Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-05@23:16:43 GMT

هشدار کمیته تعیین وضعیت: ریاضت در راه است!

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۳۶۴۸

هشدار کمیته تعیین وضعیت: ریاضت در راه است!

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال معتقد است مدیران عامل باشگاه‌ها باید نسبت به تصمیماتی که می‌گیرند درهر برهه از زمان پاسخگو باشند.

به گزارش "ورزش سه"، جمشید نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در گفتگویی رادیویی در ابتدا ضمن تشکر از کسانی این روزها در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند درخصوص انتقاداتی که نسبت به این کمیته درباره عدم رسیدگی جدی به بدهکاری باشگاه‌ها انجام می‌شود، گفت: «بخشی از این انتقادات حقیقتاً وارد است و ما در فدراسیون عزم جدی داشتیم و داریم که به‌طور قاطع اجازه ثبت قرارداد و انتقالات را نسبت به باشگاه‌های بدهکار را ندهیم ولی شما وقتی در عمل قرار می‌گیرید محدودیت‌هایی می‌بینید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌هرحال باشگاه‌های ایرانی هم در ارتباط با منابع مالی که به‌طور متعارف همه باشگاه‌ها در کل دنیادارند و آن‌ها از حیث محروم هستند، اعتراضات و حرف‌های شنیدنی دارند. به همین منظور درعین‌حال که مجموعه کمیته تعیین وضعیت فدراسیون و در کل فدراسیون فوتبال حرکت رو به رشدی در طول یک سال گذشته انجام داده و بخش عمده‌ای از بدهی‌ها تسویه شده است، می‌پذیرم که آن توفیق کامل را نداشتیم.»


نورشرق در ادامه درباره برنامه‌های امسال کمیته تعیین وضعیت اظهار کرد: «من واقعاً باید بگویم از زمانی که آقای نبی دبیر کلی فدراسیون فوتبال را پذیرفت یکی از اولویت‌های خود را روی بدهکاری باشگاه‌ها قرارداد و موجب همین امر است که جلساتی در این چندروزه اخیر برگزار کردیم. اما درواقع ما معتقدیم باید کار اصلی را خود باشگاه‌ها انجام دهند. یعنی فدراسیون تنها نقش نظارتی، مشورتی و راهبردی را دارد اما تدبیر اصلی را خود باشگاه‌ها باید انجام دهند. ولی بدانید ما هرچقدر درزمینهه مسائل مالی جدیت به خرج دهیم باعث اعتبار فوتبال ایران خواهد شد. تا چه زمانی باید شاهد آرا و محدودیت‌هایی باشیم که در عرصه‌های بین‌المللی علیه تیم‌های ایرانی صادرمیشود ؟ باور کنید این‌گونه مسائل به فوتبال ما لطمه میزند.»


او در ادامه همین موضوع دو نکته را خاطرنشان کرد: « یکی از اهداف فوتبال ارتقاء نشاط عمومی است. وقتی یک باشگاهی مواجه با همین محدودیت‌های داخلی و بین‌المللی می‌شود، به‌واقع آن طرفدارش لطمه می‌خورد. نکته‌ای دیگر که می‌خواهم بگویم این است که ما بیاییم هدف‌گذاری کنیم که آقای مدیرعامل می‌خواهید در جدول به هر قیمتی قهرمان شوید و یا قصد دارید زیرساخت باشگاه را درست کنید؟ من فکرمی کنم ما اگر بیاییم به این مسائل و مسئولیت قانونی مدیران توجه کنیم که آقای مدیرعامل، ممکن است تصمیم شما به یک سری از موفقیت‌های سطحی منجر شود اما اگر درازای آن لطمات و خساراتی به باشگاه‌ها وارد کند، حتی اگرچه شما در آن مقطع از زمان سمتی در آن باشگاه نداشته باشید، حتماً باید پاسخگوی تصمیمات خودتان باشید.»


وی در ادامه افزود: «متأسفانه مخارجی که باشگاه‌های ما انجام می‌دهند به‌هیچ‌وجه متناسب با وضعیت مالی آن‌ها نیست و این آفت و رویه‌ای است که از سال‌های پیش در فوتبال ما وجود داشته است. من فکر می‌کنم که اگر یک دوره سه‌ساله گذار را باانضباط مالی جدی و شدید را در فوتبال کشور اجرا کنیم ممکن است که در چند مسابقه توفیق چندانی نداشته باشیم اما خروجی ان یک وضعیت بسامان مالی خواهد بود که همه از آن تشکر خواهند کرد.»


نور شرق در ارتباط باکارهایی که فدراسیون می‌تواند در این مورد انجام دهد عنوان کرد: «فدراسیون درزمینهه جذب بازیکن و جذب مربی خارجی ازلحاظ وضعیت تعهدی باشگاه‌ها دخالت جدی می‌کند همچنین ازلحاظ انباشت تعهدات گذشته در حال برگزاری جلسات مختلفی است و انصافاً کرونا و تعطیلی مسابقات باعث نشده است که پیگیری فدراسیون فوتبال با وقفه دچار شود و من تصورمی کنم خروجی مناسبی از این اقدامات و تصمیمات شاهد باشیم.»

فدراسیون فوتبال جمشید نورشرق

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۳۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرتکه ۲میلیاردی فدراسیون برای مصاحبه یک مربی!

در اقدامی عجیب و بی‌سابقه، سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان به دلیل مصاحبه غیرفنی و انجام صحبت های غیرمسئولانه ۲ میلیارد تومان جریمه شد.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از سایت سازمان لیگ، عبدالله ویسی سرمربی تیم فولاد خوزستان به دلیل مصاحبه غیرفنی و خارج از حوزه مسئولیت خود و اظهار نظر غیرمسئولانه و غیرحرفه ای علیه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مبلغ ۲ میلیارد تومان جریمه نقدی شد.

مبلغ جریمه نقدی باید ظرف مدت یک هفته پرداخت شود. ادامه فعالیت این مربی در لیگ برتر منوط به پرداخت جریمه است.

ویسی در یک مصاحبه جنجالی گفته بود اگر فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق نمی توانند بازی‌ها را رصد کنند، این کار را به حفاظت اطلاعات و شورای امنیت ملی بسپارند. 

عبدالله ویسی در واکنش به جریمه 2 میلیارد تومانی ، ابتدا فکر می‌کرد مبلغ حکم صادر به ریال است! و فقط 200 میلیون تومان جریمه شده است.

ویسی بعداز اطمینان از جریمه سنگین و تاریخی خود گفت: گواردیولا و مورینیو و آنچلوتی هم این را می‌گویند. هنوز به کمیته انضباطی نرفته‌ام برایم حکم می‌زنند. می‌گویند چوب را برداری دزد فرار می‌کند

 

دیگر خبرها

  • اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و واکنش به نحوه جدایی دمیر
  • بررسی کردیم: ابهامات حکم جنجالی عبدالله!
  • سنگین‌ترین تنبیه مالی لیگ برتر؛ عبدالله ویسی ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • چرتکه ۲میلیاردی فدراسیون برای مصاحبه یک مربی!
  • احضار دو مسئول پرسپولیس وسپاهان به کمیته انضباطی
  • حضور میرشاد ماجدی در جلسه ای اف سی
  • دو مدیر سپاهان و پرسپولیس در کمیته انضباطی
  • تغییر زمان حضور ویسی در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال
  • رئیس فدراسیون والیبال ایران در سفرش به عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان