Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@16:29:47 GMT

تشریح بسته های حمایتی دولت در روزهای کرونایی

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۱۰۳۸

تشریح بسته های حمایتی دولت در روزهای کرونایی

خبرگزاری میزان- دولت در پی شیوع ویروس کرونا تسهیلات و مبالغی را تحت عنوان حمایت به خانوار‌های کشور تخصیص داد که در این گزارش به طور کامل به آن‌ها اشاره شده است. تاریخ انتشار: 14:09 - 02 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۴۵۴۱ به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان از اوایل اسفند ماه سال گذشته با شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از کسب وکار‌ها و مشاغل دچار ضرر شدند به طوری که برخی ازخانوار‌هایی که درآمد ثابت نداشتند، با مشکلاتی روبرو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با آغاز سال ۹۹ و تعطیلی درصد قابل توجهی از مشاغل و کسب وکارها، دولت تصمیم گرفت به خانوار‌های یارانه بگیر مبلغ یک میلیون تومان بدون بهره و سود اهدا کند.
طبق جلساتی که در هیات دولت برگزار شد، دولت موافقت کرد که این مبلغ به حساب سرپرستان خانوار یارانه بگیر، بدون آزمون وسع سنجی، واریز شود.
همچنین دولت تصویب کرد که باز پرداخت این وام از حساب یارانه خانوار‌ها پرداخت شود به این صورت که، به مدت ۳۰ ماه مبلغ ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان از یارانه افراد کسر شود.
این طرح هم اکنون با کمک وزارت تعاون و وزارت اطلاعات، سازمان برنامه و بودجه و بانک‌های عامل در حال اجراست و سرپرست خانوار‌ها تا روز یک شنبه  مهلت داشتند تا کد ملی خود را با شماره تماسی که با نام خودشان است به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند و این مبلغ روز پنجشنبه مورخ ۴ اردیبهشت به حساب سرپرستان واریز خواهد شد.
در راستای اجرا این طرح، حدود ۲.۵ میلیون سرپرست خانوار شناسایی شدند که هیچ سیم کارتی به نامشان نیست و دولت برای جلوگیری از هرگونه کلاه برداری و فیشینگ اصرار دارد که ثبت نام وام حتما از طریق شماره تماس سرپرست صورت گیرد.
به همین دلیل اپراتور‌های تلفن همراه، سرپرست خانوار‌هایی که هیچ سیم کارتی به نامشان نیست را شناسایی کردند و برای هر کدام از آن‌ها یک سیم کارت رایگان با هزینه پست رایگان ارسال کردند.
با این وجود وزارت تعاون برای این دسته از افراد، فرصت برای ثبت نام وام یک میلیون تومانی را به مدت یک هفته تا تاریخ ۹۹.۲.۷ تمدید کرد و وام این خانوار‌ها پنجشنبه هفته آینده مورخ ۱۱ اردیبهشت به حساب سرپرست خانوار  واریز خواهد شد.
حدود ۴ میلیون خانوار در کشور هستند که جزو دهک‌های پایین جامعه قرار دارند و وامی که به این خانوار‌ها تعلق می‌گیرد با بقیه متفاوت است، به این صورت که مبلغ وام برای خانوار‌های دو و سه نفره، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و خانوار‌های ۴ نفره و بیشتر، ۲ میلیون تومان است.
اما این پایان حمایت‌های دولت نیست و توسط ارگان‌های مربوطه دولتی تصمیم گرفته شد که به حدود ۱.۵ میلیون خانوار از دهک‌های پایین درآمدی، مبلغی مازاد بر یارانه و کمک معیشتی واریز شود.
این کمک معیشتی برای خانوار‌های تک نفره ۲۰۰ هزار تومان، دو نفره ۳۰۰ هزار تومان، سه نفره ۴۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۵۰۰ هزار تومان، ۵ نفره و بیشتر ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده است.
دولت تصمیم گرفت که این مبالغ طی ۴ نوبت در اسفند، فروردین، اردیبهشت و خرداد به این خانوار‌ها پرداخت شود و نوبت اردیبهشت ماه شب گذشته به حساب مشمولین واریز شد.
این تسهیلات بلاعوض است و به خانوار‌هایی که فاقد شغل، درآمد ثابت، بیمه و پس انداز بانکی هستند واریز می‌شود.     بیشتر بخوانید: وام یک میلیون تومانی پنجشنبه در حساب سرپرستان خانوار/ آغاز ثبت نام مرحله دوم از امروز
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار اقتصادی وزارت تعاون کرونا ویروس سرپرست خانوار میلیون تومان حساب سرپرست هزار تومان خانوار ها یک میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۱۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مدت زمان ارسال درخواست شرکت های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات حمایتی سازمان هواپیمایی کشوری تمدید شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو از تمدید مدت زمان ارسال درخواست شرکت های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات حمایتی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد و گفت: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری درخصوص راهبرد حمایت از شرکت های دانش بنیان، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده حاکمیت در هوانوردی غیر نظامی کشور، در راستای مقابله اثربخش تر با محدودیت های ناشی از تحریم های ظالمانه و غیرقانونی این صعنت ابرفناورانه و پیشران، در نظر دارد افزون بر راهبری، پشتیبانی و مشاوره های فنی ارائه شده، بستر حمایتی هدفمند جدیدی را برای گسترش فعالیت های آنان ایجاد کند.

یازرلو افزود: در این راستا اعطای تسهیلات حمایتی به شرکت های دانش بنیان در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: از شرکت های دانش بنیان فعال در صنعت هوانوردی واجد شرایط لازم دعوت می شود برای دریافت تسهیلات، جهت انجام پروژه های مورد نظر در این حوزه درخواست خود را مطابق توضیحات مندرج در پورتال سازمان هواپیمایی کشوری B2n.ir/caa1 ارائه کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • پرونده شمشیربازان ایران در جایزه بزرگ سئول بسته شد
  • واریزی مددجویان تحت پوشش در سال جدید چند برابر شد؟
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی افزایش یافت
  • استارت روئینگ‌سواران برای حضور در المپیک
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳ برابر شد
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رایگان در همدان
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رايگان در همدان
  • توزیع ۲۶ هزار کیلوگرم/لیتر آفت کش نباتی در مازندران