Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش نجیمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به پروژه جمع‌آوری و ذخیره سازی پلاسمای افراد بهبودیافته از کووید ۱۹ در ۱۴ استان کشور، اظهار داشت: بیمارستان‌های خورشید و غرضی در اصفهان به صورت پایلوت اقدام به پلاسما درمانی می‌کنند.

وی افزود: مخاطبان پروژه اهدای پلاسما افرادی هستند که حداقل یک ماه از بهبودی کامل آنها گذشته باشد و سابقه بیماری زمینه‌ای نداشته باشند؛ کودکان و سالمندان هم مخاطبان این روش نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذخیره سازی پلاسما در سازمان انتقال خون

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان داشت: پلاسمای اهدایی در سازمان انتقال خون نگهداری می‌شود و در اختیار افراد نیازمند قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه پلاسما بخش زردابه خون و به دلیل وجود نداشتن گلبول‌های خونی نیاز به تطبیق از نظر گروه خونی افراد ندارد و اهدای آن مشکلی ایجاد نمی‌کند، گفت: طبق یافته‌های سازمان بهداشت جهانی، ویروس کووید ۱۹ در افراد مبتلا ایمنی کامل ایجاد نمی‌کند و ممکن است در برخی از افراد بیماری مجدد عود کند.

پلاسما درمانی در مرحله کارآزمایی

نجیمی بیان داشت: هنوز کار آزمایی های بالینی بر روش پلاسما درمانی ادامه دارد و بر این اساسس در نقاط مختلف کشور به شکل پایلوت در حال انجام است.

کد خبر 4905606

منبع: مهر

کلیدواژه: پلاسما بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا ایلام ستاد مقابله با کرونا شهرکرد قزوین بارش باران کمک به نیازمندان ماه مبارك رمضان بیرجند استانداری قزوین جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۳۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد: هیچیک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند.

با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پلمب انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضائی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.

یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6093902

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۳۵ خودروی گرفتار در آب طی ۲۴ ساعت گذشته/ سقوط ۲ خودرو در کانال‌های آب و فوت یک نفر
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو
  • آن چه علم به تازگی درباره قاعدگی زنان کشف کرده است
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام