Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@08:41:55 GMT

قرمزها چگونه اجازه تاریخ‌سازی به سپاهان را ندادند؟

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۳۵۵۷

قرمزها چگونه اجازه تاریخ‌سازی به سپاهان را ندادند؟

تیم فوتبال سپاهان ایران در سال ۲۰۰۷ موفق شد با هدایت لوکا بوناچیچ به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. آنها در مراحل حذفی از سد کاوازاکی فرونتاله ژاپن و الوحده امارات گذشتند و به دیدار نهایی پا گذاشتند. تیم طلایی‌پوش باید در دیدار پایانی به مصاف اوراوا ردز ژاپن می‌رفت. نماینده کشور ژاپن با عبور از سد ۲ تیم کره‌ای به دیدار نهایی راه پیدا کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی رفت در اصفهان و در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد و به تساوی یک بر یک انجامید. رابسون پونته برای تیم میهمان و محمود کریمی برای سپاهان موفق به گلزنی شدند. در بازی برگشت شرایط برای تیم میزبان بهتر بود. آنها با یک تساوی بدون گل نیز قهرمان می‌شدند اما سپاهان باید برای پیروزی می‌جنگید.

ترکیب سپاهان در این دیدار بدین‌گونه بود: عباس محمدی، هادی عقیلی، محسن بنگر، جابا مجیری، محرم نویدکیا، عبدالوهاب ابوالهیل، سعید بیات، ابراهیم لوینیان، احسان حاج‌صفی، محسن حمیدی و عماد محمدرضا. روی نیمکت نیز بازیکنانی چون مسعود همامی، حمید عزیززاده، جلال اکبری، فرشاد بهادرانی، حسین پاپی، محمود کریمی، سید مهدی سیدصالحی و ... حضور داشتند.

در تیم اوراوا که هدایت آن بر عهده هولگر اوسیک آلمانی بود بازیکنانی چون تولیو، یوکی آبه و ماکوتو هاسبه حضور داشتند. هاسبه بعد از این مسابقات راهی وولفسبورگ آلمان شد و هنوز هم در بوندسلیگا بازی می‌کند و عضو تیم فرانکفورت است. او چند سال کاپیتان تیم ملی ژاپن هم بود. در تیم اوراوا رابسون پونته و واشینگتون برزیلی نیز نقش مهمی ایفا می‌کردند.

یویچیرو ناگای در دقیقه ۲۲ گل اول را برای تیم میزبان به ثمر رساند. میزبان بهتر کار را شروع کرده بود و به گل نیز رسید. سپاهان کاملا تحت تاثیر جو ورزشگاه سایتاما و حدود ۶۰ هزار هوادار داخل ورزشگاه بود. چندین بار عباس محمدی با واکنش‌های به موقع خود مانع از گلزنی تیم اوراوا شد اما در دقیقه ۷۱، در یک رفت و برگشت یوکی آبه توانست فاصله را ۲ برابر کند و تیمش را در آستانه قهرمانی قرار دهد.

بوناچیچ تیمش را یکدست هجومی کرد. محمود کریمی موفق شد حتی یک بار دروازه را باز کند اما کمکِ روشن ایرماتوف ازبکستانی این گل را مردود اعلام کرد. در نهایت هم بازی با همین نتیجه به اتمام رسید. اوراوا به چهارمین تیم ژاپنی تبدیل شد که قهرمان آسیا می‌شود. آنها در سال ۲۰۱۷ این عنوان را تکرار کردند. سپاهان اما نتوانست اولین تیم ایرانی در لیگ قهرمانان باشد که عنوان قهرمانی را به دست می‌آورد. بعد از این تیم، ذوب‌آهن و پرسپولیس نیز فینالیست شدند اما به توفیقی نرسیدند.

برچسب‌ها اوراوا ردز ژاپن احسان حاج صفی لیگ قهرمانان آسیا لوکا بوناچیچ تیم فوتبال سپاهان محمود کریمی بوندسلیگا محسن بنگر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوراوا ردز ژاپن احسان حاج صفی لیگ قهرمانان آسیا لوکا بوناچیچ تیم فوتبال سپاهان محمود کریمی بوندسلیگا محسن بنگر اوراوا ردز ژاپن احسان حاج صفی لیگ قهرمانان آسیا لوکا بوناچیچ تیم فوتبال سپاهان محمود کریمی بوندسلیگا محسن بنگر محمود کریمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی دوومیدانی‌کار ایران

معاون توسعه ورزش بانوان در پیامی، تاریخ‌سازی نازنین فاطمه عیدیان با کسب مدال طلای دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا و رکوردزنی در ماده ۴۰۰متر با مانع را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در پی تاریخ‌سازی نازنین‌فاطمه عیدیان در مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا- دوبی و کسب مدال طلای ماده ۴۰۰ متر با مانع برای نخستین‌بار و شکستن رکورد ملی جوانان و بزرگسالان با ثبت رکورد ۵۸.۸۶ ثانیه، مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در پیامی تاریخ‌سازی عیدیان را تبریک گفت. متن پیام مریم کاظمی‌پور به این شرح است:

«دیگر بار دختری از خطه دلیرپرور این سرزمین با تلاش و همت خود به‌نام مردم ایران اسلامی تاریخ‌سازی کرد.

نازنین‌فاطمه عیدیان با کسب مدال طلای دوومیدانی برای نخستین در ماده ۴۰۰ متر با مانع در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا با کسب مدال و ثبت رکوردی جدید نام خود را بر جریده ورزش قاره کهن ثبت کرد تا آغازی برای افتخارآفرینی‌های آتی بانوان این سرزمین در رشته دوومیدانی در رویدادهای بزرگ‌تر و مهم‌تر از جمله المپیک آسیایی و جهانی باشد.

اینجانب فتح قله رقابت‌های دومیدانی جوانان آسیا و کسب مدال تاریخی طلا و رکوردی تازه در این ماده را به جامعه ورزش کشور تبریک عرض می‌کنم و از درگاه پروردگار متعال موفقیت روزافزون را برای نازنین‌فاطمه عیدیان، شیرزن دوومیدانی کار کشورمان خواستارم.»

منبع: ایرنا

کد خبر 748333

دیگر خبرها

  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی دوومیدانی‌کار ایران
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • تاریخ‌سازی عیدیان با کسب طلای دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها؛ افغانستان در آستانه تاریخ‌سازی
  • تاریخ‌سازی میزبان در خانه/ تایلند فینالیست فوتسال آسیا شد
  • استقلال ملاثانی به دنبال شگفتی‌سازی دیگری در جام حذفی
  • تاریخ فعال‌سازی بند فسخ قرارداد برونو گیمارش مشخص شد
  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ
  • تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان
  • افغانستان 1 تاجیکستان 2، تاریخ‌سازی تاجیک‌ها