Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح اقدام ملی مسکن یکی از طرح‌های دولت برای خانه‌دار شدن مردم است اما این طرح در برخی نقاط مانند بیرجند ایراداتی داشت با وجود اینکه سایت چند بار با محددویت کم باز شد اما تعداد زیادی از واجدین شرایط نتوانستند ثبت‌نام کنند. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، تب و تاب مسکن در روزهای قبل کرونا و پس از کرونا همچنان یکی از موضوعات مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که دغدغه بیشتر مردم به ویژه جوانان است چرا که مسکن سرپناهی برای هر خانواده است و برخی از جوانان دلیل عدم ازدواج خود را نبود مسکن، و گران بودن کرایه خانه‌ها می‌دانند این در حالی است که تعداد خانه زیاد در خراسان جنوبی احداث شده اما وقتی پای خرید و فروش می‌رسد قیمتها بسیار گران است و کمتر جوانی می‌تواند نسبت به خرید خانه اقدام کند.

سال گذشته بود که دولت طرح اقدام ملی مسکن را مطرح کرد طرحی که هرچند ایراداتی در برخی قسمتها داشت چرا که ثبت نام از طریق سایت انجام می‌شد و در همان لحظات ابتدایی که سایت مربوطه باز می‌شد تعداد کمی به اندازه ظرفیت مشخص شده می‌توانستند در آن ثبت کنند و این امر سبب شد افراد زیادی از ثبت نام جا بمانند.

با چرخی در شهر پای درد دل مردمی نشستیم که این روزها کرونا را فراموش کرده و به زندگی عادی برگشته و هر کدام دغدغه‌ای دارد که از مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها و جوانان تامین مسکن و سرپناه است.

ثبت‌نام مسکن ملی در 43 شهر آغاز شدثبت‌نام در طرح مسکن ملی میلیونی شدثبت‌نام 580هزار نفر از طریق سامانه پیامکی در طرح مسکن ملی

یکی از شهروندان بیرجندی در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: بعد از اینکه توانستم در سایت طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کنم جزو افرادی بودم که شرایط لازم را نداشتم و مقرر شد اعتراض خود را اعلام کنم اما هنوز هیچ جوابی نیامده است.

وی ادامه داد: برخی افرادی که توانسته‌اند در سایت ثبت نام کنند امتیاز خود را به بالاترین شرایط در معرض فروش قرار می‌دهند و این در حالی است که مسئولان می‌گویند واگذاری و انتقال امتیاز طرح اقدام ملی مسکن ممنوع است.

یکی دیگر از شهروندان بیرجندی هم با بیان اینکه در چند مرحله‌ای که سایت باز شد به دلیل ظرفیت کم نتوانستم ثبت نام کنم حال تکلیف ما که هیچ ملکی نداریم چیست افزود: قبل از عید در برخی شهرستان‌ها سایت باز شد و امکان ثبت نام وجود داشت اما در بیرجند سایت باز نشد و ما همچنان بلاتکلیف هستیم.

زدر این باره در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: ثبت نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیر قانونی است و ثبت نام در سامانه به معنای عضویت یا تخصیص واحد نیست چرا که بعد از بررسی شرایط قانونی ممکن است فرد ثبت نام کننده واجد شرایط نباشد.

علیزاده با بیان اینکه خرید و فروش امتیاز طرح تنها سبب از بین رفتن سرمایه خریدار می‌شود افزود: برگه چاپ شده ثبت نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن فاقد ارزش معاملاتی بوده و خرید و فروش آن غیرقانونی است.

وی گفت: سهمیه مسکن اقدام ملی برای 22 شهرستان خراسان جنوبی و یک هزار و 67 واحد در نظر گرفته شد اما یک هزار و 315 نفر در استان ثبت نام کردند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان مراجعه حضوری متقاضیان برای تکمیل مراحل ثبت‌نام و تشکیل پرونده در ادارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌ها فراهم نشده است افزود: پالایش اطلاعات ثبت نام شدگان به صورت سیستمی انجام می‌شود و هنوز برای استان خراسان جنوبی تعداد واجدین شرایط مشخص نشده است.

علیزاده با بیان اینکه در حال حاضر امکان ثبت نام وجود ندارد و پیش‌بینی می‌شود کار ساخت مسکن‌ها از تابستان 99 آغاز شود افزود: در خراسان جنوبی یک هزار و 117 نفر از طریق پیامک در طرح ملی مسکن ثبت نام کردند.

به گفته وی تا این لحظه نتایج استعلام فاز جدید ثبت‌نام شدگان اعلام نشده و پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده با دریافت مجوز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان مراجعه حضوری برای متقاضیان و تکمیل سیر مراحل ثبت‌نام فراهم شود.

انتهای پیام/254/ش

R41348/P/S6,56/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن خراسان جنوبی خرید و فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۰۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: رفع مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق روستایی، مرزی و محروم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت، امروز_یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جلسه بررسی مشکلات مهموئی با بیان اینکه رفع مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق روستایی، مرزی و محروم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است، اظهار کرد: مدیران دولت سیزدهم با همه توان در راستای رفع مشکلات مردم گام برمی‌دارند و در این زمینه از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم بود.

وی با اشاره به ویژگی هم‌افزایی و هم‌گرایی مدیران در استان خراسان‌جنوبی، افزود: رفع مشکلات و پاسخگویی به مطالبات مردم به طور ویژه در دستور کار مدیران استان قرار دارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این جلسه پیرو مسائل مطرح شده در مراسم اعطای لوح سپاس ستاد عتبات عالیات به مردم روستای مهموئی برگزار شده است، اظهار داشت: کار مردم مهموئی و اخذ بالاترین میزان مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه که منجر به کسب عنوان روستای نمونه کشور و استان برای این منطقه شد، بسیار حائز اهمیت و قابل تقدیر است.

وی با تشکر از مردم روستای مهموئی، متذکر شد: رفع مشکلات این روستا کمترین کار ممکن در قبال این اقدام بزرگ و قابل توجه مردم در این منطقه است.

قناعت با ذکر این نکته که رفع برخی مشکلات، زمان‌بر است، گفت: با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی، برای رفع مشکلات این روستا برنامه‌ریزی می‌شود.

وی گفت: در راستای فرهنگ‌سازی کمک به عتبات عالیات و ایجاد رقابت مثبت بین مناطق مختلف استان، در هر روستا یا شهری که در زمینه مشارکت در توسعه اعتاب مقدسه پیشتاز باشد، طی مراسم ویژه‌ای از مردم تقدیر و در کنار آن برای رفع مشکلاتشان برنامه‌ریزی می‌شود.

در این جلسه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در خصوص راهکارهای رفع مشکلات روستای مهموئی همچون بهسازی راه، توسعه و بهینه‌سازی شبکه برق، روشنایی اطراف آرامستان و گلزار شهدا و زمین چمن بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش ایمنا، روستای مهموئی از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند است که به جهت اخذ بالاترین میزان مشارکت در بازسازی اعتاب مقدسه به عنوان روستای نمونه کشور و استان معرفی شده است، سال گذشته به‌طور میانگین هر نفر از مردم این روستا با ۷۵۰ نفر جمعیت، مبلغ ۴۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان به عتبات کمک کرده‌اند که در سطح استان و کشور یک رکورد است.

کد خبر 750791

دیگر خبرها

  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • امدادرسانی به ۲۳۰۰ نفر در سیل ۲۰ استان
  • امدادرسانی به ۲۳۰۰ نفر در سیل ۲۰ استان/ آماده باش هلال احمر
  • خراسان جنوبی عزادار شهادت امام صادق (ع) + تصاویر
  • ببینید | آب‌گرفتگی معابر عشق‌آباد خراسان‌جنوبی و درخواست کمک توسط مردم
  • بسته شدن برخی محورهای خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی