Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ حسین مهدوی‌نژاد، سه‌شنبه ۲ اردیبهشت بیان کرد: از این میزان ۱۹۰ مورد به‌وسیله رفع تعرض فوری زمین به متراژ افزون بر یک‌میلیون و ۳۶۴ هزار مترمربع و ارزش ۲۵۴ میلیارد تومان و ۵۲ مورد نیز به‌وسیله رفع تصرف با اجرای قضایی به متراژ افزون بر ۹۷۶ هزار مترمربع و ارزش ۷۳ میلیارد تومان انجام‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: حفاظت از حقوق بیت‌المال از اولویت‌های اصلی و مهم یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان فارس است و یگان حفاظت بدون اغماض با سودجویان و متعرضین به اراضی ملی و دولتی به شکل جدی و قانونی برخورد خواهد کرد.

وی از تمام شهروندان استان فارس تقاضا کرد که در صورت مشاهده هرگونه تصرف‌های غیرقانونی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تعرض به اراضی ملی و دولتی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۶۵۶ یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی فارس اطلاع دهند.

سرهنگ مهدوی‌نژاد همچنین به شهروندان توصیه کرد که چنانچه قصد خرید املاک در محدوده و حریم شهرهای استان را دارند ابتدا استعلام‌های لازم را در این خصوص از طریق اداره کل راه و شهرسازی فارس به عمل‌آورند و از خرید هرگونه اراضی فاقد سند مالکیت رسمی نیز خودداری کنند.

کد خبر 503615 برچسب‌ها استان‌ فارس وزارت راه و شهرسازی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۱۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، هوشنگ میرزایی از تخریب تعدادی ساخت و ساز غیرمجاز و آزادسازی ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، این اراضی به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال در قالب یک مانور اجرایی و با حکم قضایی در روستای «ازنق» واقع در بخش شهرستان ساوجبلاغ آزادسازی شد و به عرصه تولید بازگشت.

وی بیان کرد: در این اراضی ۱۰۹ قطعه دیوارکشی به طول حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر، بناهای غیرمجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد سه مورد به مساحت حدود ۳۲۰ مترمربع، انباشت مصالح ساختمانی ۱۹ مورد، محوطه سازی ۱۲ مورد به مساحت حدود یک هزار و ۹۵۰ مترمربع، استخر دو مورد به مساحت حدود ۹۰ مترمربع و آلاچیق دو مورد به مساحت ۳۰ مترمربع تخریب و رفع اثر شد.

کد خبر 6093807

دیگر خبرها

  • دستگیری باند سارقان کابل‌های مترو
  • رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • قاچاق چوب با پراید در تالش
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر