Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، نشست علمی تخصصی روز زمین پاک و آیین گرامیداشت پنجاهمین سال رویداد جهانی روز زمین پاک با موضوع تغییر اقلیم، از طریق ویدئو کنفرانس با حضور دکتر شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، اساتید دانشگاه، متخصصان حوزه محیط زیست و روسای محیط زیست مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در این نشست مجازی گفت: سیاستگذاران کلان کشور سیاست ها و برنامه های محیط زیستی را در اولویت قرار دهند.

وی افزود: امسال همه کشورهای جهان در شرایطی به استقبال روز زمین پاک رفتند که اغلب آنها با بحران شیوع ویروس کرونا روبرو هستند. شباهت ویروس کرونا با موضوع تغییر اقلیم، جهانی بودن هر دو آنهاست ولی تفاوت در این است که اثرات ویروس کرونا سریعا مشهود می شود اما پیامدهای ناشی از تغییرات اقلیمی در میان مدت و بلند مدت آثار خود را نشان می دهد. به همین دلیل آنگونه که باید توسط دولت ها و سیاستمداران عرصه جهانی اهمیت این موضوع درک نشده است.

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران خاطرنشان کرد: قرنطینه خانگی، کاهش ترددها و فعالیت های صنعتی و در نتیجه کاهش آلاینده ها و گازهای گلخانه ای، موجب تنفس موقت کره زمین شده است. البته این تاثیر مقطعی و ناپایدار است و با از سرگیری فعالیت های بشری، وضعیت محیط زیست دوباره به حالت قبل بازمی گردد و اگر سبک زندگی و رفتار انسان با طبیعت تغییر نکند مشکلات و معضلات محیط زیستی زمین تداوم خواهد داشت.

در این نشست، محورهایی نظیر شهرنشینی و تغییر اقلیم، اثرات تغییر اقلیم بر آینده کره زمین، توسعه حمل و نقل پاک، مدیریت مصرف آب، سازگار نمودن شهرها با شرایط اقلیمی، افزایش تاب آوری شهرها و ... مورد بحث قرار گرفت.

روز زمین پاک هر ساله در ۲۲ آوریل مصادف با ٢ اردیبهشت ماه با هدف افزایش آگاهی بخشی در خصوص محیط زیست کره زمین در سراسر دنیا برگزار شده و به ما یادآور می‌شود که باید هوای سیاره خود، زمین را داشته باشیم.

کد خبر 503675 برچسب‌ها شهرداری تهران محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهرداری تهران محیط زیست ایران شهرداری تهران روز زمین پاک تغییر اقلیم محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۲۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ گفت: خودرو‌های عرضه غذا برای فعالیت نیازمند دریافت مجوز هستند و فعالیت آنها بدون رعایت اصول، علاوه بر مشکلات ترافیکی و زیست محیطی با ایجاد سد معبر در فضا‌های شهری تجاوز به حقوق شهر و شهروندان محسوب می‌شود.

علی اصغر طاهری افزود: بر این اساس، طرح ساماندهی فعالیت این مشاغل سیار با هماهنگی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران آغاز شده است.

معاون شهردار منطقه ۲ گفت: در این طرح مشاغل سیار که در مکان‌های نامناسب فعالیت می‌کنند به مکان‌هایی با شرایط مناسب و بدون ایجاد مشکلات ترافیکی و زیست محیطی منتقل می‌شوند.

علی اصغر طاهری افزود: رعایت قوانین و مقررات ترافیکی به‌منظور جلوگیری از ترافیک در سطح معابر، در نظرگرفتن فاصله استاندارد و مناسب نسبت به بافت مسکونی، اماکن دولتی و اداری، رعایت مقررات شهری و زیست‌محیطی و توجه به زیبایی بصری و سیمای شهر و مطلوب از‌جمله نکاتی است که همه متصدیان خودرو‌های عرضه غذا ملزم به رعایت آن هستند و در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود و مجوزشان تمدید نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد