Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@18:55:37 GMT

اجرای مرحله دوم غربالگری بیماری کرونا در دیلم

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۰۳۳۶

اجرای مرحله دوم غربالگری بیماری کرونا در دیلم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، معاون شبکه بهداشت و درمان دیلم، استان بوشهر گفت: غربالگری فاز اول بیماری کوید ۱۹ با موفقیت و پوشش ۹۷ درصدی در این شهرستان پایان یافت و مرحله دوم باهدف قطع زنجیره انتقال و پیشگیری از شروع کانون‌های جدید از اول اردیبهشت ۹۹ اجرایی شده است.

انتقام عزیززاده افزود: مردم در این مرحله همانند مراحل اول با مراجعه به سایت اینترنتی سلامت می‌توانند و خوداظهاری در مورد علائم بیماری و فرم مخصوص را تکمیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: مراقبان سلامت و بهورزان در شهر و روستاها با اولویت گروه‌های حساس و پرخطر و دارای پرونده الکترونیک سلامت تماس گرفته و وضعیت سلامتی آن‌ها را ازنظر علائم بیماری کوید ۱۹ بررسی و پیگیری می‌کنند.

عزیززاده گفت: افرادی که در سامانه خود اظهاری سایت سلامت ثبت‌نام کرده‌اند یا افرادی که غربالگری آن‌ها توسط همکاران شبکه بهداشت انجام‌شده در صورت نیاز آموزش به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب برای بررسی‌های تکمیلی راهنمایی می‌شوند.

معاون شبکه بهداشت و درمان دیلم اضافه کرد: از همه همشهریان تقاضامندیم همانند مرحله اول غربالگری، همکاری کنند و پاسخگوی تماس‌ همکاران مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت باشند.

شهرستان دیلم با جمعیت ۳۵ هزار نفر جمعیت در شمال استان بوشهر واقع و دارای ۵ بیمار کرونایی است.

کد خبر 503578 برچسب‌ها استان بوشهر كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان بوشهر كرونا در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۰۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد شهبازی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال که در مجتمع خدمات پیشگیری سلامت زندگی ماهان تحت نظارت این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: این طرح به‌منظور افزایش آگاهی عمومی در خصوص بیماری‌های چشمی دوران کودکی اجرا می‌شود.

وی پیشگیری از اختلالات و معلولیت بینایی را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: در این طرح کودکان ۳ تا ۶ ساله، پس از معاینه اگر مشکوک تشخیص داده شوند، به‌صورت رایگان به اپتومتریست ارجاع داده می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اضافه کرد: در ادامه اگر نیاز به عینک و یا جراحی داشته باشند، توسط سازمان بهزیستی ۷۰ درصد از هزینه درمان آنها پرداخت خواهد شد.

شهبازی خاطر نشان کرد: والدین می‌توانند برای مراجعه به مرکز خدمات پیشگیری سلامت زندگی ماهان و استفاده از این طرح، به آدرس کرمانشاه- چهار راه سنگر در ساعات اداری مراجعه کنند.

کد خبر 6092791

دیگر خبرها

  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی