزار تومان است و ربع سکه و سکه یک گرمی بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته به ترتیب یک میلیون و 870 هزار تومان و 980 هزار تومان معامله می‌شوند.

کشتی‌آرای افزود: هر مثقال طلا هم با 35 هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته 2 میلیون و 685 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار با 8000 تومان افزایش قیمت 620 هزار تومان معامله می‌شوند.

رئیس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف با اشاره به اثرپذیری بازار طلا و سکه نسبت به رونق بازار سرمایه گفت: از آنجایی که بیش از یک ماه تمام بازارها و کسب و کار غیرفعال بودند هنوز شاهد اثرپذیری بازار طلا و سکه از سیاست هدایت نقدینگی به سمت بورس نبوده‌ایم. البته مشتری‌های بورس با سرمایه‌گذاران در بازار طلا و سکه بسیار متفاوت هستند به همین دلیل تا این لحظه شاهد افزایش عرضه با هدف خروج نقدینگی از بازار طلا و هدایت آن به بورس نیستیم.

کشتی‌آرای همچنین با اشاره به خطر داد و ستد سکه‌های جعلی در بازار اظهار داشت: از آنجایی که هنوز هم خرید و فروش سکه جعلی در بازار مشاهده می‌شود، توصیه ما به مردم این است که تنها از واحدهای مجاز نسبت به معامله سکه اقدام کنند.

وی درباره ممنوعیت معامله سکه در واحدهای فروش طلا و جواهر گفت: این ممنوعیت موضوع جدیدی نیست و هدف ما رعایت سختگیرانه این معاملات است و از مردم می‌خواهیم فقط در واحدهای مجاز سکه معامله کنند.

رئیس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف با بیان اینکه منشأ داد و ستد سکه جعلی خود مردم هستند، گفت: هرچند که در سال گذشته باند ضرب سکه جعلی کشف و دستگیر شدند اما همچنان شاهد جریان فروش سکه جعلی در بازار هستیم چراکه مردم در این باره احتیاط نمی‌کنند و افراد سودجو هم منتظر این فرصت‌ها هستند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: افزایش قیمت قیمت نفت نقدینگی طلا طلا و سکه بازار طلا و سکه تومان افزایش طلا و جواهر هزار تومان سکه جعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۹۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات قیمت ارزهای مبادله ای؛ ثبات دلار و درهم و رشد یورو

به گزارش خبرگزاری مهر، هر اسکناس دلار امروزسه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان دادوستد شد.

قیمت حواله دلار آمریکا نیز بدون تغییر نسبت به دیروز ۴۱ هزار و ۳۷۷ تومان معامله شد.

قیمت هر اسکناس یورو نسبت به روز کاری گذشته با افزایش ۶۸ تومانی به ۴۷ هزار و ۴۹۱ تومان و حواله آن با رشد ۶۴ تومانی، ۴۴ هزار و ۳۴۳ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری بدون تغییر قیمت، ۱۲ هزار و ۶۶ تومان رسید و حواله درهم نیز بدون تغییر قیمت، ۱۱ هزار و ۲۶۷ تومان معامله شد.

کد خبر 6093606 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • جزییات قیمت ارزهای مبادله ای؛ ثبات دلار و درهم و رشد یورو
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار زیر چتر کدام رخداد جان گرفت؟
  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟