Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@14:37:17 GMT

جام جهانی روی پشت بام‌های پایتخت

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۲۷۷۲

جام جهانی روی پشت بام‌های پایتخت

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، این اتفاق تا جایی فراگیر شده که ورزش در پشت بام با هشتگ «ورزش_پشت_بامی»، یکی از هشتگ های معروف فضای مجازی در سراسر دنیا شده است.

اگر می خواهید در این دوران قرنطینه ای، ورزش کردن‌تان ترک نشود و در ردیف شهروندانی نباشید که با چند کیلو اضافه وزن به استقبال روزهای پساکرونا می روند، با کمی حرکات پرفایده اما سبک، پشت بام یا حیاط خانه را به عنوان پاتوق ورزش انتخاب کنید، در این مسیر البته به چند توصیه ایمنی هم توجه کنید تا خدای نکرده با یک حادثه، همه جذابیت های این روزها را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع کرونا در کشور موجب شد که باشگاه‌های ورزشی به صورت موقت تعطیل شوند، در کنار این موضوع در خانه ماندن هم یکی از دلایلی بود که برخی از شهروندان طی این مدت روی پشت بام خانه‌هایشان ورزش کردند. ورزش کردن یکی از عادت‌های خوبی است که طی این مدت شاهد افزایش آن بوده‌ایم، اما باید به نکات ایمنی که در این خصوص وجود دارد نیز توجه شود. نکاتی که ساده است اما رعایت نکردنش می تواند عواقب نابهنگامی داشته باشد.

هنگام ورزش کردن روی پشت بام باید از لبه‌ها و در انقطاع ساختمان فاصله بگیریم و حتما در قسمتی که فاصله مناسبی از پرتگاه‌ها دارد ورزش کنیم و باید توجه داشت که نقطه مرکزی پشت بام بهترین محل برای شروع ورزش است.

بعضی از ورزش ها اساسا ورزش پشت بامی نیست، بطور کلی ورزش های توپی و نمونه آن والیبال و بدمینتون و فوتبال مناسب بازی کردن در پشت بام نیست.

باید مراقب سیم‌های برقی که ممکن است روی پشت بام وجود داشته باشد نیز بود و اگر کودکان را همراه خود به پشت بام می‌بریم حتما باید مراقب باشیم که داخل درز انقطاع یا از لبه ها سقوط نکنند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت تا ظهر امروز(دوم اردیبهشت) ۸۴ هزار و ۸۰۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵ هزار و ۲۹۷ نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر تهران پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر تهران ویروس کرونا سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر تهران روی پشت بام ورزش کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۲۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: این قهرمانی فقط برای مردم است

به گزارش "ورزش سه"، وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران، پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا با پیروزی مقابل تایلند گفت: این قهرمانی را به شما به واسطه انرژی و دعای خیرتان تقدیم می‌کنم. این دوره یکی از سخت‌ترین دوره‌هایی بود که به عنوان سرمربی و بازیکن تجربه کرده بودم و هر ساله انتخابی جام جهانی یک دستاورد محسوب می‌شود و حالا با توجه به کرونا، این فاصله به ۳ سال رسید. یک برنامه‌ریزی داشتیم و در مسابقات قبلی ۴ بازیکن سابقه حضور در میادین بزرگ را داشتند و این مسیر ادامه پیدا کرد. اردوهای تدارکاتی و بازی‌های زیادی داشتیم.

او ادامه داد: در این تورنمنت هم همه آمده بودند تا سهمیه کسب کنند و ازبکستان خودش به خاطر میزبانی جام جهانی تلاشش فرق می‌کرد و چون یک سهمیه به آسیایی‌ها اضافه می‌شد و دیدید که فاصله تیم‌ها چه میزان کم شده است که ژاپن قهرمان مسابقات در همان گروهی حذف شد. تیم‌هایی هم مثل افغانستان و تاجیکستان به جام جهانی صعود کردند و البته در اروپا هم فرانسه و هلند به این تجربه رسیدند. الان اوکراین و آنگولا هم پس از غیبت دوباره به جام جهانی رسیدند که نشان می‌دهد فوتسال یک ورزش شناخته شده است و نام تیم‌های جدید را می‌بینیم. انتخابی جام جهانی واقعا سخت بود و فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم، اما مقتدرانه به فینال رسیدیم. خیل عظیم تماشاگران تایلندی خودش به تیم ما هیجان داده بود و ما هم این برد را به مردم عزیز کشورمان تقدیم می‌کنیم. ناقابل است و امیدوار هستم راه‌های رسیدن به اهداف بزرگ‌تر از حالا برای ما مشخص باشد.

دیگر خبرها

  • نصب ردیاب خودرو اجباری شد
  • ایمنی تاورکرین‌ها در پایتخت بیشتر می‌شود
  • تهیه دستورالعمل ایمنی جرثقیل‌های برجی در پایتخت
  • ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • شمسایی: این قهرمانی فقط برای مردم است
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت