Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، متن پیام مهدی جمالی نژاد به مناسبت روز زمین پاک به شرح زیر است:

«روز زمین پاک از پنجاه سال قبل تاکنون با هدف قدردانی مردم جهان نسبت به محیط زیست کره زمین به عنوان یک هدف در بین کشورها مطرح شده تا تمامی افراد، سازمان‌ها و کشورها از وظایف خود در قبال کاهش و از بین رفتن آلودگی‌ها آگاه و برای پاک نگهداشتن زمین از آلودگی و پاکسازی آن از آلاینده‌ها به طور دسته جمعی فعالیت کنند؛ بنابراین روز زمین پاک، روزی برای افزایش آگاهی‌های ما نسبت به زمین و ارزیابی وضعیت فعلی، چشم اندازهای آینده و مؤثر بودن تصمیمات و اقدامات در این عرصه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید اذعان داشت که با افزایش جمعیت و رشد شهرنشینی، عوامل تهدید بشر نیز افزایش یافته و به تبع آن مفهوم و تعریف زمین پاک هم تغییر یافته و اهمیت ویژه پیدا کرده که یکی از این موارد، مصرف بی رویه منابع و دیگری شیوع بیماری‌های نوپدید همچون کرونا ویروس است که بشر را مجبور به استفاده از ایده‌های جدید و ظرفیت‌های نوین کرده است.

برنامه ریزی برای کاهش آلاینده‌ها و حفظ محیط زیست و نیز پشتیبانی، حمایت و هدایت مدیریت شهری و روستایی در این عرصه همواره از اولویت‌های کاری وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور می‌باشد. در این راستا، مهمترین اقدام صورت گرفته طی یکسال اخیر تهیه و تدوین قانون کمک به ساماندهی مدیریت پسماندهای عادی با اولویت بخش غیر دولتی بوده که با هدف توجیه سرمایه گذاری در بخش تبدیل پسماند به انرژی و جلوگیری از تولید بی رویه پسماندها در کشور و توسعه صنعت بازیافت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است. همچنین به منظور بهبود وضعیت مدیریت پسماند در شهرها و روستاهای کشور، اعتبارات قابل توجهی جهت ایجاد و تکمیل پروژه‌های منطقه‌ای مدیریت پسماند شهری و روستایی به شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور پرداخت شده است.

با عنایت به اینکه سال جاری از طرف سازمان ملل متحد به عنوان سال مشارکت اجتماعی نام گذاری شده و از طرفی، اجرای موفق برنامه‌های مدیریت پسماند شهری و روستایی به ویژه دستیابی به اهداف تعیین شده در برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از قبیل افزایش میزان تفکیک از مبدا، بازیافت مواد و انرژی و جمع آوری مکانیزه پسماند مستلزم برنامه ریزی و توجه کارشناسی به ابعاد مختلف موضوع و همکاری و مشارکت فعال تمامی دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های مردم نهاد و آحاد مردم می‌باشد، ضروریست، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا نسبت به آماده نمودن بستر لازم برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد، خیریه‌ها و استارتاپ ها، در راستای تقویت سرمایه اجتماعی و ایجاد اعتماد شهروندان به مدیریت شهری و روستایی، زمینه سازی برای تقویت بنیه و نهادینه کردن مشارکت شهروندان و نیز ارتقای فرهنگ شهرنشینی اقدام نمایند.

همچنین در قوانین بالادستی این موضوع، ماده ۲۲ قانون هوای پاک زمینه ساز اقدامات اجرایی در زمینه توسعه فصای سبز شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت و کاهش آلودگی هواست و با تحقق آن تا ۱۰ سال آینده سرانه فضای سبز به ۱۵ مترمربع افزایش خواهد یافت. ضمناً ماده ۲۷ این قانون به کمربند سبز شهرها و روستاهای تحت تأثیر گردوغبار با روش آبیاری مدرن و پساب اختصاص دارد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در بخش دیگری از این پیام امده است: در این راستا، امیدوارم شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا با درک شرایط جدید و اصلاح برنامه‌ها و بکارگیری روش‌های نوآورانه و خلاقانه، همچنان در این عرصه پرفروغ و تأثیرگذار ظاهر شوند.»

کد خبر 4906302

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شهر تهران مهدی جمالی نژاد ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران شیوع کرونا شهرداری تهران فاصله گذاری اجتماعی شهر تهران قوه قضاییه کمیته امداد امام خمینی سیدابراهیم رئیسی سازمان تامین اجتماعی ترافیک شبکه شاد پلیس راهور شهرداری ها و دهیاری شهری و روستایی مدیریت پسماند دهیاری ها روز زمین زمین پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۴۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقیم‌سازی ۶۰۰ قلاده سگ در اراک

ایسنا/مرکزی کارشناس کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک از عقیم‌سازی ۶۰۰ قلاده سگ در سال گذشته خبر داد.

علی رحمتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری، در حال حاضر سه اکیپ زنده‌گیری مجهز به سلاح بیهوشی و قفس  دارد که شبانه‌روز در سطح شهر اراک فعالیت می‌کنند.

وی افزود: پنج منطقه خدمات شهری در اراک وجود دارد که این اکیپ‌ها در این پنج منطقه فعالیت می‌کنند.

رحمتی از مردم تقاضا کرد در مواقع اضطراری مشکلاتی که از سوی سگ‌های بلاصاحب برای آنها پیش می‌آید را با سامانه ۱۳۷ در میان بگذارند و گفت: شهروندان در تماس با این سامانه، محدوده تردد این سگ ها را اطلاع دهند. این موارد بعد از ثبت در سامانه، ابلاغ شده و اکیپ‌ها به مناطق اعلامی اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۰۰ قلاده سگ عقیم‌سازی شد، افزود: سال گذشته ماهیانه به طور میانگین ۱۳۵ قلاده سگ زنده‌گیری شده ‌که شامل سگ‌های نر و ماده و توله‌های ۶ ماهه بوده و پس از جمع‌آوری و  عقیم‌سازی واکسینه شدند.

کارشناس کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک تصریح کرد: افرادی که در روستاها با مشکل این سگ‌ها مواجه هستند باید این موضوع را با دهیاری در میان بگذارند چراکه این مورد در محدوده خدمات شهری اراک نیست و نمی‌توان اکیپ اعزام کرد.

رحمتی ادامه داد: مطابق مصوبه سال گذشته فرمانداری، مصوب شده دهیاران شخصا پیگیر این موضوع باشند و با قرارداد با اکیپ‌های خصوصی این جمع‌آوری را انجام دهند و سگ های جمع آوری شده را به پناهگاه شهرداری اراک انتقال دهند.

وی بیان کرد: امسال نیز برنامه، مبتنی بر فعالیت شبانه‌روزی اکیپ‌هاست تا بتوان به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد، تلاش برای این است که در صورت موافقت، در سال جاری تعداد اکیپ‌ها را افزایش دهیم.

رحمتی تاکید کرد: در سال‌های پیش سه قبضه اسلحه بیهوشی دریافت شد که کمک زیادی به این زنده‌گیری در سطح شهر کرد و خوشبختانه تعداد سگ‌های بلاصاحب نیز بسیار کمتر شده است.

کارشناس کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک افزود: از مردم می‌خواهیم که در شهرها به سگ‌های بلاصاحب غذا ندهند چراکه همین امر سبب افزایش این حیوانات می‌شود، مردم می‌توانند این غذاها را به پناهگاه موجود در روبروی روستای سوارآباد ارائه دهند.

رحمتی اضافه کرد: این پناهگاه هشت‌هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت دارد و با اتاق‌های جراحی و قرنطینه فعالیت می‌کند و اقدامات عقیم‌سازی و واکسیناسیون نیز در این پناهگاه انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: این سگ ها بعد از انجام اقدامات لازم و عقیم‌سازی، در مناطق دور از شهر رهاسازی می‌شوند و گاه با ارائه مدارک لازم به گله‌داران واگذار می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در قم تشکیل می‌شود
  • پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت نخبه جوان مازندرانی
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • عقیم‌سازی ۶۰۰ قلاده سگ در اراک
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه