Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان حفاظت محیط زیست با انتشار جوابیه‌ای نسبت به مطالب مطرح‌شده درباره یکی از معاونان این سازمان واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست در متن منتشر شده از سوی روابط عمومی  این سازمان با اظهار تاسف از این که « در روزهای اخیر در فضای مجازی و حتی برخی سایت‌ها اخبار کذبی در خصوص انتساب جرم مالی به یکی از معاونان سازمان محیط زیست منتشر می‌شود» آمده است که با توجه به « توضیحات واضح و شفاف» دادگستری استان خوزستان که بلافاصله بعد از انتشار این خبر اطلاع‌رسانی شد، روابط عمومی این سازمان تصمیم به بیان توضیحات و پاسخ نداشت، اما با توجه به اینکه رسانه مذکور ، مجددا بعد از یک هفته از انتشار خبر و «علیرغم تاکید روابط عمومی دادگستری مبنی بر خلاف واقع بودن و قابل تعقیب و برخورد قضایی با ناشران این اخبار و اسامی» نسبت به انتشار گسترده خبر اقدام کرده است، به منظور تنویر افکار عمومی و روشن شدن اذهان مردم، مواردی را مطرح می‌کند:

۱-  موضوع مطرح شده برای یکی از معاونان سازمان حفاظت محیط زیست به هیچ وجه مربوط به مسائل مالی و عناوینی نظیر اختلاس و یا ارتشاء نبوده و نامبرده یکی از پاکدست‌ترین و مخلص‌ترین نیروهای باسابقه سازمان بوده و تک‌تک پرسنل سازمان از ایشان شناخت کافی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۲- همان‌گونه که بسیاری از همکاران اداری مطلع هستند، مدیران کل حفاظت محیط زیست استان‌های کشور، مطابق قانون عضو شورای مدیریت پسماند شهرداری بوده و حضور آنها در جلسات شورا نقش مشورتی علمی و نظارتی دارد، از سویی شهرداری اهواز در دوره‌های  سوم و چهارم یعنی بیش از ۵ سال پیش اقدام به استخدام نیرو در مجموعه شهرداری کرده است و دادگستری استان خوزستان معتقد است که این استخدام‌ها در قالب ضوابط اداری نبوده است؛ از این رو دادگستری استان تمام اعضای شوراهای کارگروه‌های شهرداری را در ادوار مختلف برای بیان توضیحات احضار کرده است که اگر به سایت اولیه انتشار خبر مراجعه شود، اسامی "خوانده‌ها" را لحاظ کرده است و اطلاعیه روابط عمومی دادگستری نیز به وضوح موید این موضوع است که بیش از ۱۰۰ نفر را برای ادای توضیحات احضار کرده است و موضوع به مسائل مالی نه تنها ارتباط ندارد حتی در خصوص استخدام در شهرداری صرف نظر از اینکه صحیح بوده یا خیر، مدیرکل محیط زیست استان نیز هیچ‌گونه نقشی نداشته و کلاً از فرآیند استخدام بی‌اطلاع بوده است.

۳- همچنین همانگونه که مستحضرید مدیران به دلیل گستردگی فعالیت‌های اجرایی عمرانی و هزینه‌کردهای اعتباری و حضور در جلسات بی‌شمار در سال، همواره ممکن است به دلایل کاری و اجرایی برای ادای توضیحات به دستگاه‌های نظارتی فراخوانده شوند که مدیران کاملاً با این مقوله آشنا هستند و حضور در دستگاه‌های نظارتی به هیچ وجه به منزله بروز جرم یا تخلف نیست که در این مورد خاص در همان مرحله احضار برای پاسخگویی به این موضوع، متاسفانه به عنوان جرم‌های مالی رسانه‌ای شده است که در مورد این فرد خاص به هیچ وجه صحت ندارد.

روابط عمومی سازمان محیط زیست در پایان توجه رسانه یادشده را که از زیرمجموعه‌های صداوسیماست، به اطلاعیه روابط عمومی دادگستری خوزستان جلب کرده و افزوده انتظار دارد با رعایت اخلاق اسلامی اجازه ندهند آبروی افراد وجه‌المصالحه آنچه اغراض سیاسی یا شخصی خوانده شده، شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان محیط زیست ایران حفاظت محیط زیست روابط عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۱۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با همشهری درباره لزوم برقی کردن خودروها و وسایل نقلیه در تهران و سراسر کشور اظهار داشت: از هر فعالیتی که منجر به کاهش تراز آلایندگی در تهران و سراسر کشور شود، دفاع میکنیم. از سوی دیگر سوخت بی کیفیت عامل اصلی آلودگی تهران و کلان شهرها است.

وی ادامه داد: در رایزنی ها با شهردار تهران خواستار هرچی سریع تر برقی شدن خودروها و وسایل نقلیه بودیم. چرا که درحال حاضر برقی کردن خودروها بهترین راه حل برای کنترل آلودگی هوا است. بنابراین قرار داد شهرداری تهران با چین مبنی بر واردات وسایل نقلیه برقی، اقدامی خوب و موثر خواهد بود.

کد خبر 849128 برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهردارى تهران سازمان حفاظت محیط زیست

دیگر خبرها

  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • خاطره‌ای از واکنش عجیب احمدی‌نژاد به درخواست محیط‌‌‌ زیستی | فیلم
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • احضار مدیر روابط عمومی پرسپولیس و مدیر رسانه سپاهان به کمیته انضباطی
  • تداوم جنجال‌های دیدار پرسپولیس و سپاهان؛ احضار ۲ نفر به کمیته انضباطی
  • یک پرسپولیسی و یک سپاهانی به کمیته انضباطی احضار شدند
  • احضار ۲ مدیر پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی