Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار معروفی گفت: مشکلاتی که گاهی در نظام تربیتی رخ می دهد دستخوش حوادث سیاسی است، خطای استراتژیک برخی افراد که دید اندکی نسبت به آموزش و پرورش دارند، مسبب وقوع این مشکلات می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان، سردار حسین معروفی در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: سپاه ارتباطی عمیق با آموزش و پرورش برقرار کرده است، نگاه ما به آموزش و پرورش نگاهی حاکمیتی است، درست است که آموزش و پرورش یک وزارتخانه در دولت است اما مسئولیت و ماموریت آن حاکمیتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مطرح کرد: ماموریت آموزش و پرورش تربیت اذهان، تعالی نظام تربیتی، رشد اعتلای فرهنگی و آموزشی در کشور برای  تحقق دستیابی به رشد و تعالی نظام انقلاب اسلامی است.

وی افزود: قطعا به آموزش و پرورش نگاه عمومی و سیاسی نخواهیم داشت چرا که در چارچوب حاکمیت قرار دارد، درست است که پشتیبانی ها در دولت انجام می شود، اما وزارتخانه هایی در دولت همچون وزارت دفاع، آموزش عالی و اطلاعات شکل حاکمیتی دارند.

مشکلات ایجاد شده در نظام تربیتی، دستخوش حوادث سیاسی است

سردار معروفی بیان کرد: مشکلاتی که گاهی در نظام تربیتی رخ می دهد دستخوش حوادث سیاسی است، خطای استراتژیک برخی افراد که دید اندکی نسبت به آموزش و پرورش دارند، مسبب وقوع این مشکلات می شوند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: ماموریت و رسالت آموزش و پرورش فوق العاده سنگین است از این رو دیدگاه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به این ماموریت ویژه است و معتقد اند که آموزش و پرورش سبب استحکام جامعه می شود.

وی یادآور شد: اگر امروز در جامعه ناهنجاری مشاهده می شود و یا مشکلاتی در دانشگاه ها پدیدارمی شود، نباید به دنبال ریشه آن در جامعه و دانشگاه جستجو کرد بلکه مشکل به آموزش در سنین پایین تر باز می گردد.

خانواده نقش بسیار مهمی در شکل گیری ناهنجاری های اجتماعی دارد

سردار معروفی تاکید کرد: البته مسبب همه این مشکلات آموزش و پرورش به تنهایی نیست بلکه خانواده نقش بسیار مهمی در  شکل گیری این ناهنجاری های اجتماعی دارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر آموزش و پرورش با آن دسته و پنجه نرم می کند، عدم ارتباط با مربیان  است حال آنکه رابطه شکل گرفته ضعیف است.

وی ابراز کرد: تفاوت زیادی میان گفته های معلمان، اساتید و والدین وجود دارد، خط تقارنی میان این ارکان ایجاد نشده و نتیجه آن انتخاب راهی است که توسط دشمن ارائه شده است و بروز ناهنجاری و مشکلات را به دنبال دارد.

سردار معروفی گفت: سپاه و بسیج با آموزش و پرورش عجین است در طول دوران دفاع مقدس بیش از ۷۰ درصد جمعیت رزمندگان در جبهه های نبرد قشر دانش آموز بود و ۳۶ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: فرماندهی قشر دانش آموزی در آن زمان بر عهده سپاه بود، البته در مجموعه سپاه دانش آموزان زیادی بودند که پاسدار شدند و پس از جنگ تحصیل خود را به پایان رساندند در حالیکه به دانش آموز بودن خود افتخار می کردند.

مسئولیت محوری شاه کلید فعالیت طرح های صالحین بسیج

وی افزود: در حوزه نظام تربیتی صالحین که توسط سپاه ایجاد شده عمده قوای آن دانش آموزان هستند که با مسئول محوری فعالیت می کنند، در حالیکه تاکید رهبر انقلاب بر تربیت نسل دانش آموز است.

سردار معروفی ابراز کرد: در طرح شهید بهنام محمدی نکته بسیار مهم نظام تربیتی است البته طرح مذکور ایراداتی هم دارد، در این طرح تفاهم نامه ای بین آموزش و پرورش و بسیج منعقد شده است که اساس آن تربیت آموزش و پرورش است و ما تنها کمک کننده هستیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: طرح های راهیان نور و اردوهای جهادی از جمله طرح های تربیتی هستند که پایه آن در آموزش و پرورش قرار دارد از این رو سپاه در این راستا با آموزش و پرورش عجین است .

وی اذعان کرد: طرح های راهیان ولایت و هجرت هم کمک کننده به سایر طرح ها برای تحقق اهداف نظام تربیتی است، سپاه آمادگی دارد در همه سطوح آنچه که نیاز است در قالب بسیج دانش آموزی و فرهنگیان را فراهم آورد.

بیش از ۶۰ درصد معلمان استان کرمان بسیجی هستند

سردار معروفی ادامه داد: با توجه به اینکه بیش به ۶۰ درصد از معلمان ما از بسیجیان است، نباید مشکل چندانی در امر تربیت داشته باشیم اما داریم، آیا آمار تنها در سامانه ثبت است یا در فضای حقیقی هم وجود دارد؟

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان توضیح داد: نیروی بسیجی، نیرویی انقلابی و مومن، معتقد به ارزش های الهی و دغدغه مند است، از این رو وجود ۶۰ درصد نیروی بسیجی در یک مجموعه قابل تامل است و به جهت دادن آن کمک می کنند.

جدایی دانش آموزان از اساتید خطای استراتژیک سفرهای راهیان نور

وی گفت: یکی از خطاهای استراتژیک ما در امر تربیت شامل نحوه انجام سفرهای راهیان نور است، دانش آموزان به این سفر فرستاده می شوند در حالیکه معلمان آن ها را همراهی نمی کنند، این همراهی باید صورت گیرد تا دانش آموزان به سمت مسیر صحیح هدایت شوند.

سردار معروفی یادآور شد: از این رو لازم است تغییراتی در این روند صورت گیرد، با توجه به اینکه زیر ساخت فرهنگی لشکر ۴۱ ثارلله در خوزستان از شرایط بسیار خوبی برخوردار است بنابراین ارائه محتوا برای ایجاد تحول در اساتید و دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: همه ما باید آمادگی کامل برای راه اندازی راهیان نور شهید سلیمانی در کرمان داشته باشیم و باید کرمان به یک مرکز در جنوب شرق تبدیل شود و مکتب حاج قاسم ترویج داده شود.

راه اندازی راهیان نور شهید سلیمانی زمینه ساز ترویج مکتب حاج قاسم

وی عنوان کرد: تحقق این امر با وجود سختی و مشقت هایی که به دنبال دارد، ارزش های فراوانی در دل خود قرار داده است و در صورت اجرا این مکتب در رگ های جامعه جریان پیدا می کند.

سردار معروفی افزود: یکی از نکاتی که در اجرای راهیان نور اهمیت دارد بومی سازی شهدا است، البته همه شهدا عزیز هستند اما لازم است که شهدای استان بیشتر شناخته شوند و به عنوان الگو ترویج داده شوند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب تاکید فراوانی بر شرکت دانش آموزان در اردوهای جهادی دارند از این رو سپاه آمادگی دارد این اردوها را در آموزش و پرورش نهادینه کند و در اوقات فراغت دانش آموزان این اقدام را عملی کنیم.

اردوهای جهادی زمینه ساز تعالی روح و خودسازی دانش آموزان

وی اظهار کرد: اردوهای جهادی علاوه بر اینکه راهی برای خدمت به مردم محسوب می شود در تربیت افراد هم نقش بسیار کلیدی دارد و به خودسازی فرد پیش از آنکه چیزی برای دیگری بسازد اثر دارد.

سردار معروفی گفت: برای تحقق این اهداف باید مدیران ما دیدگاه اعتقادی، انقلابی و جهادی داشته باشند، چرا که در شرایط کنونی مهم ترین نیاز کشور در امر تربیت محسوب می شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مطرح کرد: ما به دانش آموزان به عنوان افراد کم سن و سال جامعه نگاه نمی کنیم، بسیاری افراد اعزام دانش آموزان به سفر راهیان نور و اردوهای جهادی را نقد می کنند اما ما بر این باور هستیم که این ها دل هایی بزرگ دارند و به واسطه آن ها جوانی خود را صرف خدمت به مردم کرده اند.

وی ادامه داد: در سیل اخیر منطقه شهداد عمده افرادی که در قالب گروه های به کمک مردم شتافتند، دانش آموزان بودند که دارای فکر و بینش بزرگی هستند، دانش آموزان آینده سازان ما هستند.

سردار معروفی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با کرونا همچون تولید ماسک و مراقبت های ابتدای شهرها توسط این دانش آموزان بزرگ بینش در حال انجام است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان آموزش و پرورش نظام تربیتی دانش آموزان اردوهای جهادی سردار معروفی راهیان نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۴۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور از کدام مشکلات گفتند؟

فرهنگیان به بهانه روز معلم از دغدغه‌های خود در دیدار با مسئولان گفتند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، هر سال در آستانه روز معلم با فرهنگیان که همکلام می‌شویم از مشکلات مختلف و تجارب شیرین خود در طول سال‌ها تدریس می‌گویند.

خاطرات شیرینی که عمدتاً در ارتباط با دانش‌آموزان و کمک به آنها شکل می‌گیرد اما مشکلات که تعدادشان هم کم نیست، سال‌هاست ثابت بوده و در حال تکرار است و گویی اراده‌ای برای حل آنها وجود ندارد.

معیشت، کلاس‌های شلوغ مدارس دولتی و افت کیفیت در این مدارس، دلزدگی و بی انگیزه بودن دانش‌آموزان برای درس خواندن به دلیل محتوای آموزشی غیرکاربردی و.... از جمله مشکلاتی است که ریشه کهن در نظام آموزش و پرورش ایران دارد.

به بهانه روز معلم/بازی، شادی و کودکی در متفاوت‌ترین کلاس درس

جعفر عالی‌پور؛ دکترای تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی، مدرس  دانشگاه فرهنگیان و دبیر علوم تجربی از استان چهارمحال بختیاری با اشاره به دیدار فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور گفت: در دیدار با رئیس‌جمهور نکات مختلفی از سوی فرهنگیان به عنوان مشکلات آموزش و پرورش مطرح شد.

وی افزود: یادگیری در مدارس باید پایدار باشد و اگر می‌خواهیم در سطح جهانی رقابت داشته باشیم باید یادگیری در مدارس مفهومی باشد و این موضوع نیاز به ابزار و وسایل دارد.

مدرس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه یادگیری مفهومی یعنی دانش‌آموز از طریق انجام آزمایش و فعالیت‌های مختلف به دانش برسد نه اینکه بر حفظیات تأکید شود، گفت: یکی از دغدغه‌های معلمان تجهیز مدارس دولتی و اجرای رتبه‌بندی به نحو احسنت بود که در دیدار با رئیس جمهور ذکر شد.

عالی‌پور ادامه داد: امیدواریم روزی برسد که به جای شعار عمل کنیم، هر چه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم در تمام جنبه‌های کشور شاهد رشد خواهیم بود.

همچنین سلمان رستمی؛ دانشجوی دکترای تکنولوژی آموزشی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب دغدغه‌های بسیاری در حوزه آموزش دارند و آن را به گوش مسئولان می‌رسانند، گفت: در جلسه دیدار فرهنگیان با رئیس جمهور به عنوان سخنران تأکید کردم که تمام جامعه باید به فکر ترمیم و گسترش آموزش و پرورش باشد و اگر این اتفاق بیفتد، توسعه سریع‌تری خواهیم داشت همچنین معلمان باید خودشان را تجهیز کنند تا به درجه علمی بالا برسند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جوانان باید از منطق سیاست‌ها و رفتار نظام با خبر باشند | آنها بدانند چرا حاضر به ایجاد روابط با برخی کشور‌ها نیستیم | دانش‌آموزان را از خطر‌ها و دشمنی‌ها آگاه کنید
  • قدردانی از معلمان مدرسه شهید حجه فروش همدان
  • معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور از کدام مشکلات گفتند؟
  • خلاقیت معلم مراغه‌ای در ایجاد نگرش مصرف بهینه آب
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • تحولات جامعه به دست معلمان رقم می‌خورد
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود