Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزارت کشور هند پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر حضور تعدادی از مسلمانان در اجلاسی در دهلی نو و ایالت هاریانا از تمام ایالت‌ها خواسته است تا نسبت به آزمایش کرونا از مسلمانان روهینگیایی ساکن اردوگاههای این کشور انجام دهند. تاریخ انتشار: 13:33 - 02 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۴۳۸۶

به گزارش خبرگزاری میزان به نقل از رسانه‌های هند، سازمان‌های اطلاعاتی هند اعلام کرده‌اند که چندین مسلمان روهینگیا در یک کنفرانسی که ماه گذشته توسط سازمان "جماعت تبلیغی" در دهلی نو برگزار شد شرکت کرده‌اند و سپس به اردوگاه‌های مهاجران در مناطق مختلف این کشور بازگشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افراد در صورت ابتلا می‌توانند تعداد زیادی از این مهاجران را به کرونا مبتلا کنند.

گروه اسلامی جماعت تبلیغی در هفته اول ماه مارچ برنامه ای را در محله نظام الدین در دهلی نو برگزار کرد. در این برنامه مذهبی دست کم هفت هزار و ۶۰۰ تن از مسلمانان هندوستان و یک هزار و ۳۰۰ تن از کشورهای مثل مالزی و اندونزی شرکت کردند.

این برنامه در میان تعطیلی‌های گسترده در هند به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار شد و باعث شد که بسیاری از گروه‌های ضد اسلامی در این کشور مسلمانان را متهم شیوع کرونا در این کشور قلمداد کنند.

وزارت کشور هند در نامه خود به ایالت‌ها اعلام کرد: احتمال انتقال کرونا از مسلمانان شرکت کننده در مراسم گروه تبلیغی به اردوگاههای پناهجویان در حیدرآباد ،تلانگانا،پنجاب و جامو وجود دارد.

در همین حال گزارش‌های جداگانه حاکی از گرسنگی بسیاری از مسلمانان روهینگیا در اردوگاه‌های مهاجران در هند به دلیل قرنطینه سراسری این کشور است.

بر اساس این گزارش‌ها مسلمانان روهینگیا در منطقه "نوح" در ایالت هاریانا با کمبود شدید غذا مواجه شده‌اند. از زمان اجرایی شدن قرنطینه سراسری هند در حدود یک ماه قبل، سازمان‌های خیریه و داوطلبان نتوانسته‌اند به این اردوگاه‌ها غذا و مواد خوراکی کافی برسانند.

یک مهاجر روهینگیا گفت: من تلاش‌های زیادی برای تامین غذای ساکنان این اردوگاه انجام داده‌ام، اما تلاش‌های من بی‌نتیجه بوده است. امکان مرگ مهاجران روهینگیا از گرسنگی بیشتر از ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا می‌باشد.
اکثر مسلمانان روهینگیا در اردوگاه‌های مهاجران هند به کمک‌های روزانه و فعالیت‌های سازمان‌های خیریه و غیر دولتی وابسته هستند. قرنطینه سراسی باعث هراس بیشتر مسلمانان روهینگیا شده است.

یک روهینگیایی دیگر افزود: زمانی که نارندرا مودی نخست وزیر هند ماه گذشته از قرنطینه سراسری این کشور خبر داد، ما به سختی توانستیم وضعیت را مدیریت کنیم. اکنون با اعلام بخش "نوح" به عنوان منطقه قرمز و بسته شدن تمامی مسیرها، مشکلات ما بسیار افزایش یافته است. اگر ما برای خرید غذا و تامین نیازهای روزانه از اردوگاه خارج شویم، پلیس به ما حمله می‌کند. ما نگران مرگ ناشی از گرسنگی هستیم.

اکثر اردوگاه‌های روهینگیا در هند همچنین به آب پاکیزه و صابون به عنوان اولین امکانات بهداشتی در مقابله با کرونا دسترسی ندارند.

عبد الرحیم یک فعال اجتماعی در منطقه جامو گفت: سو تغذیه در میان کودکان روهینگیایی بسیار رایج است و اکنون شیوع کرونا وضعیت آن‌ها را بسیار وخیم‌تر کرده است. خانواده‌ها فقیر هستند و کیفیت غذای آن‌ها پایین است. قرنطینه دسترسی به غذا را بسیار مشکل ساخته است که این امر بر سلامت کودکان و زنان تاثیر منفی می‌گذارد.

بر اساس آمار منتشر شده توسط دولت جامو و کشمیر حدود ۱۰ هزار مسلمان روهینگیا در جامو و کشمیر زندگی می‌کنند. در حالی که تعداد کل مهاجران روهینگیا در سرتاسر هند ۴۰ هزار نفر تخمین زده شده است.
اگرچه حدود ۱۴ هزار روهینگیا مورد حمایت سازمان ملل متحد هستند، با این حال دولت هند آن‌ها را به عنوان پناهنده به رسمیت نمی‌شناسد.

 

بیشتر بخوانید: جنگ لفظی میانمار و بنگلادش بر سر آوارگان بالا گرفت نخست وزیر هند: مسلمانان هند نباید هیچ نگرانی داشته باشند

بسیاری از مردم میانمار روهینگیایی‌ها را مهاجرینی غیرقانونی می‌دانند و لذا این مردمان از تبعیض‌هایی که علیه‌شان روا می‌رود در رنج هستند. دولت میانمار با روهینگیایی‌ها همانند مردمانی فاقد ملّیت و بی‌خانمان برخورد می‌کند و به آن‌ها تابعیت نمی‌دهد. روهینگیایی‌ها با محدودیت‌های سفت و سختی مواجه هستند؛ از جمله محدودیت در جابجایی، دسترسی به امکانات پزشکی و آموزشی.

/انتهای پیام/

ایرنا

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا روهینگا مسلمانان روهینگیا اردوگاه ها ایالت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۰۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحوثی: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است

رهیر جنبش انصارالله یمن با اشاره به آمار بالای شهدا و زخمی‌ها در غزه گفت، حملات برنامه‌ریزی‌شده رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه در واقع جنگ علیه کل جامعه ساکن این منطقه است.

به گزارش ایسنا، «سید عبدالملک بدر الدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی روز پنجشنبه خود گفت: نسبت شهدا و زخمی‌های غزه نزدیک به ۶ درصد از جامعه ساکن غزه را تشکیل می‌دهد و این بالاترین درصد کشتار در عصر حاضر است.

الحوثی گفت: حملات برنامه‌ریزی‌شده اسرائیل علیه ملت فلسطین در نوار غزه درواقع جنگ علیه کل جامعه ساکن این منطقه است.

رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: دشمن اسرائیلی هر روز مردم را فلسطین را با تمام ابزارهای کشتار جمعی و گرسنگی دادن و شیوع بیماری‌های واگیردار هدف قرار می‌دهد.

او با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی هر روز به شیوه‌های خود برای به قتل رساندن مردم ساکن نوار غزه تنوع می‌بخشد، گفت: دشمن اسرائیلی با پخش صدای فریاد کودکان از پهپادها که در حال کمک خواستن هستند، مردم غزه را فریب داده و آنها را هدف قرار می‌دهند.

الحوثی در ادامه گفت: این دشمن بیمارستان‌ها را به گورهای دسته جمعی تبدیل کرده و در آنها مرتکب جنایاتی چون اعدام کادر درمان و بیماران می‌شود، در هیچ نقطه‌ای از جهان نشنیدیم جنایاتی در این سطح از جنایات فجیع دشمن اسرائیلی انجام شود.

رهبر انصارالله یمن افزود: با شناسایی گورهای دسته جمعی در داخل بیمارستان ناصر مشخص شد که دشمن پیکرهای شهدا را مثله کرده و اعضای بدن آن‌ها را به سرقت برده است.

او ادامه داد: دشمن به شکلی گسترده به شیوه گرسنگی دادن ادامه می‌دهد و بیمارستان کمال عدوان هر روز ۵۰ کودک دچار خشکی و کمبود غذا را پذیرش می‌کند.

ادامه دارد..

دیگر خبرها

  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان
  • نفت در مدار رشد؟
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • الحوثی: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • (ویدئو) سخاوت باورنکردنی جوان ساکن غزه در بحبوحه جنگ