Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@04:36:01 GMT

بازار گوشت در ماه رمضان التهابی ندارد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۱۴۰۷

به گزارش اکوفارس، منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه گوشت وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به فراوانی عرضه و نبود تقاضا، قیمت گوشت روند نزولی داشته است به طوری که با افت ۱۵ تا ۱۶ هزار تومانی، قیمت هر کیلو گوشت در خرده فروشی‌ها به کمتر از ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه با انباشت دام در واحد‌های دامداری روبه‌رو هستیم، افزود: هم اکنون در تمامی واحد‌های پرواربندی سبک و سنگین با انباشت دام روبه‌رو هستیم، به همین خاطر به وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید اعلام کرده‌ایم که دامداران در شرایط حاد قرار دارند.

پوریان ادامه داد: با توجه به ازدیاد عرضه دام و کاهش تقاضا از سوی پرمصرف‌ها، مشکلی در بخش دام و گوشت وجود ندارد.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو دام سبک را ۴۲ هزار تومان و دام سنگین را ۲۶ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به انباشت دام در واحد‌های دامداری، التهاب قیمتی در ماه رمضان نخواهیم داشت.

رئیس شورای تامین کنندگان دام از کاهش مصرف گوشت در ماه رمضان خبر داد و گفت: طبق روال معمول مصرف گوشت در ماه رمضان کاهش و مرغ افزایش می‌یابد و امسال شیوع ویروس کرونا مزید بر علت شده است.

به گفته پوریان، با توجه به رشد فزاینده تولید بهاره و انباشت دام در واحد‌های دامداری انتظار می‌رود بخشی از مازاد تولید به بازار‌های هدف صادر شود.

این‌مقام مسئول با بیان اینکه ۶۵ میلیون راس دام در واحد‌های دامداری انباشت شده است، گفت: اگر یک میلیون راس دام به بازار‌های هدف صادر شود، التهابی در بازار داخل نخواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه مصرف گوشت کشور ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: در حال حاضر انباشت دام در واحد‌های دامداری مشکلات متعددی برای دامداران ایجاد کرده است، از این رو انتظار می‌رود تدابیری برای مازاد تولید به کار گرفته شود تا داستان مرغ و جوجه یکروزه تکرار نشود.

پوریان در پایان تصریح کرد: با توجه به مازاد چشمگیر دام در دامداری‌ها، صادرات ۳ تا ۴ میلیون راس دام سنگین و ۲۰۰ هزار راس دام سبک، نوسانی در بازار ایجاد نخواهد کرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: انباشت دام در واحد های دامداری ماه رمضان راس دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۷ هزارتومان است که با نرخ مصوب سال قبل ۱۰ هزارتومان اختلاف دارد.

 به گفته او، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و عرضه تخم مرغ کمتر از قیمت تمام شده و حتی نرخ مصوب سال قبل، مرغداران ظرف ۴۰ روز اخیر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان متضرر شدند.

کاشانی ادامه داد: با توجه به زیان چشمگیر مرغداران، روند حذف گله‌ها شدت گرفته است که استمرار این روند منجر به خروج مرغداران یکی پس از دیگری از چرخه تولید می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن افزود: با توجه به زیان چشمگیر مرغداران انتظار برآن بود که جلسه‌ای در سطوح بالای وزیر در وزارتخانه برگزار شود، درحالیکه به رغم پیگیری‌های مکرر کمترین حمایت از این بخش صورت نگرفته است.

او درباره  آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۳۰ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است که بدلیل شرایط مساعد تولید مازاد بر نیاز کشور تا پایان خرداد، ماهانه حداقل ۲۰ هزارتن تخم مرغ در راستای تعدیل بازار و جلوگیری از افزایش زیان مرغداران باید صادر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • حمله خرس وحشی به یک دامداری در ایلام و تلف شدن دام‌هایش
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور