Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابداعات نوین لیزری برای مقابله با کرونا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) با حضور استاندار اصفهان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اصفهان، ظهر امروز آیین رونمایی از ابداعات نوین لیزری برای مقابله با کرونا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) از مجموعه اقدامات و ابداعات محققان ضد کرونایی این واحد دانشگاهی با حضور عباس رضایی استاندار اصفهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخترعان برای تولید محصول فناورانه مجموع شرایط را مدنظر قرار دهند

رضایی در این آیین اظهار کرد: «امروز شاهد به بار نشستن بذر امید و استقلالی هستیم که امام(ره) در این کشور کاشتند و به دست مقام معظم رهبری آبیاری شد و وظیفه همه ماست که برای حفظ این امانت و تحقق آرمان‌های معمار بزرگ انقلاب بکوشیم.»

وی خاطرنشان کرد: «وظیفه خطیر و اصلی مراکز علمی و دانشگاه‌های در این شرایط بحرانی این است که بتوانند تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند و اکنون شاهد تحقق این مقوله و پیشرفت‌های قابل قبول علمی و پژوهشی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان هستیم.»

استاندار اصفهان تصریح کرد: «نکته مهمی که باید مدنظر محققان و مخترعان باشد این است که فرآیند ابداع و تولید یک محصول فناورانه باید علاوه بر دارابودن ویژگی هدفمند و کاربردی بودن آن، مجموع شرایط و ابعاد ازجمله مبحث اقتصادی و قیمت تمام‌شده آن برای مصرف‌کننده و صرفه اقتصادی را در نظر داشته باشند تا نتیجه تلاش‌های آنها در حد یک تحقیق صرف و بلااستفاده تنزل نیابد.»

رضایی عنوان کرد: «تلفیق موی سپید و تجربه ارزشمند استادان مجرب و سالخورده همراه با عشق و ذوق کشف تجربیات جدید در جوانان جویای نام در این دانشگاه باعث بروز بسیاری از اتفاقات مبارک و ابداعات ارزشمند برای رهایی از وابستگی‌ها و استقلال علمی شده است.»

تولید و خلق نوآوری‌ها اصلی‌ترین کارکردهای دانشگاه‌ها و مراکز علمی

وی با بیان لزوم همدلی و مشارکت همه مراکز علمی با یکدیگر و انجام رقابت علمی سالم به دور از فخرفروشی در این شرایط حساس گفت: «یکی از اصلی‌ترین کارکردهای دانشگاه‌ها و مراکز علمی، تولید و خلق نوآوری‌ها و گره‌گشایی‌ها در شرایط بحرانی برای جوامع هستند و دانشگاهی موفق‌تر عمل می‌کند که ابداعات و نوآوری‌هایی کاربردی‌تری در مقام اجرا و برای عموم مردم داشته باشد.»

استاندار اصفهان با تجلیل از همدلی و همکاری مردم با مسئولان برای غلبه بر این بیماری یادآوری کرد: «وضع کنونی کشور در بحث مبارزه با این ویروس خطرناک در مقایسه با سایر کشورها، بسیار حساس‌تر و سخت‌تر است؛ زیرا از یک سو شیوع این بیماری با وجود سخت‌ترین تحریم‌ها را داریم و از سوی دیگر رسالتی که رهبر معظم انقلاب درباره جهش تولید بر عهده ما گذاشته که بخش عمده‌ای از این رسالت بر دوش جامعه دانشگاهی کشور است و تلاش‌های مضاعف و جهاد همگانی و خستگی‌ناپذیر را می‌طلبد.»

به گزارش آنا،‌ در حاشیه این آیین و پیش از رونمایی از ابداعات نوین لیزری مرکز تحقیقات لیزر و بیوفوتونیک در فناوری‌های زیستی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) برای مقابله با کرونا، استاندار و هیئت همراه از مجموعه پژوهشگاه مرکزی و آخرین دستاوردهای تحقیقاتی در خصوص مقابله با کرونا، مرکز تحقیقات بذر، گلخانه‌ها و مرکز بیابان‌زدایی و طرح مالچ رسی دیدن کردند.

انتهای پیام/4121/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان ویروس کرونا عباس رضایی برای مقابله با کرونا استاندار اصفهان مراکز علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۲۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ حجت‌الله واعظی نژاد رئیس مرکز نخبگان ستاد کل نیرو‌های مسلح در نشست خانه نخبگان استان ایلام که در دانشگاه آزاد اسلامی ایلامی برگزار شد، اظها کرد:‌ ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت دانشگاه و جامعه نخبگان قرار دارد. در این راستا طرح جهاد علمی با مشارکت دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط در حال انجام و مأموریت گرایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ذیل این طرح راهبردی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در کمک به طرح‌های علمی نگاه ویژه‌ای به استان ایلام و جامعه نخبه آن می‌شود.

تعامل بخش‌های علمی نیرو‌های مسلح با دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام نیز گفت: تعامل بخش‌های علمی نیرو‌های مسلح با دانشگاه‌ها گام مهمی در حل مسئله در استان‌ها است.

بهروز ناصری افزود: حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نخبگان استانی علاوه بر شتاب علمی کشور یکی از مهم‌ترین بخش‌های شکل‌گیری توسعه در استان‌ها است. در صورت به فعلیت رسیدن ظرفیت علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بخشی از مشکلات جامعه مرتفع و قطعاً توسعه هر منطقه از مراکز آموزش عالی می‌گذرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند/ کرمانشاه؛ مهد ادب و تمدن
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • راه دستیابی به قله به دانشجویان آموزش داده شود
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد