Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-05@23:59:08 GMT

رسوایی جدید بهداشتی برای بریتانیا

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۵۱۲۰

رسوایی جدید بهداشتی برای بریتانیا

رئیس تدارکات خدمات بهداشت ملی انگلیس اعلام کرد برخی بیمارستان‌ها در انگلیس مجبور شده‌اند در استفاده از تجهیزات خود صرفه‌جویی کنند و وسایل یکبار مصرف خود را برای استفاده مجدد بشویند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری دانشجو، یک مقام ارشد «خدمات بهداشت ملی» انگلیس اعلام کرده‌اند که در برخی بیمارستان‌های این کشور، به دلیل کمبود تجهیزات محافظتی، کارکنان لباس‌های محافظتی یکبار مصرف خود را با آب ۶۰ درجه سانتی‌گراد می‌شویند تا دفعات بعد نیز از آنان استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه «ایندیپندنت»، «کریس هاپسون»، رئیس تدارکات «خدمات بهداشت ملی» انگلیس، در این باره می‌گوید که بیمارستان‌ها نمی‌توانند به تعهدات حکومت انگلیس اعتماد کنند؛ حکومت انگلیس قول داده است که تجهیزات محافظت شخصی در راه هستند. وی در ادامه گفت: «هیچ اعتمادی نیست که ۴۰۰ هزار لباس محافظتی روز دوشنبه از ترکیه به دست ما برسد.»

به نوشته پایگاه این روزنامه انگلیسی، رئیس تدارکات خدمات بهداشت ملی انگلیس گفت که حداقل این اطمینان وجود دارد که «صرفه جویی» مد نظر گرفته شود و بعضی از لباس‌های محافظتی که بعد از شسته شدن با درجه حرارت بالا، خاصیت ضد آب بودن خود را از دست نمی‌دهند دوباره استفاده کرد.

«هاپسون» به رادیو بی‌بی‌سی انگلیس گفت: «هیچ شکی نیست که در این زمان به ما اعتماد کنند، اما ما لباس‌های محافظتی کم داریم. مقاماتی که می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد، هر کاری که بتوانند انجام خواهند داد که این مشکل را حل کنند.»

وی در ادامه گفت در «خدمات بهداشت ملی» انگلیس برخی از کسانی که می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد وقت گذاشته‌اند که متوجه شوند آیا می‌توان با حفظ ایمنی، لباس‌های ضد‌آب و با قابلیت محافظت بالا را برای کارکنانی که به طور مستقیم با ویروس کرونا مقابله می‌کنند، شست و یک بار دیگر از آنان استفاده کرد. وی در این باره گفت: «اگر شما این لباس‌های محافظتی را با آب ۶۰ درجه سانتی‌گراد بشورید، این اطمینان وجود دارد که می‌توان از آنان بار دیگر استفاده کرد. چیزی که این افراد متوجه شده‌اند این است که می‌توان سه بار این کار را انجام داد و این لباس‌ها همچنان خاصیت ضد‌آبی خود را حفظ خواهند کرد.» «هاپسون» همچنین گفت: «این مسئله ایده‌آل نیست و ما در حال صرفه جویی هستیم. ما نیازمند تجهیزاتی هستیم که پایداری بیشتری داشته باشند.»

«ایندیپندنت» در این گزارش نوشت، سازمان «بهداشت عمومی انگلیس»، سندی را منتشر کرده که نشان می‌دهد کارکنانی که دیگر «چاره‌ای» ندارند و با کمبود تجهیزات مواجه هستند، می‌توانند از برخی تجهیزات محافظت شخصی دوباره استفاده کنند. سخنگوی سازمان «بهداشت عمومی انگلیس» این موضوع را اذعان کرده که آن‌ها در حال بررسی «تجهیزات چند‌بار مصرف امن» هستند، اما فعلا هیچ تصمیمی نگرفته‌اند. دستور‌العملی که روز جمعه از سوی سازمان بهداشت عمومی انگلیس صادر شد کارکنان خدمات بهداشت ملی این کشور را تشویق به استفاده از لباس‌های «ضد‌آب ساده» کرده است.

«هاپسون» همچنین با اشاره به دیرکرد تحویل ۴۰۰ هزار لباس محافظتی که حکومت انگلیس انتظار دارد بتواند از ترکیه دریافت کند، گفت: «بگذارید بر آنچه که هم اکنون داریم تمرکز کنیم. تجربیات تلخ گذشته نشان داده تا زمانی که محموله لباس‌های محافظتی به دست ما نرسند و چک نشوند نمی‌توان با اطمینان خاطر آن را اعلام کرد. نمی‌توان لباس‌هایی که هم اکنون به تن کارکنان است اعتماد کرد.» وی افزود: «برای نمونه هفته گذشته یک سفارش ۲۰۰ هزار عددی از لباس‌های محافظت شخصی از چین داشتیم که تنها ۲۰ هزار عدد از آن‌ها به دست ما رسید. من می‌دانم که دیگر سفارش‌ها نیز وقتی به دستمان برسد روی آن‌ها نوشته شده "لباس محافظتی"، اما وقتی باز می‌کنید آن‌ها ماسک هستند.»

روزنامه «ایندیپندنت» در پایان این گزارش نوشت، «خدمات بهداشت ملی» انگلیس روزانه حدود ۱۵۰ هزار لباس محافظتی استفاده می‌کند؛ این موضوع بدین معناست که در صورت تحویل محموله لباس‌های محافظتی در زمان مقرر آن از سوی ترکیه، این لباس‌ها کمتر از سه روز جواب کار را خواهند داد.

«اولیور دودن» وزیر فرهنگ انگلیس درباره تحویل محموله لباس‌های محافظتی از ترکیه گفت که او امیدوار است این محموله امروز به دست ما برسد. وی گفت: «ما سخت در تلاش هستیم که این مشکل را حل کنیم، چالش‌هایی در طرف ترکیه‌ای داشته‌ایم.»

«مت هانکوک» وزیر بهداشت انگلیس نیز که نتوانست درباره اینکه لباس‌های محافظتی کافی به دست کارکنان بیمارستان‌های انگلیس برسد، اطمینان خاطر بدهد، گفت: «من عصای جادویی ندارم که به یک باره این مشکل را حل کنم.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا کووید 19 انگلیس تجهیزات یکبار مصرف خدمات بهداشت ملی لباس های محافظتی لباس محافظتی بیمارستان ها دست ما لباس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۵۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعد از رسوایی بزرگ: فرار ستاره سیتی به عربستان!

به گزارش "ورزش سه"، کایل واکر، کاپیتان منچسترسیتی، چند ماه پیش درگیر یک رسوایی شد و مشخص شد که به همسرش خیانت کرده است.

اگرچه او تا اواسط سال 2026 با منچسترسیتی قرارداد دارد، اما می‌تواند برای فرار از کانون توجه از لیگ برتر خارج شود و به خاورمیانه سفر کند.

این مدافع 33 ساله، به فکر انتقال به لیگ عربستان است که دستمزد بسیار خوبی دریافت می‌کند و همبازی سابقش در سیتی یعنی ریاض محرز هم در الاهلی حضور دارد.

کایل به آینده‌اش پس از لیگ برتر فکر می‌کند و به نظر او انتقال به عربستان سعودی می‌تواند برای او، آنی کلینز، همسر اولش، و همچنین فرزندانش عالی باشد.

یکی از نزدیکان این بازیکن به نشریه سان خبر داده که او با ریاض محرز در مورد باشگاه‌های عربستانی که و زندگی افرادی که به آنجا نقل مکان می‌کنند، صحبت کرده است. مشخص است که سبک زندگی در این کشور بسیار متفاوت است."

این منبع تایید کرده که تمایل او به مهاجرت به دلیل رسوایی اخیر است که زندگی حرفه‌ای او را تحت تاثیر قرار داده است. او از حضور در منچسترسیتی خوشحال است اما حواشی اخیر کاملا حواس او را پرت کرده و به فکر مقصد جدید است.

به گفته این منبع، گفتگوی او با محرز حقیقت را برای او مشخص کرده که زندگی در عربستان چطور است و آن‌ها چطور با فوتبال نگاه می‌کنند. او مایل است در مقطعی با فرزندانش به آنجا نقل مکان کند. در عربستان مطمئنا توجهی که در انگلیس به رسوایی واکر وجود دارد، نیست و همین موضوع او را وسوسه کرده تا به فکر بازی در این باشگاه باشد.

دیگر خبرها

  • بعد از رسوایی بزرگ: فرار ستاره سیتی به عربستان!
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • بازداشت ۴۵ نفر به دلیل اعتراض به قانون ضد مهاجرتی سوناک
  • معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در میرجاوه