Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بهروز اکرمی» روز سه‌شنبه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی در اراک افزود:  اجرای این طرح جای تقدیر دارد و کسانی که در استمرار این طرح مشارکت کنند، پاداش اصلی را از خداوند دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: سعادت انجام کارهای خیر به هر فردی داده نمی‌شود و فقط بندگان صالح خدا هستند که کار خیر و نیک انجام می‌دهند و باید همه کمک دهند تا فرهنگ امور خیر در کشور روز به روز بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، تشکل‌های مردم نهاد، اداره کل راهداری و محیط زیست باید همه تلاش خود را برای استمرار طرح به کارگیری کارگران بیکار شده به واسطه بیماری کرونا در این استان ادامه دار باشد و به عنوان الگو در سایر نقاط ایران نیز اجرا شود.

اکرمی عنوان کرد: اعضای کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده نیز هرچه در توان دارند برای کمک مالی به اجرای این طرح کمک دهند و برنامه‌های سال جاری خود را تا ۱۰ روز آینده به اداره کل امور اجتماعی استانداری مرکزی ارایه دهند.

وی اظهار داشت: در سال جدید به دنبال تهیه سندهای مختلف نباشیم، زیرا سند به اندازه کافی تهیه شده، باید تنها اجرای با کیفیت امور مختلف دنبال شود و حجم برنامه نیز مدنظر نیست.

اکرمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ماه مبارک رمضان ماه خودسازی است و در این ماه بیش از هر زمان نیز معنویت باید مورد توجه قرار گیرد و امروز بشریت تشنه معنویت است و بیماری کرونا یک تلنگر برای جهانیان شد که باید انسان‌ها به معنویت بیشتر توجه کنند.

وی عنوان کرد: هر سال در ماه مبارک رمضان مدیران در اجرای برنامه‌های مختلف از خانواده‌های نیازمند سرکشی می‌کردند اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این برنامه‌ها به صورت حضوری امکان پذیر نیست و باید تدابیری اندیشیده شود تا دلجویی از نیازمندان به روش‌های دیگری انجام و کمک‌های مالی به حساب آن‌ها واریز شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: شیوه عمل در شرایط کرونایی باید تغییر کند و در این شرایط نیاز به کار مضاعف در جامعه است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: مجموع اعتبار امسال حوزه اجتماعی این استان ۴۲ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال است که از این میزان ۱۸ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال اعتبارات تملکی است.

سید «احمد سجادی» افزود: از مجموع اعتبارات تمکلی این حوزه، ۹ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال سهم آموزش و پرورش، ۸۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۲۰۰ میلیون ریال سهم کتابخانه‌های عمومی، ۲۷۰ میلیون ریال برای اداره ورزش و جوانان، چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال سهم اداره کل فنی و حرفه‌ای، ۲۶۵ میلیون ریال سهم دانشگاه علوم پزشکی، ۳۸۱ میلیون ریال سهم بهزیستی و ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال سهم ناجا در استان مرکزی است.

وی بیان کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید به جای پرداختن به معلول بیشتر به دنبال علت‌ها بود و این مهم باید با جدیت ویژه در سال جدید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: در بحث نشاط اجتماعی پارسال قدم‌های اثربخشی در این استان برداشته شد اما خیلی از آنها مانند گذر فرهنگ و هنر در بازار اراک به نتیجه نهایی نرسید که باید در سال جدید دنبال شود.

سجادی اظهار داشت: هر سال در مناسبت روز زمین پاک در دوم اردیبهشت ماه آیین‌های ویژه‌ای در استان مرکزی با حضور قشرهای مختلف برگزار می‌شد اما امسال به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا این آیین نیز برگزار نمی‌شود اما در این استان با اجرای ایده یکی از فعالان زیست‌محیطی توسط شرکت توزیع نیروی برق از ۱۸ فروردین‌ماه جاری تاکنون شماری از کارگران بیکار شده به واسطه کرونا در طرح پاکسازی محیط زیست به کار گرفته شده‌اند.

وی عنوان کرد: این طرح نه تنها نقش موثری در پاک‌سازی محیط زیست داشته بلکه موجب ایجاد اشتغال برای کارگران بیکار در شرایط سخت شده است که می‌تواند به عنوان الگو در کشور نیز مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد: تاکنون کارگران به کار گرفته شده در این طرح اراضی حاشیه مسیرهای ارتباطی اراک، خمین و شازند را پاکسازی کرده‌اند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز گفت: در زمان بحران‌های مختلف باید راهکارهای مختلف برای حل بحران دنبال شود تا دولت کمتر مجبور شود از بسته‌های حمایتی استفاده کند.

«محمد اله داد» افزود: اجرای طرح به کارگیری کارگران ساختمانی بیکار شده به واسطه کرونا در پاک‌سازی محیط زیست یک طرح مناسب است که استمرار آن در گرو حمایت مالی ویژه است.

وی بیان کرد: ایده این طرح ۱۷ فروردین‌ماه توسط یکی از فعالان زیست محیطی اراک مطرح و در روز ۱۸ فروردین‌ماه با سه نفر کارگر آغاز و هم‌اکنون به حدود ۳۰ نفر کارگر در روز رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: روزانه به هر کارگر مبلغ یک میلیون ریال دستمزد پرداخت می‌شود و در راستای تامین منابع مالی این طرح تشکل‌های مردم نهاد و شرکت املاح معدنی ایران مشارکت خوبی داشته‌اند و انتظار است خیران و دستگاه‌های اجرایی برای استمرار این طرح با جدیت وارد شوند.

در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی مصوب شد کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و بنیاد شهید این استان برنامه ریزی لازم برای سرکشی از خانواده‌های زیر حمایت خود به صورت غیرحضوری در ماه مبارک رمضان را فراهم سازند.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و این بیماری تاکنون جان پنج هزار و ۲۰۹ را در کشور گرفته است. 

تاکنون ۵۹ هزار و ۲۷۳ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۳۲۶ نفر را بیمار کرده و جان ۱۶۱ هزار و ۱۹۱ نفر را در کشورهای مختلف گرفته است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی استانداری مرکزی پروندهٔ خبری کرونا و محیط زیست کرونا و کارگران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی استانداری مرکزی اراک استان مرکزی استانداری مرکزی امور اجتماعی استانداری مرکزی میلیون ریال سهم استان مرکزی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، زنان به عنوان نیمی از پیکرۀ هر جامعه‌ به تناسب نقش خود، نقش‌های بسیار مهمی را در زندگی اجتماعی ایفا می‌کنند و باید گفت زنان از مهم‌ترین مخاطبان و گروه‌های اجتماعی مؤثر در فرایند توسعه به در اجتماع هستند و در هر جامعه‌ای عامل مؤثری در پیش‌برد اهداف توسعه‌اند.

صالح‌الدین قادری (دانشیار جامعه‌شناسی دانشگاه خوارزمی) در مقاله‌ای با عنوان «کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار» به این موضوع می‌پردازد که زنان سرپرست خانوار یکی از گروه‌های اجتماعی هستند که ازنظر اجتماعی وظیفه‌های زیادی دارند و توانمندی آنها به قدرتمندی اعضای خانواده می‌انجامد.

قادری در پژوهشی به واکاوی طرح «سپکم» که اختصار «سامانه/ اپلیکشن پایش، کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار» است، می‌پردازد، قادری به این نکته اشاره می‌کند که این سامانه خروجی نتایج یک پژوهش تجربی در مورد زنان سرپرست خانوار در استان البرز است که با مشارکت شهرداری و شورای شهر کرج، دانشگاه خوارزمی، امور بانوان استانداری البرز، کمیتۀ امداد، سازمان بهزیستی، انجمن‌های مردم‌نهاد حوزه زنان سرپرست خانوار، خیریه‌های حوزه زنان سرپرست خانوار و مصاحبه با خود زنان سرپرست خانوار انجام گرفته است.

* طراحی اپلیکشن در راستای خدمات به زنان سرپرست خانوار

این پژوهشگر در این مقاله به این موضوع اشاره می‌کند که در جهت ارائە خدمات به زنان سرپرست خانوار سامانه/ اپلیکشن با استفاده از بستر‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات با این اهداف طراحی شد:

 سازمان‌دهی این گروه اجتماعی،  هم‌افزایی در ارائە خدمات به آنها، جلوگیری از هدررفت منابع، سوءاستفاده‌های خاص ازمنابع و...، به روزکردن اطلاعات پایه‌ای از زنان سرپرست خانوار و نیاز‌ها و مشکلات آنها مبتنی بر خروجی‌های نقش‌های طراحی شد. سامانه/اپلیکشن امکان دسترسی زنان به خدمات و اطلاع از مراکز خدمات‌رسان   را فراهم می کند


* تاثیر سامانه بر پیشبرد اهداف زنان سرپرست خانوار

به زعم این پژوهشگر در پی طراحی یک سامانه/ اپلیکشن امکان دسترسی زنان به خدمات و اطلاع از مراکز خدمات‌رسان شناسایی مسائل و نیاز‌ها را فراهم می‌شود که در راستای آن این سامانه، سازمان‌های خدمات‌رسان را به گروه هدف هدایت و عامل ایجاد هم‌افزایی و شراکت منجر به تحقق تقسیم کار ملی در زمینۀ آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

او در ادامه می‌نویسد در این راستا یک بستر مناسب برای پایش استفاده از سامانه/ اپلیکشن با کمک هوش مصنوعی و مشخص‌کردن ابعاد مورد استفاده از این فناوری در زمینۀ تشخیص و اجرا در تمامی مراحل فراهم خواهد شد.

از نظر این پژوهشگربرای طراحی یک سامانه/ اپلکیشن مناسب زنان سرپرست خانوار گروه‌های متخصصان حوزه آسیب‌های اجتماعی، فعالان مدنی، متخصصان حوزه کسب‌وکار‌های خُرد و متخصصان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در کنار هم فعالیت می‌کنند.

* تشکیل بانک اطلاعات زنان سرپرست خانوار 

به گفته این پژوهشگر با استفاده از اپلیکشن و با پُرکردن پرسش‌نامه به صورت خوداظهار اطلاعات زنان سرپرست خانوار وارد می‌شود و سپس اطلاعات مددجویان مختلف سازمان‌های دولتی و عمومی و خصوصی بارگذاری می‌شود.

قادری بیان می‌کند ازطریق هوش مصنوعی اطلاعات با لینک شدن به بانک اطلاعات ثبت احوال و سازمان خصوصی‌سازی و متوالی هدفمندسازی یارانه و سازمان‌های خدمات رسان راستی‌آزمایی می‌شود و اطلاعات خوداظهاری شامل خود فرد و اعضای تحت سرپرستی گردآوری می‌شود و در نهایت نیاز‌ها به تفکیک حوزه‌های معیشتی، مسکن، بهداشت و درمان، اشتغال و کارآفرینی، مناسبات و روابط اجتماعی و... دسته‌بندی می‌شوند.


* بستر اشتراک‌گذاری و اطلاع‌رسانی در مورد نوع و مکان و زمان خدمات نهاد‌ها و افراد خدمات‌رسان

قادری در ادامه این موضوع را مطرح می‌کند که بارگذاری اطلاعات دقیق و جامع در یک سامانه/ اپلکیشن  برای به اشتراک‌گزاری خدمات موجود برای زنان سرپرست خانواده اهمیت زیادی دارد و به‌ اشتراک‌گذاشتن فعالیت‌های خدماتی که ارائه می‌شود برای جلوگیری از هم‌پوشانی و ارتقاء هم‌افزایی بسیار مهم است.

لازم به ذکر است تعیین مسئولیت‌های سازمانی و نهادی براساس تقسیم کار ملی آسیب‌های اجتماعی و پایش و ارزیابی این نهاد‌های خدمات‌رسانی در این امر بسیار تاثیر‌گزار است.


* ارائه تجارب و راهکار‌های جدید مبتنی بر پژوهش‌های به‌روز برای ارائه به خدمات‌دهندگان و خدمات‌گیرندگان

به زعم قادری با استفاده از هوش مصنوعی به صورت مداوم داده‌های سامانه استخراج، تحلیل و دسته‌بندی خواهد شد و به صورت مداوم توسط یک تیم پژوهشی تجارب و دانش و اطلاعات جدید برای استفاده کاربران سازمانی و خود زنان سرپرست خانوار ارائه می‌شود و این بخش می‌تواند شامل آموزش و توانمندسازی، ارتباط‌گیری و ... باشد.

براساس پیشنهادات پژوهش، اولین اقدام در راستای بهبود زنان سرپرست خانوار تشکیل یک بستر و سامانه‌ای است که وضیعت پراکنده، آشفته و غیرهمگرای خدمات را مدیریت و کنترل کند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی