Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@00:11:28 GMT

بازگشایی محور بجنورد - آشخانه

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۲۳۲۲

بازگشایی محور بجنورد - آشخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی سه‌شنبه دوم اردیبهشت اظهار داشت: بارندگی‌ها سبب رانش زمین در دو مقطع محور بجنورد - آشخانه در محدوده مملجه تا خندقلو شده و در این مدت محور قدیم بدرانلو به عنوان مسیر جایگزین برای تردد خودروها در این محور تعیین شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفر شهامت افزود: اقدامات انجام شده صرفا برای پایدارسازی موقت و بازگشایی مسیر به اجرا درآمده است از این رو، باید مطالعات کامل‌تری در این مسیر انجام شود و مقرر شده تا مشاور طرح باند دوم نسبت به مطالعه محدوده رانش و طول ۱۰ کیلومتری مسیر که جنس خاک آن مستعد رانش و ریزش است، اقدام کند.

وی گفت: انجام مطالعات تخصصی و ارائه راه‌حل پایدار برای تحکیم بستر راه و حصول اطمینان برای زهکشی مناسب خاک و رفتار ایمن آن در هنگام زلزله یا بالا آمدن سطح آب‌های زیرزمینی الزامی است.

بر اساس این گزارش، ۱۵۰ متر از مسیر، فاصله ۱۵ کیلومتری بجنورد تا محل حادثه و حدود ۷۰ متر در محدوده خندقلو دچار رانش زمین و خسارت شد، که به ناچار مسیر بجنورد-آشخانه به مدت یک هفته مسدود و ترافیک به محور قدیم منتقل شد و همزمان ایمن‌سازی اضطراری محور قدیم نیز اجرا شد.

محور بجنورد- آشخانه از مسیرهای مهم کشور و استان است و در سال گذشته بیش از ۶ میلیون خودرو از آن عبور کرده‌اند.

برای مرمت تخریب‌های ناشی از رانش زمین، روزانه ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات از قبیل کامیون، لودر، بیل مکانیکی، گریدر و غلتک راهداری در یک هفته مشغول به فعالیت بود.

خراسان شمالی در حد فاصل استان‌های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است و بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۲ گردنه دارد، که اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین‌الله در محور بجنورد - جنگل گلستان از گردنه‌های سخت‌گذر این استان محسوب می‌شوند.  

آشخانه، مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع است.

جاده بجنورد به آشخانه بازگشایی می‌شود کد خبر 503644 برچسب‌ها استان خراسان شمالی سفر - جاده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان خراسان شمالی سفر جاده محور بجنورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۲۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی

رییس پلیس راه خراسان رضوی گفت: هم اینک هیچ مسیر مسدودی در جاده‌های اصلی استان وجود ندارد و تمام راه ها باز و تردد در جریان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین میش‌مست اظهار کرد: شامگاه جمعه مسیر جاده‌ای شهر «بار» در نیشابور به دلیل سیلاب مسدود شده بود که این مسیر با تلاش راهداران بازگشایی شد.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی اضافه کرد: در مسیر سبزوار - شاهرود نیز دیشب گل و لای سطح جاده را گرفته بود و در این مسیر کندی حرکت وجود داشت که این جاده هم پاکسازی شد.

وی ادامه داد: دیروز ۶ فقره تصادف جرحی با هفت مصدوم و ۲۲ فقره تصادف خسارتی در جاده‌های استان رخ داده است.

میش‌مست افزود: اکنون ترافیک در مسیر مشهد- چناران پرحجم و در سایر جاده‌های استان عادی است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی‌
  • جاده شمالی یک‌طرفه شد
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی 
  • محدودیت تردد در هراز و چالوس/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • ثبت ۵۵ هزار تخلف سرعت خودرو طی فروردین در خراسان شمالی
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی
  • مسابقات قهرمانی پرس سینه خراسان شمالی برگزار شد
  • ترافیک سنگین در محورهای شمالی ادامه دارد