Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید وحید احمدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گفت: تاکنون در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از نظر علائم ابتلا به بیماری کووید ۱۹ توسط مراقبان، بهورزان و پرسنل بهداشت غربالگری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هفته سلامت امسال با شعار حمایت همگانی از مدافعان سلامت آغاز شده و از زحمات تلاشگران عرصه سلامت بویژه از اقدامات همکاران خود در حوزه بهداشت، از صف تا ستاد علی الخصوص بهورزان و مراقبین سلامت قدردانی می‌کنم.

احمدی طباطبایی بیان داشت: پرسنل بهداشتی با غربالگری و تشخیص زودهنگام بیماران و ردیابی افرادی که با آن‌ها در ارتباط بوده اند نقش مهمی در کاهش مدت عفونت زایی بیماری دارند.

او تصریح کرد: از بدو مراجعه افراد قطعی یا محتمل مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها یا مراکز بهداشتی، لیستی از اطرافیان آن‌ها که در دو هفته اخیر با آن‌ها تماس نزدیک داشته اند تهیه شده و از همه آن‌ها تست تشخیص بیماری گرفته می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: همه این افراد تا دو هفته مورد بررسی قرار می‌گیرند و کارشناسان بهداشتی با تماس با آن‌ها احتمال ابتلا در آن‌ها را بررسی می‌کنند.

او افزود: همچنین همکاران بهداشت محیط و حرفه‌ای با نظارت بر اماکن عمومی و با همکاری اصناف و اتحادیه‌ها و اداره اماکن، نقش بزرگی در کنترل کرونا ویروس داشته اند.

احمدی طباطبایی بیان داشت: علاوه بر اینکه پزشکان و پرستاران نقش به سزایی در کنترل بیماری دارند، کارکنان بهداشتی با فعالیت‌های مهم خود بار بیماری را از بیمارستان‌ها کم می‌کنند و باعث می‌شوند پزشکان و پرستاران نیز با کیفیت بیشتری به ارائه خدمت بپردازند.

او تصریح کرد: رسانه‌های کرمان با مطالبه گری صحیح و پرهیز از سیاه نمایی به عنوان همیاران مدافعان سلامت هستند که سلامت مردم خط قرمز آن‌ها است.

احمدی طباطبایی گفت: انجام فاصله گذاری در کاهش ابتلایان بیماری کووید ۱۹ ضروری است؛ درست است که نشانه‌های بیماری در کودکان در بیشتر مواقع بسیار خفیف است، اما کودکان ناقلان بسیار مهمی هستند که متاسفانه کمتر جدی گرفته شده اند.

او افزود: متاسفانه درصد بالایی از مبتلایان در جامعه بدون علامت یا با علائم خفیف هستند که این مسئله لزوم فاصله گذاری را بیشتر می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: سه کار مهم باید در مقابله با کرونا انجام شود که عبارتند از: کاهش احتمال انتقال (با رعایت نکات بهداشتی)، کاهش تماس (با رعایت فاصله گذاری اجتماعی) و پایین آوردن مدت عفونت زایی که با فعالیت کارکنان بهداشتی در بیماریابی محقق می‌شود.

او تصریح کرد: افراد در تماس نزدیک شامل افرادی می‌شود که طی دو هفته گذشته بیش از ۱۵ دقیقه در فاصله کمتر از ۲ متر با وی در ارتباط بوده اند که شامل افراد خانواده، همکار، همکلاسی و ... می‌شود.

احمدی طباطبایی گفت: درست است که آمار ابتلا در کرمان کاهش یافته، اما نمی‌توان به طور قطع خوش بین بود و این نشان می‌دهد که شعله آتش بیماری کمتر شده، اما خاموش نشده و ممکن است با کوچکترین بادی شعله ورتر شود؛ بنده به عنوان معاون بهداشتی نگران این هستم که حساسیت مردم نسبت به بیماری کم شود و معتقدم هنوز نمی‌توان به طور قطع نظری داد تا حداقل یک هفته از امروز بگذرد تا تاثیر تغییرات پیش آمده در فاصله گذاری مشخص شود.

او افزود: اصنافی که همکاری کرده اند و در این مدت تعطیل بودند نیز کمک بزرگی به کنترل بیماری کرده اند؛ اگر فاصله گذاری هوشمند منجر به افزایش ابتلا به بیماری شود مجدد به شرایط قبل یعنی قرنطینه و جلوگیری از ازدحام باز می‌گردیم.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرمان ویروس کرونا کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی کرمان احمدی طباطبایی معاون بهداشتی فاصله گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هفته‌های اخیر، تیم پزشکی در این روستا حضور پیدا کرده و از اهالی آزمایش گرفته شد.

وی بیان داشت: پیش از اعزام تیم پزشکی تست چند نفر از اهالی مثبت بود و تحت درمان قرار گرفته‌اند و ۲۰ نفر نیز مشکوک بودند که از آنها نمونه گرفته شد.

تقوی با بیان اینکه مابقی مردم نیز متقاضی انجام آزمایش هستند، گفت: آزمایش ۱۸۰ نفر هم در حال انجام است و قرار است تیم پزشکی به این منطقه اعزام شود و برای درمان و انجام آزمایش‌ها و فرآیند درمان اقدام کند.

وی افزود: این بیماری در سایر نقاط شهرستان اپیدمی نیست.

تقوی با بیان اینکه روستای رود ریش هم مرز با شهرستان بویراحمد است، گفت: مردم روستا می‌توانند خدمات بهتری از طریق مراکز بهداشتی این شهرستان دریافت کنند.

وی افزود: تیم پزشکی شهرستان کهگیلویه در روستاهای دیشموک حضور پیدا کردند و مردم باید بدانند که شیر و گوشت دام‌ها در این شرایط، مشکل زا بوده و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تقوی تصریح کرد: تب مالت از بیماری‌های عفونی قابل انتقال بین انسان و حیوان است که از طریق حیوانات آلوده همچون گاو، گوسفند، بز، شتر، خوک و گاومیش به انسان منتقل می‌شود.

کد خبر 6090904

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • یک حاشیه کوچک، کمر استقلال و پرسپولیس را می‌شکند
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • رسمی؛ لسترسیتی قهرمان چمپیونشیپ در فصل 2023/24
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست