Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه نظارت‌ها در ماه مبارک رمضان تشدید می‌شود گفت: کیفیت نا مناسب نان در رشت به دلیل آرد با کیفیت پایینی است که بین نانوایی‌های مختلف شهر تقسیم می‌شود. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، میرشمس مومنی‌زاده ظهر امروز در دومین جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان رشت در سال 99 در فرمانداری رشت اظهار داشت: در روزهای نخست شیوع کرونا برای تأمین مایحتاج بهداشتی و درمانی مشکل داشتیم و اگرچه امروزه اوضاع نسبت به آن دوران بهبود یافته است اما همچنان باید نکات بهداشتی را تا زمان برطرف شدن ویروس کرونا رعایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان رشت ضمن تقدیر از تعاونی آرد و نان شهرستان برای تأمین نان مورد نیاز در ایام برف، انتخابات و شیوع کرونا بیان کرد: تعطیلی بازار کار بزرگی بود و بسیاری از اصناف آسیب دیدند، اما با در نظر گرفتن مصلحت و سلامت جامعه از نفع شخصی گذشتند و برای رفع بحران کرونا به ما کمک کردند.

وی با بیان اینکه توزیع عادلانه مواد غذایی و رعایت بهداشت در هر شرایطی بسیار مهم است گفت: در ماه مبارک رمضان این حساسیت‌ها بیشتر می‌شود لذا باید همه مسئولان و اعضای کارگروه تنظیم بازار با حساسیت این موارد را رعایت کنند و نان استراتژیک‌ترین کالای بازار است که در ایام پیش‌رو باید با کیفیت خوب و نرخ قانونی به‌دست مردم برسد.

جزئیات برنامه‌های هیئت رزمندگان در ماه رمضان/ از برگزاری 30 شب مراسم در تهران و مشهد تا احیای سه شب در کربلای معلّیکمبود کالای اساسی ماه رمضان در استان البرز نداریم؛ پیگیر علل افزایش قیمت حبوبات هستیم250 هزار بسته معیشتی در آستانه ماه رمضان در مشهد توزیع می‌شود

مومنی‌زاده کیفیت آرد نانوایی‌ها را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: مشکل کیفیت آرد همواره در این سال‌ها وجود داشته است اما باید آن را کنترل کنیم و اگر آردی مشکل کیفیت دارد طوری برنامه‌ریزی و تدبیر کنیم که آرد با کیفیت پایین بین شهرستان‌ها، بخش‌ها و نانوایی‌ها تقسیم شود و همیشه به یک بخش فرستاده نشود.

فرماندار شهرستان رشت نرخ نان را مورد توجه و تأکید قرار داد و عنوان کرد: نرخ نان با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی مردم نیاز به تجدیدنظر دارد اما می‌دانید که این موضوع در اختیار من نیست و یک تصمیم ملی بوده با این حال موضوع را به کارگروه استانی ارجاع دادیم تا بررسی شود.

وی توسعه رو به رشد فروشگاه‌های زنجیره‌ای را غیرقابل کنترل دانست و گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند اینترنت و ماهواره هستند و چیزی شبیه به رشد جهانی است و نمی‌توان مقابل آن ایستاد اما باید خودمان را به‌هنگام کنیم تا سنتی‌ها آسیب نبینند و طوری تدبیر شود که اصناف متضرر نشوند.

مومنی‌زاده با بیان اینکه نظارت‌ها در ماه مبارک رمضان تشدید می‌شود اظهار داشت: برخی اقلام مانند رشته و خشکار و زولبیا و بامیه که مختص ماه مبارک رمضان هستند نیازمند کنترل و نظارت مضاعف است و رسانه‌ها باید نکات بهداشتی برای کنترل ویروس کرونا را در دستور کار قرار دهند.

محمدعلی ویشکایی معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: مقرر شد با همکاری سپاه رشت چند نانوایی در حاشیه شهر و مناطق محروم شهرستان توسط اتحادیه آرد و نان معرفی شود تا در ماه مبارک رمضان نان رایگان و صلواتی را به‌دست نیازمندان برسانند.

محمدحسین ثابت رئیس اتحادیه خوار و بار فروشان شهرستان رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه 80 درصد از سهمیه شکر در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای قرار می‌گیرد افزود: چرا سهمیه‌ای که باید در اختیار اصناف قرار گیرد به فروشگاه‌های زنجیره‌ای داده می‌شود؛ مردم از کمبود شکر در بازار گله ندارند بلکه از بی‌عدالتی در توزیع سهمیه‌ها ناراضی هستند.

حبیب‌اله اخینه بخشدار کوچصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه کوچصفهان با مشکل شدیدی در حوزه حمل آرد روبه‌رو است گفت: کوچصفهان در حال حاضر 3 هزار و 500 گونی آرد از بقیه بخش‌ها کمتر دارد و چند نانوایی این بخش نیز در این ایام تعطیل شده است لذا درخواست داریم تعاونی دیگری برای حمل آرد به ما معرفی کنید.

به گزارش تسنیم، در این جلسه سهمیه درنظرگرفته شده شکر برای تنظیم بازار شهرستان رشت 276 تن اعلام شد که تاکنون 144 تن آن جذب شده اما هنوز بخشداران، متولی برای گرفتن سهمیه خود اعلام نکردند.

همچنین چند نفر از بخشداران شهرستان رشت نیز در این جلسه به بیان مشکلات منطقه خود از جمله مشکلات حوزه تأمین ارزاق مردم پرداختند و از فرماندار رشت، پیگیری حل معضلات را خواستار شدند.

انتهای پیام/613/ی

R7877/P1549/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فروشگاه های زنجیره ای ماه مبارک رمضان نیز در این جلسه شهرستان رشت نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۱۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

روابط عمومی آب‌ منطقه‌ای مازندران، جلسه بررسی وضعیت تقسیم و توزیع آب در دشت هراز در فصل زراعی جاری در با حضور مدیرعامل، معاونین حفاظت و بهره‌برداری و طرح و توسعه شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران و فرمانداران شهرستان‌های محدوده دشت هراز برگزار شد. 

داودیان مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران در این جلسه ضمن تشریح آخرین وضعیت بارش و منابع آب استان در دشت هراز گزارشی نیز درخصوص آخرین وضعیت آبدهی رودخانه هراز ارائه کرد.

برنامه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز و سهم هر شهرستان، نحوه توزیع و نوبت بندی در حال انجام در این دشت نیز تشریح شد.

فرمانداران شهرستان‌های محدوده این دشت نیز در این جلسه ضمن بیان مشکلات شهرستان‌های خود در حوزه تامین آب کشاورزی، پیشنهادات خود را به منظور بهبود وضعیت تقسیم و توزیع آب مطرح نمودند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • مصوبات کمیسیون اصل نود برای افزایش کیفیت نان
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود