Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-04@18:57:04 GMT

انتشار فراخوان ششمین دوره جایزه شعر احمد شاملو

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۲۲۳۳

به گزارش ایلنا، فراخوان ششمین دوره جایزه شعر احمد شاملو منتشر شد.

بر اساس اطلاع دبیرخانه جایزه شعر شاملو  علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر تا پایان خرداد‌ماه در این رقابت شرکت کنند. متن فراخوان ششمین دوره جایزه شعر احمد شاملو به شرح زیر است:

دبیرخانه جایزه شعر شاملو مفتخر است اعلام کند که این جایزه امسال ششمین دوره‌اش را آغاز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پای فشردن بر منظر و هدفی که همواره می‌گوید امروز را باید تاب آورد چرا که گام‌هایت رو به سوی طلوع فردا دارد، عزمی‌ست زاده‌ی اراده‌ی‌ تسلیم نشدن در برابر اندیشه‌های انفعال‌طلب و مسئولیت‌گریزی که با هزار بهانه‌ گوشه‌ی عافیت جستن و بی‌عملی را تجویز می‌کند تا «در اتاقی بی روزن و بی‌هوا نشستن و نالیدن» را صورتی موجه ‌ببخشد. مواجهه با دشواری‌های این سال‌ها ممکن نبود، جز با همت خستگی‌ناپذیرانه‌ی دست‌اندرکاران این جایزه، پشتیبانی مشفقانه‌ی همراهانی با وسعت توان دید منظر که از روی دغدغه و حس مسئولیت فردی و اجتماعی‌شان در قبال فرهنگ و ادبیات، در این شش سال هم‌دوش این جایزه بوده‌اند. موسسه‌ی الف. بامداد  و دبیرخانه ضمن سپاس‌گزاری از هم‌کاری مؤثر شاعران، ناشران، خبرنگاران و دوستداران شعر فارسی، در نظر دارد در سال جاری و در ششمین دوره‌ی این جایزه، از میان کتاب‌های شعر نو منتشرشده در سال ۱۳۹۸ خورشیدی مجموعه‌ی برگزیده را در روز ۲۱ آذر ۹۹ هم‌زمان با نود و پنجمین زادروز تولد شاعر بزرگ معاصر، احمد شاملو، معرفی کند.  از این رو، از شاعران محترم و نیز ناشرانی که در زمینه‌ی انتشار شعر فعالیت دارند درخواست می‌شود سه نسخه از کتاب‌های چاپ اول شعر نو خود را که در سال ۱۳۹۸ خورشیدی منتشر شده است، حداکثر تا پایان خرداد ماه امسال برای دبیرخانه‌ی این جایزه به نشانی : تهران، خیابان هلال احمر، نرسیده به میدان رازی، نبش خیابان مرادی، فروشگاه کتاب فرهنگان ارسال فرمایند.

(توضیح آن که تاریخ مورد استناد، تاریخی است که در شناسنامه‌ی کتاب درج شده است.)

دبیرخانه‌یششمین دوره‌ی جایزه‌ی شعر احمد شاملو

دوم اردیبهشت ۱۳۹۹

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شعر احمد شاملو ششمین دوره جایزه شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۲۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور

در متن این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
یَـٰٓأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ ٱصۡبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ لَعَلَّکُمۡ تُفۡلِحُونَ (آیه ۲۰۰ سوره آل عمران)
اى کسانى که ایمان آورده اید، شکیبایى ورزید و دیگران را نیز به شکیبایى وادارید و مرز‌ها را نگهبانى کنید و از خدا پروا کنید، باشد که شما رستگار شوید.

خداوند در قرآن کریم همه انسان‌ها را به آنچه که به خیر و صلاح آنها برای یک زندگی شرافتمندانه و عاری از پلیدی و زشتی و به دور از ظلم و تجاوز به حقوق دیگران است در تمام حوزه‌های فردی و اجتماعی دعوت می‌کند و برای عاقبت هر نافرمانی از دستورات الهی سرگذشت قومی را آورده تا هم عبرت آیندگان شده و هم حجت بر ما تمام باشد.

رعایت حجاب و عفاف که دستور الهی و تاکید انبیا و اولیای الهی برای مصونیت بخشی به جامعه و گسترش پاکی و طهارت است باید همواره مورد توجه قرار گرفته و بر ما واجب است تا ضمن اجرای فرامین الهی بر ترویج آن در جامعه کوشا باشیم و از آنانکه برای جاری شدن احکام دین خدا تلاش می‌کنند، حمایت کنیم.

هنر آیینی تعزیه همواره تلاش کرده تا با معرفی خوبی‌ها و ارزش‌های اسلامی به جامعه و شناساندن ظالمان پرده از ظلم و جور آنها در هر دوره‌ای بردارد و هنری روشنگر و بصیرت افزا باشد همچنان که زینب کبری (س) به‌عنوان یک الگوی تمام عیار زن مسلمان در کاخ یزید دودمان یزیدیان را بر باد داد و چهره واقعی حاکم بی بندوبار را شناساند. 

خون هزاران شهید والامقام انقلاب اسلامی برای دفاع از ناموس و شرف ایرانی ریخته شده است و امروز ما مدیون خون شهدا هستیم همانانکه سیاهی چادر زنان را در مقابل دشمنان این آب و خاک از سرخی خونشان ارزشمندتر می‌دانستند و برگ برگ وصیتنامه شان از رئیس جمهور شهید تا سرباز و سردار و مدافع حرم شهید پر است از توصیه آنها به حفظ حجاب اسلامی.

حال که دشمن زبون و پست قدرت رویارویی در جنگ رو در رو را با ما ندارد دست به انحراف زن و مرد مسلمان زده و به خیال شوم خود می‌تواند با نفوذی‌های داخلی و عوامل خارجی اش با گرفتن حیا و غیرت از جامعه به اهداف شوم خود برسد و زهی خیال باطل چرا که جوان ایرانی غیرت را از حماسه حسینی آموخته و زن ایرانی حیا و عفت را از فاطمه زهرا (س) و زینب کبری (س) در سینه حبس دارد.

بدینوسیله از نیروی مقتدر و جان بر کف انتظامی کشور در اجرای طرح نور که طرحی برای پاکی و زلالی جامعه و زیست عفیفانه و در راستای تحکیم بنیان خانواده است و کرامت زن ایرانی مسلمان را به دنبال دارد و همچنین باعث شادی دل خانواده‌های شهیدانی می‌شود که در دفاع از ناموس ایرانی رفتند، تشکر می‌کنیم و استمرار آن را تا رسیدن به نقطه مطلوب خواستاریم، باشد که خداوند ما را جزو زمینه سازان ظهور حضرت صاحب الامر (عج) و رهرو راه شهیدان قرار دهد. ان شاءالله

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اهدای جایزه احمد اقتداری به پژوهش‌های برگزیده خلیج فارس
  • انتشار نخستین فراخوان شناسایی سازندگان حرفه‌ای ساختمان در اصفهان
  • حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور
  • انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • چهل و ششمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد
  • ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی استان بوشهر برگزار شد
  • ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد
  • شکل گیری ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان
  • ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان در زنجان شکل گرفت
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور