Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@02:06:47 GMT

رشته ناآرامی‌های تازه در محله‌های محروم پاریس

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۴۹۰۱

رشته ناآرامی‌های تازه در محله‌های محروم پاریس

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس؛ جوانان معترض برای سومین شب پیاپی، سطل‌های زباله را در این محلات محروم به آتش کشیدند.

شبکه‌های تلویزیونی بی اف ام تی وی و سی نیوز تصاویری از انفجار ترقه در برخی حومه‌های فقیرنشین پاریس و مداخله یگان‌های پلیس ضدشورش منتشر کردند و فرانس پرس از آتش زده شدن سطل های زباله گزارش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنش از حادثه شنبه شب و برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با خودروی پلیس نامحسوس در جریان تعقیب و گریز با خودروی پلیس در محله‌ای در شمال پاریس، آغاز شد که راننده موتور به بیمارستان انتقال یافت. پلیس فرانسه اعلام کرده است که درباره این حادثه تحقیق داخلی خواهد کرد.

محله‌های محروم بسیاری از شهرهای فرانسه از مدت‌ها پیش، نقطه انفجار اعتراض و خشم ناشی از کاستی‌ها و مشکلات اجتماعی و اقتصادی این کشور بوده است.

ناآرامی‌های سال ۲۰۰۵ در یک محله حومه پاریس در پی مرگ ۲ جوان فراری از بازداشت ماموران پلیس، سه هفته طول کشید.

«برونو لومر» وزیر اقتصاد فرانسه نیز روز سه‌شنبه هشدار داد که سقوط بهای نفت، اقتصاد جهانی را که با تبعات گسترده شیوع کرونا دست به گریبان است، تهدید می‌کند.

وی امروز در سنای فرانسه تاکید کرد: کاهش بهای نفت، خطری برای اقتصاد جهانی است.

 بهای نفت آمریکا در آستانه پایان دوره قراردادهای مهلت دار برای تحویل محموله‌ها در ماه می/ اردیبهشت، از بامداد دوشنبه به طور فزاینده‌ای روند سقوطی به خود گرفت و به منفی ۳۷.۶۳ دلار در هر بشکه رسید.   

هر بشکه نفت برابر ۱۵۹ لیتر در اوایل سال جاری در نیویورک به بهای ۶۰ دلار داد و ستد می‌شد و قیمت آن روز جمعه گذشته به ۱۸.۷۲ دلار کاهش یافت و سه روز بعد به منفی ۳۷.۶۳ دلار سقوط کرد.

همه گیری کرونا و بحران رکود و بیکاری ناشی از آن، به شدت اقتصاد کشورهای عضو اتحادیه اروپا را تحت تاثیر قرار داده است.

همه گیری ویروس کرونا عامل بیماری «کووید - ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر ماه) در شهر ووهان در مرکز چین آغاز شد و ابتدا به عنوان ذات الریه شناخته می‌شد. اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد.

برچسب‌ها فرانسه پاریس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه پاریس فرانسه پاریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۴۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

هیئت حاکمه فرمول یک شاید مقر صد ساله خود را در فرانسه ترک کند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از گرندپریکس؛ هیئت حاکمه فرمول یک  (FIA) ممکن است مقر خود را به خارج از فرانسه منتقل کند.

تغییر نام رسمی فراری در فرمول یک

بر اساس این گزارش؛ فدراسیون جهانی اتومبیلرانی که بیش از یک قرن در پاریس مستقر است و هم فیفا، یکی دیگر از نهادهای ورزشی جهانی مستقر در پاریس، از سیستم حقوقی و مالیاتی فرانسه که به گفته آنها پاسخگوی نیازهای عملیاتی آنها نیست، ابراز نارضایتی کرده‌اند. نگرانی‌های اصلی این سازمان‌ها شامل «نظام حقوقی و مالیاتی» است که مطابق با فعالیت‌های آنها نیست.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • شب موعود رسید: آخرین قهرمانی امباپه در پاریس
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس
  • عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال