Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه درخواست شورای شهر این است که بخشی از تسهیلات ۷۵ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری نیز داده شود، گفت: از ستاد ملی کرونا نیز خواسته‌ایم که آمار مبتلایان به کرونا در تهران را به تفکیک منطقه اعلام کند.

به گزارش ایسنا، علی اعطا امروز در نشست خبری که به صورت آنلاین و ویدئوکنفرانسی برگزار شد با بیان اینکه این روزها مسئله حمل و نقل در پی شیوع کرونا به دغدغه همگان تبدیل شده است، گفت: در این راستا کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران تصمیماتی اتخاذ کردند و بر همین اساس در جلسه امروز از علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا درخواست کردیم که به نشست خبری بیایند و ضمن تشریح برنامه‌هایشان به سوالات خبرنگاران پاسخ دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جلسه صبح امروز اعضای شورای شهر که به صورت مجازی برگزار شد، تصریح کرد: همان طور که اطلاع دارید دولت ۷۵ هزار میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای کمک به بنگاه‌های اقتصادی در نظر گرفته است که این تسهیلات با توجه به شرایط کرونایی به فعالان اقتصادی که تعدیل نیرو نکردند، داده می‌شود.

اعطا با بیان اینکه ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی اقدام موثری است، گفت: بر همین اساس ما در شورای شهر از دولت می‌خواهیم که با توجه به اینکه شهرداری تهران پرسنل زیادی دارد و در بحث مالی نیز با این چالش مواجه است، بخشی از این بودجه را به شهرداری تهران ارائه دهد.

سخنگوی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه شهرداری و زیرمجموعه‌های آن با وجود مشکلات شدید مالی، تعدیل نیرو نداشتند، ادامه داد: این تصمیم در حالی گرفته شده که امکان قانونی برای کاهش نیروها وجود دارد. به همین منظور درخواست شورای شهر این است که بخشی از تسهیلات ۷۵ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری نیز داده شود.

وی در ادامه افزود: هیأت تطبیق فرمانداری تهران به هشت بند لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران اعتراض وارد کرد و از آنجایی که شورای شهر این اعتراضات را نپذیرفت، موضوع به شورای حل اختلاف ارجاع داده شد و در این شورا نیز به هیأت تطبیق و شهرداری تهران اعلام شد که بهتر است سازش کنند و به توافق برسند.

اعطا با بیان اینکه فرمانداری علاوه بر هشت ایرادی که به لایحه بودجه ۹۹ وارد دانسته بود اعلام کرده که در بحث قیمت‌گذاری‌های جدید نیز باید قیمت‌ها به صورت جداگانه اعلام شود، گفت: از آنجایی که شورای حل اختلاف اعلام کرده بود که هیأت تطبیق و شورا باید سازش کنند، صبح امروز جلسه‌ای با حضور رئیس شورای شهر و تعدادی از اعضای شورا برگزار شد که نهایتا موارد اختلافی مورد بحث، با توافق نهایی حل شد و در حال حاضر جزئیات بودجه سال ۹۹ شهرداری به صورت کامل به تصویب رسیده است.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به کاهش شدید درآمدهای شهرداری تهران در پی شیوع کرونا تصریح کرد: طی دو سال گذشته حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد بودجه شهرداری از طریق صدور پروانه ساخت و ساز و درآمدهای ناشی از ارائه خدمات در حوزه پسماند، حمل و نقل و... تأمین می‌شده است اما در حال حاضر درآمدهای ناشی از این حوزه‌ها کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون شهرداری‌های همه کلانشهرها با چالش‌های مالی زیادی مواجه هستند، گفت: بر همین اساس شورای شهر درخواست عاجل دارد که جلسه‌ای با حضور روسای کلانشهرها، روسای شورای شهر و رئیس شورای عالی استان‌ها با شخص رئیس جمهور و مسئولان وزارت راه برگزار شود تا به وضعیت و چالش‌های شهرداری رسیدگی کنیم.

به گفته اعطا، این جلسه باید به صورت فوری برگزار شود و تا قبل از اینکه چالش‌های جدی و مشکلات به بحران تبدیل شود، باید فکری به حال آن داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با بیان اینکه امسال اولین روزی است که روز معمار در تقویم رسمی کشور ثبت شده، گفت: فردا روز معمار است و به این عزیزان تبریک می‌گوییم.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا اعضای شورای شهر درخواست‌های خود را مستقیما به ستاد ملی کرونا نمی‌دهند، اظهار کرد: شورای شهر در این مدت پیشنهادات زیادی داشته است که مشخصا در ایام نوروز چهار پیشنهاد ارائه کرد؛ اما از آنجایی که حناچی در جلسات هیأت دولت حضور دارد از وی خواستیم که این موضوعات را مطرح کند، اما احساس کردیم شاید اگر در مواردی شهرداری با شورا موافق نباشد، به طور شایسته از پیشنهادات شورا دفاع نمی‌کند که در این زمینه رئیس شورای شهر در جلسه هم اندیشی موضوع را به حناچی متذکر شدند و از او خواستند که موارد پیشنهادی شورای شهر را به درستی پیگیری کنند.

اعطا افزود: البته در حال حاضر پیشنهادات شورای شهر به ستاد کرونا ارسال می‌شود و مصوبات کمیته هشت نفره نظارتی شورا بر عملکرد کرونایی شهرداری نیز به صورت مستقیم ارسال می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا دستفروشان مترو در این روزهای کرونایی ساماندهی نشدند، افزود: بحث حضور دست‌فروشان را باید به صورت کلی بررسی کنیم و متأسفانه باید اعلام کنم که شهرداری می‌بایست مصوبه پیشین شورا در مورد ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون را با جدیت دنبال کند که این اتفاق نیفتاده است.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه لازم است که دست‌فروشان ساماندهی شده و در مکان و زمان مشخصی ارائه خدمت کنند و شناسنامه‌دار شوند، گفت: این سه محور یعنی مکان و زمان فعالیت و همچنین شناسنامه‌دار کردن آن‌ها در مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون دیده شده است که باید شهرداری فکری در این زمینه کند.

اعطا افزود: البته حضور دست‌فروشان از لحاظ ایمنی نیز در مترو مهم است چرا که اگر حادثه‌ای رخ دهد قطعا مشکلاتی ایجاد می‌شود و حالا نیز در این روزهای کرونایی موضوع سلامت دست‌فروشان علاوه بر ایمنی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که اعضای شورای شهر معتقدند که آمار مبتلایان به کرونا در تهران متفاوت است و آیا اصلا شورای شهر مرجع این آمار است یا نه، ادامه داد: اعضای شورای شهر می‌خواهند که آمار مبتلایان کرونا در تهران به تفکیک اعلام شود و این حرف غریبی نیست؛ اما مرجع اعلام آمار ستاد ملی کرونا است و ما مرجع آن نیستیم، البته طبیعتا این مطالبه برای نمایندگان مردم به حق است؛ چرا که نمایندگان پیگیر حقوق شهروندان هستند و اعلام آمار می‌تواند در اخذ تصمیمات کمک کند.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: باید حتی پا، را فراتر گذاشت و به تفکیک منطقه آمار مبتلایان اعلام شود تا بتوانیم بررسی بیشتری کنیم.

وی در پایان در پاسخ به سوالی در خصوص سرانجام اصلاح ساختار در شهرداری گفت: لایحه تشکیلاتی شهرداری تهران در شورای شهر به تصویب رسیده که این لایحه پیش زمینه طرح شدن اصلاح ساختار است.

اعطا با بیان اینکه در لایحه پیشنهادی شهرداری اعلام کرده‌اند که دو معاونت منابع انسانی و برنامه‌ریزی با یکدیگر ادغام شده و معاونت امور مناطق نیز حذف شود، گفت: کمیسیون تخصصی برنامه و بودجه در حال بررسی موضوعات است و در حال اخذ نظرات کارشناسی کمیسیون‌های دیگر شورا است و در این زمینه به جمع‌بندی نرسیده‌ایم؛ اما آنچه که مسلم است این است که در شورا سناریوهای دیگری برای اصلاح ساختار وجود دارد.

انتهای پیام

  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس شوراي شهر تهران شهرداري تهران سخنگوی شورای شهر تهران اعضای شورای شهر آمار مبتلایان شهرداری تهران شورای شهر دست فروشان اعضای شورا حمل و نقل ۷۵ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۱۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان

شما شهروندان عزیز در مورد عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها، پیام‌هایی برای سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردید، که پس از بررسی برای پیگیری به سرویس اقتصادی ارجاع داده شد.

 

دغدغه روز/

گلایه متقاضیان از عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها

نتیجه پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد عدم پرداخت وام ودیعه مسکن توسط برخی از بانک‌ها، در لینک زیر مشاهده کنید.

تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی توسط بانک‌ها خبر داد.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان