Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدعلی موهبتی گفت: در راستای رزمایش کمک مومنانه و با همکاری همه نهادها و سازمان های سیستان و بلوچستان بیش از 500هزار بسته معیشتی با محوریت استفاده از مساجد و جوانان در بین نیازمندان استان تقسیم خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با تقدیر از همراهی خوب مردم سیستان و بلوچستان در طرح فاصله گذاری اجتماعی و رعایت موارد بهداشتی اعلامی، بیان کرد: این مهم موجب شد تا سیستان و بلوچستان جزء استان های خوب کشور در مقالبه با شیوع کرونا باشد و شاهد ابتلای تعداد کمتری از شهروندان به این بیماری نسبت به دیگر مناطق باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: به طور کلی نسبت به جمعیت این استان دارای کمترین شیوع بیماری است چرا که مردم هم با مسئولان همراهی کرده و هم اینکه خود نکات بهداشتی مورد تاکید ستاد مقابله با کرونا را جدی گرفته اند.

احمدعلی موهبتی همچنین با تقدیر از همه دستگاه های که در امر پیشگیری از کرونا فعال بوده اند، اذعان کرد: در گام اول همه دستگاه های بخش خصوصی و دولتی برای آموزش شهروندان اقدام کرده و همچنین با تولید و توزیع ماسک و دیگر اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه در طول دوماه اخیر به خوبی موفق به انجام این مهم شدیم.

وی ادامه داد: در گام بعدی به جهت اینکه برخی مردم به دلیل تعطیلی کسب و کارها آسیب دیده و پیش از این واقعه نیز عده ای نیازمند بودند چرا که شغل ثابت نداشته و در تامین معیشت خانواده خود با مشکل روبه رو بودند، کمک هایی از سوی نهادها و خیرین میان این افراد تقسیم شد تا گوشه ای از مشکلات آنان رفع شود.

موهبتی با اشاره به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان بیش از همیشه نیازمندان جامعه منتظر کمک هستند، گفت: با توجه به اینکه امسال شیوع کرونا هم بر مشکلات نیازمندان افزوده است بر تعداد خانواده های محرومی که به کمک و مساعدت نیاز دارند افزوده شده است.

باید مساجد پایگاه اصلی کمک مومنانه باشد

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور و در راستای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب در جهت کمک مومنانه، جلسه ای با حضور همه مسئولین استانی، ائمه جمعه شهرستان های مختلف سیستان و بلوچستان و فرماندهان سپاه برگزار شد تا کمک های این نهاد انقلابی که به بیش از 500هزار بسته معیشتی می رسد با همکاری همه به دست نیازمندان واقعی برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه همه دستگاه های کشور برای کمک مومنانه پای کار آمده اند، تصریح کرد: پس از فرمان رهبری بسیاری از دستگاه ها همچون سپاه، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام، بهزیستی، بنیاد مستضعفان کشور و دیگر سازمان ها و نهادها و همچنین موسسات خیریه پای کار آمدند که برای هماهنگی و هم افزایی نیازمند برگزاری نشست های مشترک است.

وی افزود: در موضوع سیل با وجود اینکه کمک های بی نظیری شد اما در برخی مناطق کمک ها بیشتر رسیدگی شد و برخی نقاط کمتر، به همین منظور و برای مساوات و عدالت با هماهنگی های انجام شده همه اقشار نیازمند و آبرومند از این کمک ها بهره مند خواهند شد.

موهبتی با تاکید بر اینکه در این طرح حفظ آبروی مردم در اولویت ماست، گفت: همانگونه ای که رهبری تاکید دارند حفظ آبروی مردم همراه با کمک مومنانه مورد تاکید همه دستگاه های خدمت رسان است و برای تحقق این مهم مساجد را به عنوان پایگاه اصلی کمک ها قرار دادیم تا با همکاری جوانان هر منطقه به نیازمندان کمک کنیم.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان همه دستگاه کمک مومنانه کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۹۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سرگزی از شهروندان خواست از تردد‌های غیرضروری در مسیر‌های ارتباطی، اسکان در مسیل‌ها، حاشیه رودخانه‌ها و پایین دست سد‌ها خودداری کنند.
مدیرکل هواشناسی استان هم گفت: میزان بارش در کوشه از توابع شهرستان تفتان به ۴۰ میلی متر رسید که بیشترین میزان بارندگی استان در روز جاری بوده است.
حیدری افزود: از ۵۶ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی سیستان و بلوچستان از جمله از زاهدان ۳، چاه رحمان از توابع زاهدان ۳۰، زهک ۴.۶، میرجاوه و سنگان۱۲ میلی متر بارش باران گزارش شد.
وی بیان کرد: بارش‌های بهاری تا جمعه در سیستان و بلوچستان تداوم دارد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام