Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریدون یاوری با تبریک روز زمین پاک به دوستداران محیط زیست، اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در دنیا، رفت و آمد‌ها کم شده و مصرف سوخت پایین آمده، در نتیجه آلودگی‌های کمتری ایجاد شد.

یاوری به رسالت اداره‌کل محیط زیست استان در رابطه با بحث کرونا به عنوان دستگاه نظارتی و حاکمیتی نیز اشاره‌ای داشت و گفت: در این راستا کارگروه پسماند را در سطح استان در راستای مدیریت پسماند به خصوص مدیریت پسماند پزشکی و بیمارستانی تشکیل داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به همکاریی‌های این اداره‌کل با دانشگاه علوم پزشکی، گفت: بحث ممنوعیت ورود به مناطق از طبیعت در راستای جلوگیری از ازدحام را داریم و بطوریکه راه‌های ورودی به مناطق به‌خصوص مناطق تحت مدیریت (۱۶۱ هزار هکتار) در روز طبیعت بسته شد و از ورود ممانعت کردیم.

این مسئول در راستای مدیریت پسماند‌های عفونی مراکز درمانی از مردم خواهش کرد که به هیچ وجه ماسک و دستکش‌های خود را در فضا‌های عمومی رها نکنند و افزود: کرمانشاه جزء استان‌های پیشرو در بحث مدیریت پسماند است.

او اضافه کرد: ۲۳ بیمارستان در سطح استان در راستای بی‌خطرسازی و مدیریت پسماند‌های پزشکی مجهز به سیستم غیرسوز هستند که در حال حاضر با استفاده از این سیستم‌های غیرسوز تمامی پسماند‌های پزشکی که در بیمارستان‌ها، کلینک‌ها و مطب پزشکان تولید می‌شود، بی‌خطر‌سازی و بعد از این کار براساس پروتکل‌های بهداشتی دفع می‌شوند.

یاوری بیان کرد: در کارگروه مدیریت پسماند نیز مصوب شده اگر چنانچه زمانی حجم پسماند‌های پزشکی تولیدی بر ظرفیت سیستم‌های غیرسوز بیشتر شود از سیستم‌های زباله‌سوز استفاده شود.

او با اشاره به تاکید و اصرار دوستداران مدیریت زیست بر بحث مدیریت زباله برای حفظ محیط زیست، گفت: شرکت بازیافت مواد و تولید کود آلی کرمانشاه با مشارکت بخش خصوصی با شهرداری کرمانشاه، همچنان فعال است.

یاوری گفت: این پروژه جزء معدود پروژه‌های سطح کشور است که در زمینه مدیریت پسماند‌های خانگی در جریان کرونا به‌دلیل استفاده از ابزارآلات و تجهیزات خاص و انجام کار به صورت مکانیزه تعطیل نشد و حدود ۵۵۰ تا ۶۰۰ تن زباله خانگی تولیدی کرمانشاه ت در این پروژه مدیریت می‌شود.

او در خصوص استفاده از مواد ضدعفونی در راستای گندزایی مکان‌های عمومی، معابر و محلات و آلودگی آن بر محیط زیست، گفت: این مواد زیر نظر کارشناسان حوزه بهداشت رقیق می‌شوند، طبیعتا آثار و عوارض آن کمتر است، اما بی‌اثر نیست.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه بیان کرد: یک سری موجودات میکروسکوپی و باکتری مفید در آب وخاک داریم همچنین یک‌سری چرخه‌های بیولوژیکی خاصی در این زیستگاه‌ها انجام می‌شود، طبیعتا این ترکیبات شیمیایی خیلی راحت قادر است این چرخه‌ها و تعادلات بیولوژیکی را به هم زند و بر هم زدن این تعادلات طبیعی می‌تواند به عوامل تحریک‌کننده تبدیل شوند.
انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست مدیریت پسماند بی خطر سازی زباله ها پسماند های پزشکی مدیریت پسماند محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۰۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری تبریز از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حبیبه هراتی ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزانه به صورت متوسط یک هزار تن زباله در شیفت‌های مختلف از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود که این امر با همراهی و مشارکت شهروندان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به سرانه ۶۳۰ کیلوگرمی تولید زباله در تبریز افزود: در طرح جدید سازمان مدیریت پسماند، به صورت پایلوت در دو منطقه زعفرانیه و رشدیه، پسماند خانگی شبانه و از ساعت ۲۱ جمع‌آوری شده و در ادامه به سایر مناطق شهر تسری می‌یابد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهری تبریز با اشاره به خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست در سال گذشته خاطرنشان کرد: پس از خلع ید پیمانکار کارخانه تولید کمپوست، تفکیک پسماند و تولیدات این کارخانه افزایش یافته است.

هراتی با اشاره به فعالیت دو خط ۲۵۰ تنی تولید کمپوست در این کارخانه، عنوان کرد: خط سوم تولید کمپوست با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در سال جاری راه‌اندازی می‌شود که در مجموع ظرفیت تولید کمپوست در سازمان مدیریت پسماند به ۸۰۰ تن در روز می‌رسد.

وی با اشاره به برنامه این سازمان در تولید RDF در سال جاری گفت: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان در سال جاری تولید ۴۰۰ تن RDF یا همان سوخت حاصل از زباله است که می‌توان به جای مازوت و گاز در صنایعی مانند سیمان صوفیان استفاده شود.

کد خبر 749382

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • نقش دولت در دریافت زیرمیزی توسط پزشکان
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود