Web Analytics Made Easy - Statcounter

حکومت سعودی همچنان از آزاد کردن زندانیان فلسطینی و اردنی دربند خود با وجود نگرانی‌ مجامع حقوق بشری و هشدارها درباره به خطر افتادن جان آنها در سایه شیوع ویروس کرونا طفره می‌رود. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کمیته زندانیان سیاسی اردنی دربند در عربستان از سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی درخواست کرد فرزندانشان را از زندان آزاد کند، این در خواست در پی گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر مطرح شد که از اوضاع دشوار بازداشت شدگان در تمام مراحل بازداشت و نیز پس از افزایش قابل توجه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان سخن گفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش پایگاه خبری قدس پرس، «خضر المشایخ» رئیس کمیته زندانیان سیاسی اردنی دربند در عربستان گفته است بیش از یک ماه است که در پی تدابیر سرسختانه مقامات سعودی در تمام مناطق عربستان برای مقابله با ویروس کرونا، ملاقاتی با زندانیان هم متوقف شده است.

مقامات سعودی به صراحت با خدمات درمانی مورد نیاز زندانیان فلسطینی و اردنی در زندانهای خود مخالفت می کنند.

بر اساس اطلاعاتی که پایگاه قدس پرس به دست آورده است، وضعیت زندانیان فلسطینی از نظر بهداشتی و جسمانی بی نهایت وخیم است که این وضعیت، زمینه را برای شیوع بسیاری از بیماری های واگیردار در نتیجه نبود شاخص ها و خدمات سلامت عمومی فراهم می کند.

مقامات سعودی همچنین دستور داده اند تا زندانیان فلسطینی و اردنی برای درمان به بیمارستانها منتقل نشوند و تنها به ارائه داروهای مسکن به آنها بسنده شود.

تظاهرات مجازی علیه رژیم سعودی

کمیته بازداشت شدگان فلسطینی و اردنی در عربستان قرار است ساعت 19 امشب در برنامه ارتباطی زوم در فضای مجازی تظاهرات الکترونیکی برگزار کند و طی آن از سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی بخواهد تا فرزندانشان را پیش از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از زندان آزاد کند.

خانواده های زندانیان اردنی و فلسطینی از شیوع ویروس کرونا در میان زندانیان وحشت دارند و امیدوار هستند تا مقامات سعودی فرزندانشان را همانند بسیاری از کشورهای دیگر که زندانیان خود را از ترس شیوع ویروس کرونا آزاد کرده اند، آزاد کنند.

این در حالی است که سازمان دیده بان حقوق بشر هشدار داده است که محاکمه گروهی که مقامات سعودی علیه دهها زندانی فلسطینی در خاک خود انجام می دهند، نگرانی شدیدی را از نقض تدابیر قانونی به وجود آورده است.

روز جمعه گذشته بود که دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که محاکمه گروهی که مقامات سعودی درباره 68 اردنی و فلسطینی به راه انداخته نگرانی ها را درباره تدابیر قانونی که لازم است انجام شود در سایه اتهامات وارده علیه حکومت سعودی مبنی بر نقض حقوق بشر به دنبال داشته است.

در مارس 2018 میلادی بود که دستگاههای امنیتی حکومت سعودی موج بازداشتی را در میان فلسطینیان و اردنی های مقیم عربستان به راه انداختند، کسانی که از مدتها پیش در عربستان مقیم بوده اند، حکومت سعودی با تکیه بر ادعاهای مبهم از جمله ادعای ارتباط این افراد با آنچه یک مجموعه تروریستی خوانده و البته نامش فاش نشده، آنها را بازداشت کرده است.

پس از آنکه برخی از زندانیان حدود دو ماه بدون هرگونه اتهامی در زندانهای حکومت سعودی به سر بردند، این رژیم محاکمه جمعی آنها را در پشت درهای بسته در هشتم مارس 2020 جاری در دادگاه کیفری ریاض آغاز کرده است.

موسسه حقوقی بین المللی به نقل از اعضای خانواده هایی که بخشهایی از کیفرخواست علیه فرزندانشان را مشاهده کرده اند، گفته است که اتهامات وارده علیه فرزندانشان شامل اتهام «وابستگی به یک مجموعه تروریستی» و «کمک به یک مجموعه تروریستی» است که حکومت سعودی اشاره ای به نام این مجموعه مورد ادعای خود نکرده است.

خانواده های زندانیان فلسطینی و اردنی تاکید کرده اند نتوانسته اند به جزئیات بیشتری درباره اتهامات یا ادله مشخص از کفرخواست ارائه شده از حکومت سعودی در خلال اولین جلسه محاکمه زندانیان دست یابند.

با این حال فعالان معتقدند منظور مقامات سعودی از اتهام وابستگی به آنچه مجموعه تروریستی خوانده اند، در حقیقت همان مقاومت بر ضد اشغالگری است و رژیم سعودی این افراد را به اتهام حمایت از مقاومت بازداشت کرده اند.

به گفته فعالان، رژیم سعودی حدود یک ماه قبل محاکمه ده‌ها فلسطینی و اردنی را که از مدت‌ها پیش به‌جرم حمایت از مقاومت مشروع ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی در زندان‌های آل‌سعود به‌سر می‌برند، در حالی آغاز کرد که این افراد از ساده‌ترین حقوق یک زندانی محروم هستند.

دستاوردهای ابتکار هوشمندانه رهبر انصارالله درباره مبادله اسرای سعودی و زندانیان فلسطینی

فعالان گزارش دادند که دادگاه رژیم سعودی شهروندان فلسطینی و اردنی را به‌جرم حمایت از مقاومت مشروع ملت فلسطین بر ضد رژیم اشغالگر قدس محاکمه می‌کند و بر اساس متن کیفرخواست ارائه‌شده به آنها که به خانواده‌هایشان هم تحویل داده شده، حمایت آنها از مقاومت را به‌زعم خود حمایت از تروریسم قلمداد کرده‌ است.

رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با تاکید بر اینکه هرگز زندانیان فلسطینی را در عربستان تنها نخواهند گذاشت، به صراحت از پادشاه سعودی خواسته اند زندانیان فلسطینی دربند خود به ویژه محمد الخضری 80 ساله را (که پیش از بازداشت روابط حماس و عربستان و سایر فلسطینیان را مدیریت می کرد)به ویژه با توجه به خطر شیوع ویروس کرونا و به خطر افتادن جان آنها آزاد کند، با این حال حکومت سعودی تا کنون هیچ اعتنایی به درخواستها و نگرانی های فزاینده در خصوص وضعیت جسمانی زندانیان فلسطینی دربند خود نکرده است.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اسرای فلسطینی اخبار "عربستان سعودی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرای فلسطینی اخبار عربستان سعودی اسرای فلسطینی اخبار عربستان سعودی زندانیان فلسطینی و اردنی شیوع ویروس کرونا مجموعه تروریستی مقامات سعودی حکومت سعودی رژیم سعودی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۴۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی

آفتاب‌‌نیوز :

یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفتگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفر‌هایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

دیگر خبرها

  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • دعوت از حکومت برای دیدن یک مناظره | گره خوردن سرنوشت مردم به ذهنیت‌ ساده‌انگارانه | پس‌موضوع حجاب دقیقا چه می‌گذرد؟
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد