Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@15:17:05 GMT

بوشهری‌ها پیشگام رزمایش مومنانه مواسات

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۱۴۰۳

بوشهری‌ها پیشگام رزمایش مومنانه مواسات

رهبر معظم انقلاب در بخشی از سنان تلویزیونی ۲۱ فروردین ماه بود امسال که به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به علت تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره کردند و افزودند: افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان بویژه در آستانه‌ ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه‌ی مهدوی را که جامعه‌ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم.

در فاصله کمتر از ۲ روز از سخنان  رهبر معظم انقلاب بوشهری‎های نیک اندیش در لبیک به ندای رهبر خود آستین همت را برای کمک به افراد نیازمند بالا زدند و در شرایط سخت روزهای کرونایی که عده‎ای حتی از تامین نان شب نیز در تنگنا بودند، چتر مهربانی و همدلی بر سر آنان کشیدند و شماری از شهروندان بوشهر بصورت خودجوش با بپا کردن بساط آشپزخانه‌ای  تامین غذای شمار قابل توجهی از افراد نیازمند را متقبل شدند.

بوشهری‌های که در اوج روزهای کرونا با کمترین میزان شیوع ابتلا به این ویروس را ثبت کردند اکنون نیز در عرصه کمک به نیازمندان از طرق مختلفی از جمله تامین مایحتاج روزانه نیازمندان، بخشش اجاره‌بها و تامین غذای اقشار آسیب دیده پیشگام شد‎ه‌‎اند.

یکی از فعالان این اقدام خیرخواهانه که خود را خادم مردم معرفی می‎کند گفت: در شهر بوشهر امروز دهمین روز است که آشپزخانه خیران فعال شده و روز به روز به شمار پرس غذاهای پخت شده برای نیازمندان افزوده و روزانه نیز با همت مردم اقلام قابل توجهی به این مرکز کمک می‌شود.

این خیر بوشهری که خواست نامش فاش نشود افزود: این آشپزخانه از روز نخست با پخت ۵۰۰ پرس غذا کار خود را آغاز کرده و اکنون این آمار به ۲ هزار و ۶۰۰ پرس رسیده‌است و همزمان با دهمین روز آشپزخانه دوم نیز در محله خواجه‎ها (ویژه محله‌های جنوبی شهر بوشهر) راه‎اندازی شده‌است.

وی ادامه داد: در این ارتباط با استفاده از ظرفیت معتمدان محلات و رابطان کار خیر با تشکیل گروهی در فضای مجازی بانک اطلاعاتی جامعی از افراد نیازمند تهیه شده تا توزیغ غذاها به صورت عادلانه در بین آنها توزیع شود.

وی گفت: نحوه توزیع نیز بدین نحو است که چنانچه غذایی به دست خانواده‎ای نیازمند رسید این رویه تا عید فطر ماه مبارک رمضان تداوم داشته باشد.

این شهروند  با تقدیر از کسبه به دلیل فروش اجناس موردنیاز آشپزخانه به قیمت زیربازار ادامه داد: با هدف جذب کمک خیران نیز مراکز فروش ویژه اقلامی مورد نیاز مانند برنج، مرغ و گوشت شناسایی شده و خیران داوطب مشارکت در این کار خیر به این مراکز هدایت می‎شوند تا نسبت به خرید اقلام مورد نیاز آشپزخانه اقدام کنند.

وی عنوان کرد: از ویژگی مهم این کار خیرخواهانه مردمی بودن آن است زیرا حتی یک ریال کمک دولتی نیز برای این اقدام خیرخواهانه جذب نشده‌است.

این فرد خیر همچنین به نمایندگی از نیروهای مردمی از حمایت‎های معنوی دفتر نماینده ولی در استان و امام جمعه بوشهر قدردانی کرد.

رزمایش بخشش ایرانیان 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: برای اجرایی شدن بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب رزمایش ملی بخشش ایرانیان در این استان آغاز شده‌است.

احمد لطفی افزود: رزمایش ملی بخشش ایرانیان با هدف کمک به معیشت نیازمندان در آستانه ماه مبارک رمضان در قالب برنامه‌های مختلف در استان اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: در برنامه رزمایش ملی بخشش ایرانیان مردم نوع دوست استان بوشهر می توانند به دو شکل نقدی و غیر نقدی کمک‌های خود را واریز کنند.

لطفی ادامه داد: مشارکت در طرح‌های تامین ۴۰ هزار سبد غذایی به شکل جیره خشک، پخت و توزیع  ۵۰۰ هزار دست غذای گرم، ۲۰هزار سبد سلامت ویژه بیماران، پویش جذب ۶ هزار خیر به عنوان حامی ایتام و محسنین و جذب زکات فطریه از جمله مهمترین برنامه‌ هایی است که در قالب رزمایش ملی بخشش ایرانیان اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: ازنیکوکاران هم استانی دعوت می‌شود با شماره گیری کد دستوری#۰۷۷*۸۸۷۷* در کنار شماره کارت مجازی ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۳۷۰ و شماره حساب ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ که بدین منظور اختصاص یافته در این رزمایش شرکت کنند.

ایجاد قرارگاه استانی مدیریت کمک‌های مومنانه 

رئیس قرارگاه رزمایش کمک‌های مؤمنانه استان بوشهر گفت: رزمایش کمک‌های مومنانه، برای همدلی و کمک به مردم کمتر برخوردار است و این قرارگاه برای مدیریت سیل خروشان کمک‌های مردمی به نیازمندان ایجاد شده‌ است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: همه کمک‌ها باید در قالب کالا صورت گیرد مگر در مواردی که فردی به‌دلیل این شرایط دچار بدهی مالی شده باشد.

سردار علی رزمجو از همه پاسداران و بسیجیان استان بوشهر خواست همان‌گونه که در کنترل وروی و خروجی شهرها و روستاها و ضدعفونی‌ها نقش اساسی داشتند، در این رزمایش نیز پای کار باشند و جهادی فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: بانک اطلاعاتی در پایگاه‌های مقاومت ایجاد شود و همه اقلام خوراکی و کمک‌معیشتی نیز در مسجدها که نقش محوری در زندگی ما دارند بسته‌بندی و تعیین تکلیف می‌شود.

وی گفت: برای ماه رمضان نیز چهار هزار سبد کالا برای چهار هزار خانواده در استان بوشهر پیش‌بینی شده که در این ماه میان آنها توزیع می‌شود.

ترویج فرهنگ مواسات محور تبلیغی ماه رمضان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: ترویج فرهنگ مواسات با مرکزیت مساجد محور فعالیت تبلیغی ماه رمضان در این استان است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی افزود: مسجد به عنوان محور فعالیت‌های دینی وانقلابی در دوران دفاع مقدس نیز نقش اساسی در پشتیبانی، تربیت و اعزام رزمندگان اسلام به جبهه‌های حق علیه باطل داشته و امروز هم محور سلامت و مواسات است.

وی بیان کرد: تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی بین اقشار آسیب‌پذیر، کمک به فقرا و مستمندان و کمک به افراد بی‌بضاعت و شناسایی فقرای محلات از اقدام‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر در راستای مبارزه با ویروس کرونا است.

سروستانی ادامه داد: موج دیگر  اقدام‌های انجام گرفته مجموعه استان در قالب تلاش جهت فرهنگ‌سازی مواسات بین مردم متمرکز شده‌است.

وی یادآور شد: در این ایام گرچه فریضه نماز جماعت تعطیل است اما ائمه جماعات فعالیت تبلیغی خود را ادامه می‌دهند.

رزمایش مواسات راهکار کاهش فشارهای معیشتی ناشی از کرونا 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در اجرای فرمایش رهبر معظم انقلاب قرارگاه استانی و مردمی رزمایش مواسات به عنوان حضرت بقیه الله برای کمک به افراد بی بضاعت در ماه مبارک رمضان در این استان آغاز بکار کرد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: چنانچه آسیب‎هایی در حوزه درمان، محیط زیست، بهداشت و حتی حمله به عرصه‎ها بیولوژی بررسی و تفکیک شود یکی از مشکلاتی که تولید می‌کند ایجاد چالش اقتصادی به اشکال مختلف است.

وی بیان کرد: این چالش‌های اقصادی گذشته  از اینکه اقتصاد کشور را با مشکل مواجه، عرصه تولید را تحت تاثیر قرار می‌دهد و حرکت اقتصادی را دچار بحران می‌کند.

صفایی بوشهری ادامه داد: یکی از ابعاد این بحران ایجاد مشکل تولید درآمد برای کسانی است که درآمد روزانه داشته و بیمه بیکاری نیز ندارند.

وی افزود: یا اینکه افرادی درون منزل تولیداتی داشتند که اکنون به دلیل مشکلات ناشی از کرونا به بازار نمی‌آید و یا اینکه عده‎ای برای عید سرمایه‌گذاری کرده بودند که اکنون جنس تولیدی آنها فروش نرفته‌است.

صفایی بوشهری تاکید کرد: با توجه به اینکه راه مقابله با بیماری کرونا این است که باید انسان‌ها در خانه بمانند خود این موضوع تاثیرات روانی دارد و وقتی این چالش در کنار بیمار  قرار گیرد مضرات آن بسیار پدیده خطرناک می‌‎شود.

وی افزود: خود بیماری کرونا یک طرف و تبعات آن نیز طرف دیگر قضیه است که باید بخوبی آن را مدیریت کرد.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: در عرصه کنترل بیماری این استان از استان های موفق کشور است که این مهم با تلاش پزشکان، پرستاران، کادرخدماتی حوزه بیمارستان، حمایت گسترده های نیروهای مسلح، ستاد اجرایی فرمان امام، اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، نهادهای تبلیغی حتی حوزه های علمیه و گروه های مردمی ایجاد شده که حماسه‎‌ای بزرگ را در استان بوشهر ایجاد کردند.

وی تاکید کرد: اکنون به تمام استان باید پوشش حمایتی در عرصه معیشت داده شود زیرا در هفته آینده ماه مبارک رمضان را نیز در پیش داریم.

صفایی بوشهر ادامه داد: همان طور که بوشهر در سال‌های اخیر در همه عرصه‌ها پیشگام بوده در این عرصه هم پیشتاز است.

وی گفت: با طرح استان بوشهر برای حمایت از نیازمندان بعد از فرمایش رهبری عزم ملی ایجاد شده که این کار به طور حتم در ابعاد  گسترده تر و سامان یافته تر صورت گیرد.

صفایی بوشهری یادآور شد: اکنون سپاه، بسیج، دولت همه پای کار آمدند ولی اگر در استان ساماندهی و برنامهریزی درست صورت نگیرد این کار بزرگ به نتیجه نمی‌رسد.

وی افزود: در این ارتباط قرار شد قرارگاهی تشکیل و  در این کار بزرگ تا رفع بیماری کرونا دانش بنیان و جهادی عمل شود.

صفایی بوشهری یادآور شد: در این زمینه قرارگاه حضرت بقیه‌الله جامعه آماری فقر و نیاز آنها را تعیین و تامین و آنها برای همیشه مدیریت خواهند شد.

وی افزود: در این ارتباط نکاتی مهم در مورد وجود دارد که نخست ایجاد سامانه جامع آماری آسیب دیدگان و نیازمندان در شرایط کنونی است که حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار جمعیت استان در جامعه آماری 

نیازمند قرار دارند.

صفایی بوشهری گفت: باید این جامعه با همکاری دستگاه‌های عضو ماننده کمیته امداد، بهزیستی، بسیج، سپاه، شواری رسیدگی به امور مساجد و اوقاف ایفای نقش داشته باشند.

وی عنوان کرد: هیات‌های مذهبی، شوراها، شهرداری  و مساجد نیز باید پای کار بیایند تا سامانه آماری برای افراد نیازمند حمایت شناسایی شود و این مهم باید به طور حتم پیش از ماه رمضان انجام شود

صفایی بوشهری ادامه داد: یک مسئله مهم نیز طراحی و مدیریت جذب منابع است که باید برای تحقق این مهم باید منابعی که در سطح‌های ملی و استانی وجود دارد، استفاده شود.

وی گفت: منابع طراحی و مدیریت جذب منابع مالی چه نقدی و چه غیرنقدی نیز باید شناسایی شود زیرا یک سری ظرفیت‏‌های درون استان و بخشی برون استانی است.

بانک اطلاعات آسیب دیدگان از کرونا

صفایی بوشهری تاکید کرد: سامانه توزیع کارآمد و مناسب نیز باید طراحی شود تا در مجرا خاص خودش این مهم محقق شود و مساعدت های نقدی و غیرنقدی به دست نیازمندان واقعی برسد.

رئیس قرارگاه رزمایش کمک‌های مؤمنانه استان بوشهر با ابراز نگرانی از مشکلات ایجادشده برای کارگران روزمزد، ملوانان و زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست که تأمین معیشت خانواده بر دوش آنها است، افزود: بسیاری از قشرهای مختلف مردم در تعطیلی‌های کرونا آسیب اقتصادی دیده‌اند و روزبه‌روز فشار بر آنها افزوده می‌شود.

وی تاکید کرد: تلاش می‌شود در قالب رزمایش کمک‌های مومنانه بخشی از نیازمندی‌های آنها مدیریت و تأمین شود.

 صفایی بوشهری با اشاره به بحران‌های اجتماعی و روحی و روانی کرونا و تأکید رهبر انقلاب بر مواسات، یاریگری و کمک مؤمنانه گفت: استان بوشهر هنگام همه‌گیری کرونا از استان‌های پیشگام در کمک‌های نیکوکارانه به مردم کمتربرخوردار بود و پس از فرمان رهبری نیز در تدارک کمک‌های ویژه به مردم استان است.

امام جمعه بوشهر افزود: در این رزمایش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار کمیته امداد امام خمینی(ره) هر شهرستان زیر نظر امامان جمعه مسئول اجرای رزمایش کمک‌های مؤمنانه هستند و همه کمک‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باید با تدبیر این گروه اجرا شود.

صفایی بوشهری تاکید کرد: باید اولین گام در اجرای این رزمایش گردآوری آمار واقعی و دقیق و ایجاد بانک اطلاعاتی باشد و در کنار آمارکمیته امداد و بهزیستی آمار تازه و دقیقی از آسیب‌دیدگان واقعی شرایط کرونا گردآوری شود.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: در این بانک اطلاعاتی باید تمام آسیب‌دیدگان کرونا دیده شوند و حتی کسانی که زیر نظر بهزیستی و کمیته امداد نیستند و یا بیمه بیکاری هم ندارند باید در اولویت باشند.

وی تأکید کرد: در گردآوری بانک اطلاعاتی باید حریم شخصی افراد حفظ شود، نظارت بر آن در سطح بالایی باشد و کارهای آن در صداوسیما و فضای مجازی اطلاع‌رسانی شود.

صفایی بوشهری گفت: کار رزمایش کمک‌های  مومنانه آغاز شده و مجریان می‌توانند از همین امشب برای کمک به مردم آسیب‌دیده اقدام کنند تا خانواده‌ای گرسنه و مستأصل در هزینه‌های ضروری زندگی نماند.

وی یادآور شد: رزمایش کمک‌های مومنانه به ماه مبارک رمضان متصل و در این ماه نیز اجرا می‌شود.

صفایی بوشهری تاکید کرد: سپاه پاسداران نیز در گام پیش، اقلام ضروری مانند برنج، روغن، مرغ، رب گوجه‌فرنگی، ماکارونی و حبوبات را در قالب سبد کالا و بسته‌های معیشتی میان مردم کمتربرخوردار استان بوشهر توزیع کرد و در این گام نیز چنین کاری را انجام خواهد داد.

رئیس قرارگاه رزمایش کمک‌های مؤمنانه استان بوشهر افزود: همه کمک‌ها باید در قالب کالا صورت گیرد مگر در مواردی که فردی به‌دلیل این شرایط دچار بدهی مالی شده باشد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا برنج حضرت آیت الله خامنه ای زنان سازمان صنعت معدن و تجارت مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی رزمایش ملی بخشش ایرانیان صفایی بوشهری تاکید رزمایش کمک های مؤمنانه رهبر معظم انقلاب ماه مبارک رمضان کمک های مومنانه امام جمعه بوشهر بانک اطلاعاتی افراد نیازمند صفایی بوشهر آسیب دیدگان استان بوشهر کمیته امداد ماه رمضان یادآور شد بوشهر گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۱۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ «محمدحسین دادرس» جانشین فرمانده کل ارتش، با حضور در آیین افتتاحیه بیست و ششمین دوره هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی که در پادگان «دژ» شهر خرمشهر برگزار شد، ضمن ابراز مسرت از حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در این دوره هیئت معارف جنگ، اظهار داشت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند «دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود»؛ بدین معنا که تمامی آحاد جامعه، با هر رنگ و جنسیتی، از هر قومیت و گویشی، برای پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی خود به پا خاسته و با وجود تمام تفاوت‌های رفتاری و زیستی، از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند.

امیر سرتیپ دادرس افزود: تبدیل شدن به انسان‌هایی وارسته و متعالی برای حراست از آب و خاک کشور و عبور از کسوت‌ها و تعلقات دنیوی و دست یافتن به صفات و نشانه‌های الهی بر روی زمین، رسیدن به تجرد معنوی که افراد را به اصل خود نزدیک‌تر کرده تا به پاسداشت ارزش‌ها و هنجار‌های ناب انقلاب اسلامی پرداخته و از این رهگذر بتوان در مقابل هر دشمنی از شرق تا غرب عالم ایستادگی کرد، همان مراد و منظوری است که امام خمینی (ره) از دانشگاه بودن جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس مد نظر داشتند.

جانشین فرمانده کل ارتش با تأکید بر همزمانی شناخت گذشته برای نیل به موفقیت در آینده، عنوان کرد: همکاری و تعامل میان تمام افراد دست‌اندرکار و نیز ایستادگی به پای ارزش‌ها و اصول بنیادین نظام اسلامی، با وجود انواع هجمه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، یک اصل است که می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل هرگونه توطئه، تحمیل یا تغییر ارزش‌های غیرمرتبط با اسلام ناب محمدی رهایی بخشد.

وی حضور مؤثر در فضای مجازی را برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تقویت بنیه‌های انقلابی ضروری دانست و گفت: با حضور در عرصه فضای مجازی می‌توان ضمن برخورداری از آخرین اطلاعات، در راه دفاع و حفاظت از ارزش‌های والای هشت سال دفاع مقدس نیز کوشش کرد تا بدین ترتیب بتوان با تقویت اعتقادات و تکیه بر ارزش‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی، سبب برتری ما بر دشمنان شده‌اند، برای روز‌ها و حوادث آتی نیز آمادگی و بصیرت خود را حفظ کنیم.

امیر دادرس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، هم رده با آخرین دستاورد‌های فنی- مهندسی کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیرو‌های انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

این مراسم با حضور جمعی از فرماندهان نیرو‌های چهارگانه ارتش، مسئولان لشکری و کشوری استان خوزستان، اساتید مدعو و پیشکسوتان هیئت معارف جنگ، روحانیون عقیدتی سیاسی‌های ارتش و دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در پادگان دژ خرمشهر برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • اندیشکده مواسات در البرز افتتاح می شود
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • ایران جوان بمان (جمعیت) در البرز معرفی می شود
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • ۹۵۶ بوشهری به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • سوگواری بوشهری‌ها به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع)