Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،اکرم روح پرور،مدیر دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری قم  روز سه‌شنبه در جلسه راهبری و توسعه مدیریت استان قم،گفت: طرح ملی جی نف برای استانداردسازی آدرس پستی که به صورت پایلوت در این استان در حال اجرا بود به دلیل اعمال سلیقه سازمان فناوری اطلاعات، به شکست کشیده و متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با انتقاد از موازی‌کاری و سیاست‌گذاری حوزه فناوری اطلاعات از سوی دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف در سطح کشور افزود: تا زمانی که حوزه فناوری اطلاعات دارای متولی مشخصی نباشد، گسترش دولت الکترونیک در کشور محقق نمی‌شود.

روح پرور با اشاره به مشکل‌های اجرای طرح جی نف در قم، ادامه داد: با وجود هماهنگی‌های بسیار در سطح استان، صرف زمان زیاد برای اجرای این طرح و همچنین تحقق پیشرفت‌های چشمگیر در این زمینه، به دلیل برخی مخالفت‌ها از سوی سازمان فناوری اطلاعات چند ماه است که این پروژه درقم متوقف شده‌است.

مدیر دفتر فناوری اطلاعات استانداری قم، با بیان اینکه اجرای استانداردسازی آدرس پستی می‌توانست گام مهمی در جهت تحقق دولت الکترونیک باشد،گفت: دلیل به شکست کشیده شدن بسیاری از طرح‌های درحوزه فناوری اطلاعات، موازی کاری، نداشتن  متولی دقیق این حوزه در سطح کشور و نیز عدم حمایت مدیران استان از اجرای چنین طرح‌هایی است.

روح پرور با بیان اینکه متاسفانه مدیران استان نگاهی همراه به فناوری اطلاعات ندارند، افزود: گام اساسی برای توسعه دولت الکترونیکی اصلاح نگاه مدیران دستگاه‌های مختلف به حوزه فناوی اطلاعات است.

او در ادامه با اشاره به ایجاد پرتال واحد به منظور تجمیع تمام خدمات الکترونیکی دستگاه‌های مختلف گفت: در سامانه «قم پرتال» پنجره‌ای واحدی ایجاد شده که در آن لینک خدمات تمام دستگاه‌ها قرار گرفته‌است.

مدیر دفتر فناوری اطلاعات استانداری قم، عنوان کرد: به دنبال انتخاب قم به عنوان پایلوت اجرای طرح تجمیع تمام خدمات دولتی به صورت الکترونیک در قالب یک پرتال واحد در سطح کشور بودیم که این موضوع تا کنون نهایی نشده‌است.

او، فراهم کردن استعلام‌های بین دستگاهی را از جمله الزام‌های توسعه دولت الکترونیک دانست و ادامه داد: ساماندهی استعلام‌های بین دستگاه‌هایی با همکاری دستگاه اجرایی استان از سال ۹۶ در قم راه اندازی شده‌است.

روح پرور، با بیان اینکه ۳۱۰ دستگاه اجرایی قم به شبکه دولت متصل شده‌اند که از این تعداد تاکنون ۱۳۶ دستگاه کد کاربری گرفته اند، گفت: تعداد فرم‌های تبادل شده در این سامانه در سال ۹۸ حدود ۱۴ هزار فرم بوده‌است که به صورت دستی مبادله می‌شد. هزینه‌های بسیار زیادی را بر ادارات تحمیل می‌کرد.

او گفت: حذف دریافت کپی کارت ملی و شناسنامه در سال‌های اخیر در دستور کار استان قرار گرفت و حدود ۱۰۰ دستگاه کد کاربری لازم را دریافت کرده اند که تا کنون حدود ۴۰۰ هزار استعلام از طریق این سامانه انجام شده است.

مدیر دفتر فناوری اطلاعات استانداری قم، بیان کرد: ۵۸۵ خدمت به صورت الکترونیکی در قالب «قم پرتال» ارائه می‌شود، ولی به دلیل اینکه اطلاع‌رسانی لازم برای استفاده از این پرتال به خوبی انجام نشده، استقبال مردم از این سامانه مناسب نیست.

 طرح جی نف یا ژئو کد کردن آدرس اماکن شهری دراین استان از سال ۱۳۹۵ در قم آغاز شد. براساس این طرح کد پستی اماکن مختلف بر روی نقشه‌های پارسل شهری انتقال داده می‌شود و هر سازمانی با استفاده از یک کدیونیک قابل شناسایی است. تا آبان ماه ۹۶، ۳۲۲ هزار و ۱۲۴ نقشه در قالب طرح جی نف تهیه و تدوین شده‌است

مدیریت شهری و روستایی، مدیریت بحران و مکان یابی را سه کاربرد اصلی و عمده جی نف دانست.

بر اساس ماده ۶۷ آئین نامه اجرایی جی نف، همه دستگاه‌های اجرایی را مکلف به تبادل اطلاعات با یکدیگر نموده است، هیچ دستگاه دولتی نباید به خاطر محرمانه بودن برخی اطلاعات سایر دستگاه‌های دولتی را از دست یابی به آن محروم کند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری اطلاعات دولت الکترونیک استانداری قم مدیر دفتر فناوری اطلاعات دولت الکترونیک استانداری قم روح پرور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۲۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود رادمنش ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بخش زیادی از این روستاها برای اولین بار از نعمت اینترنت پرسرعت بهره مند شدند و بخشی از آنها دارای پوشش جامع و بهینه‌تر شدند.

وی بیان داشت: پروژه فیبر نوری روستایی در استان اجرا و در این مدت بیش از ۴۰۰ کیلومتر مسیر روستایی تحت پوشش فیبر نوری قرارگرفته است.

رادمنش اظهار داشت: در فاز دوم این پروژه، ۱۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری طراحی و برنامه ریزی شده است.

وی افزود: اجرای فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهرهای استان از دیگر پروژه‌های راهبردی و زیرساختی استان است که این پروژه در سه شهر دهدشت، چرام و گچساران در حال اتمام است و بزودی در دیگر شهرهای استان نیز اجرا خواهد شد.

رادمنش با بیان اینکه استفاده از شبکه ثابت مبتنی بر فیبر نوری نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: سرعت اینترنت ثابت بر بستر فیبر نوری افزایش ۱۰۰ برابری داشته و با اجرای این پروژه مردم استان طعم شیرین فناوری را با کیفیت و سرعت بالا خواهند چشید.

وی افزود: توسعه و بهبود خدمات ارتباطی و اینترنتی در شهرهای و روستاهای مختلف استان بر روی بستر شبکه فیبر نوری ضروری است و رسانه‌ها در راستای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مردم نسبت به استفاده از این فناوری ایمن، پیشرفته و قابل اتکا همکاری کنند.

رادمنش تصریح کرد: باید ذائقه و نگرش مردم را نسبت به این مهم تغییر داد و نقش رسانه‌ها در این راستا بسیار تعیین کننده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان اینکه در ۳۰ ماه عمر دولت سیزدهم، ما شاهد رشد کم نظیر زیرساخت‌های ارتباطی در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد بودیم، گفت: دولت سیزدهم همواره با نگاه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته تلاش کرده است که در راستای برقراری عدالت ارتباطی قدم بردارد.

کد خبر 6091162

دیگر خبرها

  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • آشنايي با جديدترين پرتال پیامک /ارتباطات سریع و جذاب برای همه
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی