Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@20:09:05 GMT

گفت و گوی روحانی و نخست وزیر اسپانیا با محوریت کرونا

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۴۴۴۸

گفت و گوی روحانی و نخست وزیر اسپانیا با محوریت کرونا

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور گفت: در شرایطی که بسیاری کشورها با پاندومی کرونا مواجه هستند،  نیازمند هستیم که همه کشورها برای مقابله با این بیماری بویژه در زمینه های علمی و پزشکی  با یکدیگر همکاری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در گفت و گوی تلفنی با نخست وزیر اسپانیا ضمن ابراز همدردی با مردم این کشور خاطرنشان کرد: آماده هستیم تجربیات خود را در زمینه مقابله با ویروس کرونا به اشتراک بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای شهروندان ایرانی بخاطر شیوع ویروس کرونا، تاکید کرد:  در چنین شرایطی باید روابط کشورها براساس اصول انسانی باشد و با سیاست های خصمانه مقابله شود، اما متاسفانه شاهد هستیم که در این شرایط بسیار سخت  آمریکا همچنان  تحریم های خود علیه ایران را تشدید می‌کند و حتی در زمینه دارو نیز اعمال می‌شود.

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به تقاضای وام ایران از صندوق بین المللی پول برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: امریکا با پرداخت این وام هم مخالفت کرده و انتظار این است که اتحادیه اروپا و اسپانیا در مقابل این اقدام غیر قانونی اتخاذ موضع کنند.

دکتر روحانی با استقبال از پیشنهاد نخست وزیر اسپانیا برای از سرگیری دیدارها و مذاکرات وزیران خارجه دو کشور برای تبادل نظر درخصوص مسائل مهم دوجانبه و بین المللی از جمله اجرای برجام، تاکید کرد:  درصورتی که کشورهای مقابل به همه تعهدات خود عمل کنند، ما نیز به تعهدات  خود باز خواهیم گشت.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن توافقات دو کشور، ابراز امیدواری کرد که روابط ایران و اسپانیا در همه زمینه ها توسعه و تعمیق یابد.

نخست وزیر اسپانیا نیز ضمن ابراز همدردی با مردم ایران درخصوص ویروس کرونا، با بیان گزارشی از وضعیت کشورش در مقابله با این ویروس و اعمال محدودیت های شهری برای شهروندان، افزود:  در کنار نگرانی از  وضعیت سلامتی مردم، نگرانی های عمیقی  درخصوص بحران اقتصادی داریم که در آینده کشور ما درگیر آن خواهد شد.

"پدرو سانچز" تاکید کرد: باور داریم که تحریم های آمریکا بر اقتصاد ایران و سلامتی مردم بویژه در این دوره سخت که درگیر کرونا هستید، تاثیر شدیدی گذاشته است و اسپانیا و اتحادیه اروپا با این تحریم ها موافق نیستند.

نخست وزیر اسپانیا همچنین با اعلام حمایت از فعال شدن ساز وکار مالی اتحادیه اروپا ( اینستکس)، اظهار داشت: ما نیز ملحق شدن به اینستکس را در دستور کار داریم.

پدرو سانچز روابط ایران و اسپانیا را خوب توصیف کرد و گفت: بسیار مهم است که در این شرایط روابط تجاری خود را نیز دوباره از سربگیریم.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا حسن روحانی کرونا تحریم های اسپانیا حسن روحانی تحریم های ایران پدرو سانچز اینستکس کرونا بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی نخست وزیر اسپانیا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۴۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا ارسال مهمات به اوکراین را تائید کرد

روز جمعه وزارت دفاع اسپانیا تایید کرد که موشک‌های پاتریوت را به کی یف ارسال کرده و همچنین از تحویل خودرو‌های زرهی و تانک‌های لئوپارد خبر داد.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی وزارت دفاع اسپانیا، مارگاریتا روبلز، وزیر دفاع این کشور در یک جلسه ارسال سامانه‌های موشکی پاتریوت را تایید و اعلام کرد قرار است آن‌ها تا چهار روز آینده وارد اوکراین شوند.

در این بیانیه آمده است که اسپانیا قصد دارد طی دو ماه آینده مسلسل‌های سبک و سنگین، خودرو‌های لجستیکی، نفربر‌های زرهی، سلاح‌های ضد تانک و توپ‌های خودکششی ارسال کند.

وزیر دفاع در ادامه گفت که مقدمات ارسال تعدادی تانک جنگی جدید لئوپارد برای انتقال به اوکراین بر اساس برنامه پیش می‌رود و اولین واحد‌ها تا پایان ژوئن آماده خواهند شد.

روبلز همچنین اعلام کرد که در چند ماه آینده مهمات ۱۵۵ و ۱۲۰ میلی متری به اوکراین تحویل خواهد شد.

پیش از این روزنامه «پیس» به نقل از منابع دولتی گزارش داده بود که اسپانیا تحت فشار ناتو و اتحادیه اروپا با تامین موشک‌های پاتریوت اوکراین موافقت کرده است.

اسپانیا دارای چهار پاتریوت است که یکی از آنها در ترکیه به عنوان بخشی از ماموریت ناتو برای محافظت از حریم هوایی ترکیه در برابر موشک‌هایی که احتمالا از تروریست‌های سوری پرتاب می‌شوند، مستقر است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • اسپانیا ارسال مهمات به اوکراین را تائید کرد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت