Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن نصر پور مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی با اشاره به تدارک پنجاه هزاردقیقه برنامه درصداوسیمای استان برای ضیافت ماه مبارک رمضان،گفت: تدارک پنجاه هزاردقیقه برنامه درصداوسیمای خراسان رضوی بیشتر برای روزه داران و برآوردن نیاز شبکه‌های مختلف سراسری و مراکز استان ها، برای پخش از صدا، سیما، رادیو سراسری زیارت، رادیو دری و فضای مجازی آماده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: بهره گیری از همجواری با مضجع شریف حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام فرصت مناسبی را برای همراهی دل‌های مشتاق میلیون‌ها ایرانی در فضای معنوی ماه مبارک رمضان فراهم می‌آورد. در همین راستا و باتوجه به شیوع ویروس کرونا و حضور نیافتن زائران و مشتاقان حضرت ثامن الحجج (ع) در بارگاه ملکوتی آن امام، مرکز خراسان رضوی امسال برای بهره مندی از فضای معنوی ماه مبارک در مجاورت با امام مهربانی‌ها و اتصال دل‌های مشتاق به زیارت امام رئوف در اقصی نقاط کشور، حداکثر توان خود را به کار می گیرد.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی ادامه داد: امسال مراسم جزء خوانی و ترتیل کلام الله مجید از حرم امام رضا علیه السلام با حضور قاریان صاحب سبک بصورت زنده، ولی بدون حضور زائران و مجاوران از سیمای خراسان رضوی و دیگر شبکه‌های سراسری و استانی به صورت روزانه پخش خواهد شد.

نصر پور بیان کرد: همچنین با توجه به اهمیت تدبر در قرآن و مفاهیم آن، امسال برنامه تفسیر قرآن سوره محمد (ص) با حضور حضرت آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس به تهیه کنندگی عبدالرزاق رمضان نژاد از سیمای خراسان رضوی تولید و پخش خواهد شد.

او در ادامه با بیان اینکه مراسم احیای شب‌های قدر مخاطب میلیونی از سراسر کشور دارد، تصریح کرد: برنامه‌های احیا در حرم رضوی در ۳ شب قدر به مدت ۲۴۰ دقیقه همه مراسم از جمله قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی، مداحی و مراسم احیاء و قرآن سر گرفتن را بطور کامل پوشش می‌دهد.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی با اشاره به بر نامه‌های دیگر صدا وسیمای خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: "سفره‌های همدلی"عنوان ویژه برنامه جذاب و متنوعی است که در ۳۰ قسمت ۱۲۰ دقیقه‌ای و به صورت زنده از سیمای خراسان رضوی پخش می‌شود. این برنامه با بخش‌های متنوعی از جمله افطاری ساده، مباحث معارفی و اخلاقی، انعکاس دلنوشته‌های روزه داران، ارتباط با سایر شهرها، آداب و رسوم مرتبط با روزه داری، ارتباط با حرم مطهر، تفسیر نهج البلاغه و قرآن به تهیه کنندگی علی محمد کاظمیان پور و اجرای مهدی مقدم روی آنتن می‌رود.

نصر پور اظهار کرد: همچنین برنامه "بهار مهربانی" عنوان ویژه برنامه سحرگاهی سیمای خراسان رضوی است که در ۳۰ قسمت ۱۱۰ دقیقه‌ای شامل بخش‌های متنوعی از جمله مباحث کارشناسی، سخن بزرگان ودعای ابوحمزه به تهیه کنندگی محمد رضا امیری میهمان خانه‌های علاقه‌مندان خواهد بود.

او افزود: "نسیم سحری" نیز عنوان برنامه سحرگاهی رادیو مشهد است که به طور زنده و هر سحر به مدت ۱۱۰ دقیقه با بخش‌های متنوع به تهیه کنندگی رضا سلیمانی و نویسندگی مهدی میری مقدم و جمیله توکلی از صدای مرکز خراسان رضوی پخش می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی ادامه داد: تلاوت قرآن، گزارش از حرم مطهر رضوی، آشنایی با آداب و رسوم مردم خراسان رضوی در سحر‌های ماه مبارک رمضان، قرائت ادعیه، ترجمه فراز‌هایی از دعای ابو حمزه ثمالی، اعلام لحظه اذان صبح به افق مراکز شهرستان‌های خراسان رضوی، پخش دعای سحر، اذان و نماز صبح، پخش دعای روز‌های ماه مبارک رمضان، دعای عهد از جمله بخش‌های متنوع این برنامه معنوی است.   نصرپور بیان کرد : "صدای ربنا" عنوان ویژه برنامه افطار صدای خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان است که بصورت زنده از حرم حضرت رضا علیه السلام به روی آنتن می‌رود.

او تصریح کرد: این برنامه نیز دارای بخش‌های جذابی همچون نمایش، آداب و رسوم اقوام مختلف در ماه مبارک رمضان، گزارش از استانها، قرائت کلام الله مجید و اذان و همچنین انعکاس برنامه‌های حرم مطهر حضرت رضا علیه السلام است. همچنین ۲ پویش #مثل_مسجد و #بوقت_مهربانی از برنامه‌های شبکه رادیویی زیارت نیز به جذابیت این برنامه خواهد افزود.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی تاکید کرد : برنامه "بهشت اجابت" هرشب بمدت ۱۵۰ دقیقه و با اجرای میثم مسرور بصورت زنده پخش خواهد شد و"نسیم وصل" نیز عنوان ویژه برنامه‌ای است که هر شب ضمن شرح دعای افتتاح، مخاطبان را میهمان این دعا خواهد کرد. این برنامه به تهیه کنندگی محمد گلگونی هرشب بصورت زنده و از حرم حضرت رضا علیه السلام از ساعت ۲۲ تا ۲۲ و ۵۵ دقیقه و با کارشناسی حجت الاسلام دکتر رضایی پخش میشود.

نصر پور اظهار کرد: "مراسم ویژه شب‌های احیا" در شبکه رادیویی زیارت نیز از جمله نقاط عطف ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان است که باتوجه به برگزاری مراسم احیاء بدون حضور مردم در حرم‌ها و بقاء متبرک، اقدام به پخش کامل مراسم این شب‌ها از حرم حضرت رضا علیه السلام می‌کند. این برنامه‌ها از ساعت ۲۱ الی ۱ بامداد به صورت زنده پخش خواهد شد.

او افزود: همچنین برنامه‌های "به رنگ خدا"، "درس‌هایی از قرآن"، "یک آیه یک نکته"، "یک آیه یک قصه"، " آشنایی با سوره ها"، "آشنایی با جزء ها"، "مدیریت در قرآن"، "راه نامه نهج البلاغه"، "صحیفه سجادیه" و ادعیه‌های مربوط و مناسب ایام ماه مبارک رمضان همچون "دعای ابوحمزه ثمالی"، "مناجات حضرت علی علیه السلام" و "دعای هر روز ماه مبارک رمضان" و نمایش‌های مذهبی از جمله دیگر برنامه‌هایی است که در فواصل مختلف از رادیو سراسری زیارت پخش خواهد شد.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی ادامه داد: "سفره کرم" نام برنامه ۴۰ دقیقه‌ای ویژه افطار‌های ماه مبارک رمضان، "نجوا‌های رمضانی" به مدت ۱۰ دقیقه، ترتیل قرآن کریم، ویژه برنامه رمضانی در وادی نور، برنامه ضربان " با موضوع مراقبت‌های بهداشتی و سلامت " از جمله ویژه برنامه‌های رادیو دری برون مرزی صدا و سیمای خراسان رضوی در ماه ضیافت الله است.

معاونت فضای مجازی خراسان رضوی نیز در استقبال از ماه مبارک رمضان، ۱۰۰ عکس نوشته، ۲۰ پوستر، ۱۰ اینفوگرافی، ۴ نماهنگ، پویش رمضان، ۲۰ کلیپ و ویدیو، بازتولید ۱۰۰ ویدیو کوتاه به همراه ۱۶ موشن گرافیک، ۲۰ پادکست به همراه نشر حداقل ۱۵۰۰ مطلب شامل خبر، متن، ادعیه، مناجات، و سایر مطالب مرتبط با ماه مبارک رمضان در کانال‌ها و سایت‌ها بار گذاری خواهد کرد.   انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برنامه های رادیویی برنامه های رادیویی ماه مبارک رمضان صداوسیمای خراسان رضوی مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی حضرت رضا علیه السلام ماه مبارک رمضان عنوان ویژه برنامه خراسان رضوی تهیه کنندگی پخش خواهد شد بصورت زنده برنامه ها نصر پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۴۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با اعضای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ضمن تأکید بر ضرورت حمایت ملی از زیرساخت‌های استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد اظهار کرد: برای صیانت از هویت مشهد که منتسب به امام مهربانی‌ها است، شایسته است که تمامی برنامه‌ها به‌ویژه برنامه‌هایی که با حضور زائران و کیفیت سفر آنان ارتباط دارد متناسب با هویت امام هشتم (علیه‌السلام) باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه دولت مهم‌ترین جریانی است که می‌تواند از پیک‌های زیارتی مشهد گره‌گشایی کند، افزود: در ایام نوروز و ایام سوگواری دهه آخر صفر از تمام کشور زائر به مشهد می‌آید که با توجه به تشرف میلیونی این حجم از زائران نیاز به داشتن نگاه ملی و حمایت دولتی نسبت به زیرساخت‌های این شهر بیشتر احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه ضروری است تا نواقصی که در مسیر حمل‌ونقل جاده‌ای زائران وجود دارد برطرف شود، ادامه داد: مساله حمل‌ونقل از جمله عرصه‌های حیاتی و حساس زندگی مردم است. چه حمل‌ونقل هوایی و چه ریلی و جاده‌ای، عمده خانواده‌ها برنامه‌ریزی برای چگونگی رسیدن به مقصد خود در یک سفر را از جمله محورهای تصمیم‌گیری خود در نظر می‌گیرند و در این میان، تردد جاده‌ای از اولویت نخست برخوردار است.

علم الهدی با اشاره به نادیده گرفته شدن حضور میلیونی زائران و ترددهای چشمگیر در جاده‌ها در تصمیم‌گیری‌های وزارت راه و شهرسازی افزود: در این راستا ضروری است تا تأمین منابع مالی آزادراه حرم تا حرم هر چه سریع‌تر انجام شود. این جاده که پیرامون آن تلاش‌های بسیاری در حال انجام است همچنان به مرحله اجرا نرسیده است که این موضوع باعث شده رسیدن زائر امام رضا (ع) به مشهد مقدس با گرفتاری و سختی همراه باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به‌ضرورت ایمن‌سازی جاده‌های استان خراسان رضوی ابراز کرد: یکی از نقاط حادثه‌خیز استان جاده سبزوار به شاهرود است که بیشترین تصادفات جاده‌ای نیز در آن رخ می‌دهد، در این خصوص نیز باید راهکاری از سوی وزارت و راه شهرسازی اتخاذ شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم.

وی با انتقاد از نا به سامانی وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی در ایام پیک مسافری خاطرنشان کرد: متأسفانه در این ایام که مسافران زیادی قصد تشرف به مشهد الرضا (علیه‌السلام) را دارند، برخی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت‌های مسافربری را افزایش می‌دهند و یا در حمل‌ونقل ریلی که وسیله تشرف قشر متوسط جامعه است زائران برای تهیه بلیت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند که گاهی درخواست‌ها برای اضافه کردن یک رام قطار فوق‌العاده نیز در این خصوص بی‌نتیجه مانده است.

کد خبر 6090361

دیگر خبرها

  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • آغاز ضبط مناظره های نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در خراسان جنوبی