Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@23:06:45 GMT

کشت صیفی جات به روش تونلی در کُردستان

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۰۰۵۱

کشت صیفی جات به روش تونلی در کُردستان

مدیر جهاد کشاورزی بانه گفت: ۱۸هزارمتر از اراضی این شهرستان زیرکشت گوجه فرنگی وخیار به روش تونلی رفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از کردتودی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه گفت: برای اولین بار در این شهرستان کشت کوجه فرنگی و خیار به روش تونلی در سطح ۱۸ هزار مترمربع در اراضی کشاورزی این شهرستان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریم شریفی افزود: این مزرعه توسط یکی از کشاورزان فعال بانه‌ای در سطح ۱۸ هزار مترمربع به روش تونلی و به روش آبیاری نوار تیپ تحت نظارت واحد زراعت جهاد کشاورزی بانه اجرا شده و در مجموع ۲۳ هزار نشاء گوجه فرنگی گیلاسی رقم چری ایتالیایی و همچنین هزار و ۵۰۰ نشاء خیار کشت شده و پیش بینی می‌شود مقدار ۲۰۰ تن محصول از عرصه برداشت شود.

شریفی گفت: از مزایای این روش کاشت، کاهش خطرات و خسارات ناشی از سرما و یخبندان و تگرگ و همچنین مدیریت بهتر و صرفه‌جویی در مصرف آب و از همه مهتر زودرس بودن محصول و در واقع ورود زود هنگام محصول به بازار است.

مدیر جهاد کشاورزی بانه افزود: در بازار رقابت امروز، کشاورزانی موفق خواهند بود که توصیه‌های فنی و کارشناسی کارشناسان کشاورزی را در کاشت و داشت و برداشت محصول اعمال و بصورت مکانیزه اقدام به فعالیت کشاورزی کنند و روش‌ها و ایده‌های جدید را در تولید محصولات و بازاریابی مدنظر داشته باشند.

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود از تحویل مقدار ۲۰ لیتر سم دلتامترین بصورت رایگان و همچنین تعدادی سم پاش پشتی موتوری بصورت امانت جهت مبارزه با آفت ملخ به کشاورزان روستای کانی ناو خبر داد.

وی بیان کرد: روستای کانی ناو در بخش مرکزی از کانون‌های هجوم ملخ در چند سال اخیر بوده که موجب خسارت به مزارع و باغات کشاورزان شده است که امسال با مشارکت کشاورزان بموقع عملیات مبارزه و سمپاشی انجام خواهد شد تا از بروز خسارات شدید جلوگیری شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی روش تونلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۰۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد

جورابلو ، با بیان اینکه ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان گرمسار وجود دارد، گفت: جمعیت کثیری از مردم این شهرستان در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند که بحران خشکسالی و کمبود آب مهم‌ترین چالشی است که کشاورزان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تضمینی برای تأمین حقابه کشاورزان گرمساری از منبع دائمی حبله‌رود وجود ندارد، افزود: در شرایط کنونی بسیاری از کشاورزان این منطقه به دلیل کم‌آبی دچار خسارت شدند و مسئولان مرتبط باید در خصوص تأمین حقابه کشاورزان به جد ورود کنند.

رییس جهاد کشاورزی گرمسار با تأکید بر اینکه کشت محصولات کم‌آب‌بر در شرایط فعلی در دستور کار است، گفت: در سال زراعی گذشته به کشاورزان توصیه شد برای کشت بهاره، ذرت را به‌عنوان محصول کم‌آب‌بر جایگزین پنبه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند