Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@15:27:43 GMT

آموزش فارکس با کمک ایچیموکو، پرایس اکشن و فیبوناچی

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۳۵۴۲

برای محاسبه اهداف قیمتی ورود به معامله یا خروج از معامله، از نسبت‌های فیبوناچی استفاده می‌شود. این ترازها به این دلیل در فارکس معتبر هستند که توسط بسیاری از معامله‌گران حرفه‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام چارت ایران،  در این متن به آموزش فیبوناچی در فارکس می‌پردازیم. علاوه براین، پرایس اکشن و ایچیموکو را بصورت کلی در بازار فارکس موردبررسی قرار می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معامله به کمک فیبوناچی در فارکس

ترازهای فیبوناچی در فارکس، یکی از ابزارهای قدرتمند این بازار است. این ترازها یا ترکیبی از آنها با سایر روشها مانند نمودارهای شمعی، اندیکاتورها و پترن ها به معامله در بازار فارکس کمک می کند.

برای قرار دادن ترازهای فیبوناچی در چارت، می بایست قبل از هر کاری، مقادیر مهمتر حداقل و حداکثر چارت یافت شود. به همین دلیل بازگشت به مدت چند روز یا چند هفته به عقب ممکن است نیاز باشد. برخی معامله گران با اقدامات خود باعث تاثیرگذاری این ترازها بر بازار می شوند. مثلا ممکن است این ترازها را روی قالب های زمانی مختلف ماهانه یا هفتگی قرار دهند.

فیبوناچی در فارکس: ترازهای فیبوناچی بازگشتی

معاملات بازگشتی در مقایسه با معاملات براساس شکست، با خطر کمتری همراه هستند. ترازهای اصلی عبارتند از: ۷۸.۶٪ (۷۶.۴٪)، ۶۱.۸٪، ۵۰٪ و ۳۸.۲٪.

معمولا بازار پس از هر حرکت قوی و قبل از ادامه ی حرکت، بازگشت خواهد کرد. بطور قطعی نمی‌توان استنباط کرد که بازار دقیقا با این ترازها برخورد دارد. قیمت ممکن است به نقطه‌ای بین ۳۸.۲٪ و ۵۰٪ بازگشت داشته باشد. توصیه می‌شود این ترازها در قالب های زمانی مختلف پیگیری شوند.

بهترین روش این است که تا زمان حصول تایید بازگشت روند در نزدیک ترین نقطه به C، قبل از ورود به معامله ی فارکس صبور باشید. تنها مشکلی که در هنگام معامله با استفاده از ترازهای فیوناچی با آن مواجه هستیم، این است که بفهمیم کدام یک از این ترازها بازگشت خواهند داشت.

زمان مناسب برای خرید این است که ابتدا قیمت پس از رسیدن از نقطه حداقل A به نقطه حداکثر B، به نقطه C بازگشت کند. اگر قیمت در نقطه C و یا شروع صعودی دیگر تغییر کند، می توان خرید را انجام داد. عکس این حالت نیز می توان اقدام به فروش کرد.برای مشاهده اطلاعات بیشتر درباره فارکس مقاله فارکس چیست را ببینید. 

در کنار نکات فوق، نقاط حداکثر و حداقل در طول روز، ۳ الی ۵ روز نیز در پرایس اکشن اهمیت دارند. اینها معمولا در ترازهای فیبوناچی مثلا بازگشتی ۶۱.۸٪ و انبساطی ۱۲۷٪ سقف و کف دوبل تشکیل می شوند. نمونه ای از فروش در نقطه C بعنوان مثال در شکل زیر قابل مشاهده است:

نمونه‌ای از خرید به کمک ترازهای فیبوناچی در فارکس در نقطه C در شکل زیر قابل مشاهده است:

ترازهای فیبوناچی انبساطی

پس از خرید در نقطه C، هدف قیمتی D تعیین می شود. این هدف قیمتی را می توان با استفاده از فیبوناچی انبساطی و به کمک محاسبات مبتنی بر افزایش قیمت از نقطه A تا نقطه B مشخص نمود. در شکل زیر، این محاسبات قابل مشاهده است.

می توانید برای استفاده از فیبوناچی در فارکس، از بسیاری از نرم افزارهای مخصوص تحلیل تکنیکال برای انجام این محاسبات کمک بگیرید. نیازی به محاسبه این ترازها ندارید.

اگر تراز ۶۱.۸٪ بازگشتی انجام شود، معمولا تا ۱۶۱.۸٪ ادامه خواهد یافت. اما ممکن است زمان هایی رخ دهد که ترازهای ۱۰۰٪، ۲۰۰٪ و ۲۶۱.۸٪ نیز وارد تراز و عملیات شوند. با استفاده از ترازهای فیبوناچی و به کمک الگوهای ABCD یا ۱۲۳۴ و استفاده از ترازهای فیبوناچی بازگشتی برای ورود نزدیک به C و استفاده از ترازهای فیبوناچی انبساطی برای خروج در نقطه D، امکان کسب سود بیشتر وجود دارد.

بهترین شیوه برای تشخیص بازگشتی بودن یک حرکت، این است که بررسی کنیم آیا قیمت در جهت روند اصلی درحال حرکت است؟ یا می توان از پرایس اکشن کمک گرفت. یا می توانید درصورت حرکت قیمت در جهت عکس روند اصلی، منتظر انجام بازگشت در ترازهای فیبوناچی ۷۸.۶٪ و ۶۱.۸٪ و ۵۰٪ و ۳۸.۲٪ باشید.

گاهی اوقات، قبل از ادامه ی حرکت و در حوالی هریک از این ترازها، شاهد فشرده بودن قیمت هستیم. درنتیجه، بسیارمهم است که منتظر سیگنال تاییدی قبل از ورود به جهت معکوس باشیم. 

 پرایس اکشن

پیش از بررسی فیبوناچی در فارکس و پرایس اکشن، ابتدا به مفهوم پرایس اکشن می پردازیم. پرایس اکشن را می توان همان رد پای پول نامید. در بازارهای مالی، پول بین شرکت کنندگان یا همان معامله گران معامله می شود. مبادلات پول به دنبال یک مسیر است و این مسیر، همان حرکات قیمت است و در نمودار قیمت، می توان آن را مشاهده کرد.

معامله گران در فارکس می آموزند سرنخ ها را از حرکات قیمت در مسیر چارت تشخیص دهند. این سرنخ ها، همان استراتژی های پرایس اکشن هستند. معامله گر پرایس اکشن می آموزد چگونه در معاملات خود از آن استفاده کند.

استراتژی‌های پرایس اکشن حاصل حرکات قیمت هستند. این حرکات تا حدی در بازار تکرار می شوند. به کمک این تکرارها می توان پیش بینی بسیار دقیقی درمورد قیمت آینده داشت. معاملات پرایس اکشن، استراتژی های پرایس اکشن را از سطوح مهم و کلیدی بازار شامل می شود.

همگرایی ترازهای فیبوناچی در فارکس و پرایس اکشن

اگر ترازهای فیبوناچی انبساطی یا بازگشتی برطبق چند حداکثر و حداقل مختلف برای استفاده از فیبوناچی در فارکس رسم شود، می توان ترازهای نزدیک به هم یا منطبق را پیدا کرد. با این ترازها به احتمال قوی تری ممکن است قیمت بازگشت داشته باشد. باتوجه به مفاهیم پرایس اکشن، حالتی را همگرایی گویند که دو یا تعدادی تراز فیبوناچی در فارکس برهم منطبق بوده یا بسیار نزدیک به هم باشند. 

در مقالات قبلی درمورد ایچیموکو آموزش هایی ارائه دادیم. اندیکاتور ایچیموکو بعنوان یکی از ابزارهای کاربردی تحلیل تکنیکال محسوب می شود. این ابزار در نرم افزار متاتریدر برای همگان قابل دسترس است. ایچیموکو در دسته ی اندیکاتورهای شناسایی روند بازار قرار دارد.

معامله گر به کمک ایچیموکو در کوتاه ترین زمان ممکن می تواند تصویری مناسبی از روند و قدرت روند بدست آورد. از این اندیکاتور می توان برای سیگنال یابی در تحلیل فارکس استفاده کرد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چارت ایران معامله گران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۳۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هم اکنون در بازار آزاد ارز در میدان فردوسی تهران، معامله‌گران دلار را با قیمت ۶۱۵۰۰ از مردم خریداری می‌کنند و با قیمت ۶۲۵۰۰ تومان می‌فروشند.

معامله‌گران ارز می‌گویند نرخ ارز یک هفته است نزولی شده و بازار ارز از روند صعودی خارج شده و این وضعیت همچنان ادامه دارد و ترس کاهش قیمت دلار، دارندگان ارزهای خانگی را روانه بازار کرده تا قبل از افت بیشتر قیمت‌ها اقدام به فروش کنند.

دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟

در همین حال در کانال‌های تلگرامی و در معاملات موسوم به فردایی، قیمت فروش دلار به ۶۱۴۰۰ تومان هم رسیده است.

فعالان بازار ارز با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار غیررسمی ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته است، پیش‌بینی کردند که همین روند کاهشی در هفته جاری ادامه داشته باشد.

کد خبر 847439 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • بهترین کپی ترید فارکس باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ بررسی جامع
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • عقبگرد در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلیل اهمیت تقویم اقتصادی فارکس