Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزانه بسیاری از خانواده ها به مراقبت از کودکان، سالمندان و بیماران خود مشغول هستند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام زندگی برتر، مدیریت امور منزل، تصمیم گیری درست برای عزیزان و غلبه بر عواطف جهت انتخاب راهکار مناسب برای حفظ سلامتی فرزندان و پدر و مادر، می‌تواند شرایط را برای اعضای خانواده بسیار سخت و پیچیده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خستگی جسمی، عاطفی و روانی منجر به فرسودگی مراقبین می‌شود و علی‌رغم آن که اعضای خانواده تمایل دارند بهترین خدمات را به عزیزان خود ارائه دهند اما درمورد خدمات تخصصی به کمک متخصصین نیاز پیدا می‌کنند.

از این رو طی سال‌های اخیر استفاده از خدمات پرستاری و مراقبت در منزل مانند پرستار کودک و پرستار سالمند برای بسیاری از خانواده‌ها به یک گزینه مقرون‌به‌صرفه، امن و مناسب تبدیل شده است که از طریق آن می‌توانند حمایت‌های لازم را برای عزیزان خود در منزل فراهم کنند.

دلایل بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد خدمات مراقبتی در منزل دارای مزیت‌های بسیاری برای خانواده، کودک، سالمند و بیمار به شمار می‌روند. برخی از این دلایل عبارتند از :

حضور مداوم در منزل

در مواردی که فرزندان و سایر اعضای خانواده که مراقبت را به عهده دارند از نظر مکانی به یکدگیر نزدیک نیستند یا به دلیل مشغله کاری ساعاتی از روز را در کنار عزیزان خود حضور ندارند، مراقب و پرستار در منزل می‌تواند با حضور خود در خانه به آن‌ها آرامش خاطر دهد. این افراد به صورت تخصصی آموزش دیده‌اند و می توانند خطرات ایمنی را ارزیابی و رفع کنند و طیف وسیعی از خدمات را در منزل با توجه به نیاز خانواده ارائه دهند.

کمک به انجام فعالیت‌های روزانه

خدمات مراقبتی در منزل به افراد در تمام گروه‌های سنی که به دلایلی مانند کهولت سن و یا بیماری و شرایط خاص دارای محدودیت حرکتی هستند این امکان را می‌دهند تا بتوانند امور شخصی خود را با کمک مراقبین انجام دهند. این فعالیت‌ها می‌تواند استحمام، نظافت شخصی، یادآوری مصرف داروها و تهیه‌ی غذای رژیمی و ... باشد.

دستیابی به خدمات تخصصی پرستاری در منزل:

خدمات تخصصی کلینیکی را می‌توان توسط پرستاران حرفه‌ای در منزل به بیماران ارائه داد. خدمات پرستاری در منزل به خانواده این اطمینان را می‌دهد که مجموعه متنوعی از خدمات پرستاری به همراه تجهیزات مورد نیاز بیمار به او ارائه می‌شود.

توجه به تغذیه و رژیم غذایی:

در زمان مراقبت از افراد در منزل باید متناسب با شرایط بیمار و در صورتی که مراقبت از کودک صورت می­‌پذیرد، متناسب با سن کودک تغذیه مناسب انجام شود. افرادی که دارای بیماری‌های مزمن هستند، افرادی که دوران پس از جراحی را می‌گذرانند و از بیمارستان ترخیص شده‌اند و سالمندان از نظر تغذیه در معرض خطر هستند. از طرفی استراحت و عدم تحرک در دوره نقاهت منجر به از دست رفتن توده بدنی خواهد شد. از این رو ارائه مشاوره تغذیه‌ای و آماده کردن وعده‌های غذایی رژیمی برای مراقبت بهتر از بیماران بسیار ضروری است. مراقبین و پرستاران در منزل با توجه به این نکات می توانند از سوء تغذیه در این افراد جلوگیری کنند.

مدیریت دارویی

مدیریت دارویی در افرادی که تعداد زیادی دارو را باید در طول روز مصرف کنند بسیار گیج کننده خواهد بود. به ویژه در افرادی که دچار اختلالاتی همچون کاهش هوشیاری و یا آلزایمر هستند این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است. پرستار سالمند با تجربه با استفاده از علم و آموزش‌هایی که در این زمینه کسب کرده است می‌تواند با تنظیم زمان مصرف داروها از به وجود آمدن شرایط خطرناک برای بیمار جلوگیری کند و مانع از تداخل دارویی شود.

ارائه خدمت دلسوزانه

مطالعات نشان می‌دهند داشتن تعاملات اجتماعی باعث افزایش سطح سلامت می‌شود. مراقبین می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب برای اوقات فراغت کودکان و سالمندان مانند بازی، مطالعه، پیاده روی و ... برای آنها به دوستانی قابل اعتماد تبدیل شوند.

انجام امور منزل

مراقبین در منزل می‌توانند به انجام امور روزانه منزل نیز به خانواده کمک کنند. نظافت، شست وشو و تهیه غذای خانواده از جمله فعالیت‌هایی است که که می تواند به حفظ یک محیط زندگی سالم به خانواده کمک کند.

تاثیر خدمات مراقبتی در منزل بر سلامت بیمار

مطالعات بسیاری نشان می‌دهند که انجام مراقبت و پرستاری در منزل برای افرادی که دیابت، ذات الریه و بیماری‌های قلبی تنفسی مزمن دارند عوارض کمتر و بهبودی بیشتری به همراه دارد.

تمرکز و حمایت از یک بیمار:

خدمات مراقبت در منزل منحصر به فرد هستند و رابطه بهتری بین بیمار و مراقب و پرستار و همچنین تیم درمانی ایجاد می شود و بیمار نیز به مراقبینی که در منزل خدمات مورد نیاز را به او ارائه می دهند اعتماد بیشتری خواهد داشت.

جایگزین مناسب برای بستری در بیمارستان

بستری بودن در بیمارستان تقریبا ۴ برابر خدمات مراقبتی در منزل هزینه به خانواده تحمیل می کند.

برای بسیاری از خانواده ها از خدمات مراقبتی در منزل فقط برای حمایت و بر عهده گرفتن برخی از فعالیت های روزمره زندگی استفاده می کنند و برخی نیز با استفاده از خدمات پرستاری در منزل به رفع نیازهای حیاتی و درمانی عزیزان خود دست پیدا می کنند.

خدمات مراقبتی و پرستاری در منزل مانند پرستار سالمند ، پرستار کودک ، پرستار بیمار و ... توسط مراکز بسیاری در سراسر جهان به خانواده ها ارائه می شوند. مرکز پرستاری زندگی برتر نیز از جمله مراکزی است که طی سالهای متمادی با تیم مجرب خود، حمایت از خانواده های بسیاری را برعهده دارد و خانواده‌ها می‌توانند با کمک مشاوره‌های کامل و جامع این مرکز بهترین خدمات را دریافت کنند.

برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر به ادرس https://www.zendegiebartar.com/ مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زندگی برتر پرستاری خدمات مراقبتی در منزل خدمات پرستاری پرستاری در منزل خانواده ها خدمات مراقبت عزیزان خود فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۱۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی

رضا منصوری، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه فعالیت این سازمان را در قالب‌های فرهنگی، درمانی و آموزشی عنوان کرد.

وی؛ دیدار با خانواده شهدا، توزیع خدمات به جامعه کم‌برخوردار، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های جریان‌ساز، برگزاری مراسمات مختلف با شرکت بسیجیان و مجموعه دانشگاه، برپایی ایستگاه‌های صلواتی به مناسبت‌های مختلف را در قالب فعالیت‌های فرهنگی سازمان مطرح کرد.

وی در بحث درمانی به طرح شهید محمدعلی رهنمود اشاره و اظهار کرد: چهارشنبه اول هرماه بین ۲۰ تا ۲۴ تیم پزشکی متشکل از پزشک، پرستار، کارشناس بهداشت محیط و روانشناس به مناطق کم‌برخوردار استان اعزام و پس از ویزیت بیمارانی که برای ادامه درمان نیاز به خدمات تخصصی دارند به صورت رایگان اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه از پوشش امدادی و درمانی در سالگرد عملیات بازی‌دراز سخن گفت و افزود: تمامی عوامل از بهداشت، درمان، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه، ارتش، فراجا، تأمین اجتماعی و هلال احمر به صورت یک تیم در کنار یکدیگر به شکل منسجم در مراسم سالگرد عملیات بازی‌دراز خدمات ارائه می‌دهند.

اعزام تیم‌های تخصصی به مناطق کم‌برخوردار در مناسبت‌های مختلف، خدمات‌رسانی در راهپیمایی اربعین، انجام تست غربالگری در ادارات، غربالگری دندان‌پزشکی برای کودکان زیر ۱۵ سال در مدارس، از دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط ۳۱ کانون بسیج جامعه پزشکی فعال در سطح استان بود که منصوری به آنها اشاره کرد.

وی با ارائه آماری از خدمات انجام شده در سالی که گذشت، افزود: ۲۱۶ تیم عمومی در قالب ۱۷ هزار و ۲۸۳ نفرروز طی سال گذشته به مناطق کم‌برخوردار اعزام شدند.

منصوری اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ پزشک عمومی و متخصص به همراه بیش از ۹۰۰ کادر درمان، بهیار، تیم‌های درمانی در مناطق کم‌برخوردار ارائه خدمت داشته که تعداد ۴۸۳ نفر به پزشک متخصص ارجاع که ۳۶ نفر از این تعداد بستری شدند.

وی ارزش ریالی خدمات ارائه شده را حدود ۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۵ میلیارد تومان از این مبلغ هزینه دارو و مابقی خدمات بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری