Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-04@22:43:35 GMT

یکه تازی کرونا بر اقتصاد جهان

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۳۶۹۴

یکه تازی کرونا بر اقتصاد جهان

دولت ژاپن قصد دارد تا برای مقابله با کرونا بودجه خود را افزایش دهد.

 

به گزارش پول نیوز، به نقل از رویترز، توشیمیتسو موتگی با اشاره به قطعی بودن پیامدهای کرونا بر روی رشد اقتصادی کشورهای جهان از جمله ژاپن گفت: بحران کرونا به بدترین بحران بر سر راه اقتصاد جهانی از زمان جنگ جهانی دوم تبدیل شده است.

دولت ژاپن بودجه خود برای مقابله با کرونا را از یک تریلیون دلار به ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ تریلیون دلار افزایش داده تا بدین ترتیب حمایت بیشتری از خانوارهای ژاپنی انجام دهند. انتظار می رود اقتصاد ژاپن در نتیجه شیوع کرونا و تعویق برگزاری مسابقات المپیک تا پایان امسال با رشد منفی مواجه شود. تاکنون بیش از ۱۰ هزار ژاپنی به کووید-۱۹ مبتلا و ۲۳۶ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

از سوی دیگر بانک مرکزی اسپانیا از کاهش ۶.۸ درصدی رشد اقتصادی این کشور در سناریو خوش بینانه و ۱۲.۴ درصدی در سناریو بدبینانه در سال ۲۰۲۰ خبر داده است. قرنطینه سراسری اسپانیا از سه هفته پیش آغاز شده و انتظار می رود ۱۲ هفته به طول بیانجامد.

پیش از این نیز صندوق بین‌المللی پول با پیش بینی رسیدن نرخ بیکاری اسپانیا به ۲۰.۸ درصد نسبت به ثبت بدترین عملکرد اقتصادی این کشور در قرن بیست و یکم هشدار داده است.

اسپانیا پس از آمریکا و ایتالیا سومین کانون اصلی درگیر با کرونا در جهان است و بیش از ۲۰ هزار نفر از شهروندان اسپانیایی جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند.

هم چنین دو منبع آگاه در گفتگو با رویترز گفته اند رشد اقتصادی ایتالیا در سال جاری تحت تاثیر شیوع کرونا به منفی هشت درصد خواهد رسید. دولت ایتالیا تاکنون ۷۰ میلیارد یورو برای حمایت از بخش های مختلف اقتصاد این کشور تخصیص داده است. دولت پیشتر دستیابی به رشد ۰.۶ درصدی را هدف گذاری کرده بود اما منفی شدن رشد امسال اقتصاد این کشور تقریبا قطعی به نظر می رسد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بحران کرونا ژاپن پول نیوز کسری بودجه اسپانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۳۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید

رئیس کل اسبق بانک مرکزی نوشت: یک دانشجوی کارشناسی سال اول اقتصاد، تفاوت تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه را به خوبی می‌داند ولی شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید که ندانید.

‏به گزارش خبرآنلاین، عبدالناصر همتی در تازه‌ترین یادداشت در فضای مجازی نوشت: خبرگزاری رسمی دولت به طور بسیار مبتدی، مدعی شد که تحلیل این‌جانب در مورد ⁧نرخ تورم ⁩اشتباه است!

‏این خبرگزاری متوجه این موضوع هست که من نیز به مانند رییس‌جمهور دولت سیزدهم که در مقام مقایسه عملکرد، به آمار تورم بانک مرکزی در شهریور ۱۴۰۰ استناد می‌کردند، به آمار بانک مرکزی در خصوص نرخ تورم سال ۱۴۰۲ استناد کرده‌ام، نه به نرخ تورم نقطه به نقطه اعلام شده توسط مرکز آمار!

یک دانشجوی کارشناسی سال اول اقتصاد، تفاوت تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه را به خوبی می‌داند ولی شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید که ندانید.

هر توجیهی که بیان کنید، دولت بایستی پاسخگوی کوچک شدن سفره مردم و کاهش ارزش ریال باشد.
‏این دو مورد را چگونه توجیه می‌کنید؟!

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • دیدار دوباره ستاره‌های فوتسال ایران با بارسا
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید
  • توجه دولت و دولتمردان به سامان دادن اقتصاد کشور ضروریست
  • مسی بازیکن ماه لیگ آمریکا شد؛ یکه‌تازی فوق‌ستاره در ینگه دنیا
  • دولت جمع‌گرا؛ مبنای اقتصاد دستوری
  • کشورهایی با ماهرترین نیروی کار
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا