Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به ادعای کسانی که آمار این وزارتخانه در خصوص مبتلایان و فوتی های ویروس کرونا را زیر سؤال می برند، تأکید کرد: ما فقط چیزی که مدرک و مستند داریم و شناسایی شده قطعی باشد ارائه خواهیم کرد و جز این هم هیچ عدد پرت و حدسی، مبتنی بر ظن و گمان، با فشار هیچ فردی، در هیچ جایگاهی، در هیچ گوشه ای از این کشور و یا خارج از این کشور نمی دهیم و روش و متد ارائه آمار، که آمار شناسایی شده و قطعی است را تغییر نخواهیم داد؛ دوستان هم بیش از حد اصرار نکنند، عرض خود می برند و زحمت ما می دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش جماران، کیانوش جهانپور در واکنش به ادعای ناصحیح بودن آمار وزارت بهداشت در خصوص بیماری کرونا، گفت: ما در مورد یکی از دوستان گفتیم ایشان بیشتر کارشناس تولد هست و بهتر است در مورد تولد صحبت کنند؛ تا آمار مرگ و میر. ایشان گفتند ما آمار پاس داده ایم. منظور من شمارش نیست. شمارش را سوم ابتدایی همه ما خوانده ایم و چهارم و پنجم ابتدایی هم احتمالا تمرین کرده ایم؛ نیاز نیست که اصلا دانشگاه رفته باشیم. ولی علت فوت را من عرض کردم که دوستان در حوزه ای اظهار نظر کنند که تخصصش را دارند. در مورد علت فوت هیچ کدام از این عزیزان تخصص ندارند.

سخنگوی وزارت بهداشت تأکید کرد: فقط بر اساس کنجکاوی خودم نگاه کردم ببینم دوستان چه تخصصی داشته اند تا از اطلاعاتشان استفاده کنم؛ دیدم سابقه شمارش و آمار درباره انتخابات اظهار نظرهایشان بود. مثلا جایی گفته اند ما این آمار را قبول نداریم و یا داریم و کم و زیاد می کنیم؛ و به واسطه همین حرفی که زده اند دیگران را هم در اشتباه انداخته اند و شاید خانه نشین کرده اند.

وی اظهار داشت: وقتی من نگاه کردم تخصص آنها در مورد انتخابات بود و یکی دو مورد هم در مورد تولد بود. ولی باز هم تکرار می کنم هیچ کسی را ندیدم که در این جمع درباره علت فوت تخصصی داشته باشد؛ پاسخی هم برای آن ندارم. چون می دانم این اظهار نظر از جنس علت فوت نیست. اگر کسی هست که علت فوت دیگری می شناسد و کارشناس پزشک قانون است و متخصصی است که اتیولوژی مرگ و میر را می تواند به ما بگوید و دقیقا تفکیک کند که این مرگ و میرها به چه علت بوده است، ما قطعا در کلاس درس ایشان خواهیم نشست و استفاده خواهیم کرد. ولی جز آمار شمارش انتخاباتی و یا آمار تولد و زایمان من چیز دیگری از این دوستان ندیدم.

جهانپور در خصوص اظهارات شبکه های معاند خارجی نیز گفت: طرف در کشوری نشسته که 10 درصد مبتلایان شناسایی شده فوت کرده اند، بعد شبکه ماهواره ای را اداره می کند و می گوید در ایران آمارها مشکوک است چون آمار مرگ و میر با شناسایی شده ها همخوانی ندارد. من تعجب می کنم. چراغی که به خانه روا است، به مسجد حرام است. شما جایی نشسته ای که اولین سؤال جلو خودت هست. از کارشناسان، اساتید، نخبگان، محققان و دولت آنجا سؤال کن که «چطوری است در اروپا پنج تا 10 درصد شناسایی شده ها دچار مرگ و میر شده اند؟» آن وقت به شما خواهند گفت که ممکن است برخی افراد بدون علامت مبتلا شده و یا شناسایی نشده باشند.

وی ادامه داد: در ایالات متحده و آلمان به مراتب بیش از اینجا افراد شناسایی نشده هست. در ایتالیا، اسپانیا، لوکزامبورگ و سوئیس که الی ماشاء الله کیس شناخته نشده هست. آن هم کشورهایی که، غیر از ایالات متحده، همه آنها هم از کشور ما کوچکتر هستند و هم جمعیتشان از ما کمتر است. یعنی دسترسی آماری بهتری نسبت به پراکندگی ما باید داشته باشند؛ ولی ندارند. ما هم می گوییم آمار شناسایی شده را به مردم می دهیم. من وقتی صحبت می کنم و می گویم امروز 1294 نفر، می گویم موارد قطعی شناسایی شده، علم غیب نداریم، موارد غیر قطعی و شناسایی نشده را هم نه می شناسیم و نه آمار می دهیم. اما آنها آمار هم می دهند. می گویند آمار وزارت بهداشت مشکل دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت تأکید کرد: وزارت بهداشت آمار شناسایی شده قطعی را می دهد. این به معنای این نیست که شناسایی شده غیر قطعی نداریم و یا موارد شناسایی شده نداریم؛ قطعا داریم. در گزارش مرکز پژوهش های مجلس هم به خوبی و کارشناسانه اشاره شده بود که به هر حال موارد شناسایی نشده و موارد منفی کاذب هست. اینها در آمار وزارت بهداشت نیست. در آمار وزارت بهداشت ایالات متحده هم نیست. در آمار وزارت بهداشت آلمان، سنگاپور، ژاپن، کره و ایسلند هم نیست. این یک چیز طبیعی است. اما بعضی ها فکر می کنند چیز جدیدی کشف کرده اند.

وی با بیان اینکه از نظر ما آمار وزارت بهداشت بالاتر از واقعی است، اظهار داشت: من می گویم شاید خیلی بیشتر از چیزی که شما فکر می کنید باشد. آمار یعنی چیزی که شناخته ایم؛ کیس دیاگنوز است. یعنی کیس شناسایی شده و  تشخیص داده شده، می شود آماری که ما به مردم می گوییم. ولی آمار دادن چیزی که شناسایی نشده هنر نیست. از جنس همان می شود که یک نفر می خوابد و با نظر مشاورینش می گوید من انقدر رأی آورده ام و بعد می بینند انقدر نیست و هزار جور دردسر دنبالش ایجاد می شود.

جهانپور در پایان گفت: ما فقط چیزی که مدرک و مستند داریم و شناسایی شده قطعی باشد ارائه خواهیم کرد و جز این هم هیچ عدد پرت و حدسی، مبتنی بر ظن و گمان، با فشار هیچ فردی، در هیچ جایگاهی، در هیچ گوشه ای از این کشور و یا خارج از این کشور نمی دهیم و روش و متد ارائه آمار، که آمار شناسایی شده و قطعی است را تغییر نخواهیم داد؛ دوستان هم بیش از حد اصرار نکنند، عرض خود می برند و زحمت ما می دارند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا سخنگوی وزارت بهداشت کیانوش جهانپور آمار مبتلایان به کرونا بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آمار وزارت بهداشت آمار شناسایی شده شناسایی نشده مرگ و میر علت فوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۵۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مجدد آمار شهدا و زخمی‌ها در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب پنج جنایت و کشتار علیه خانواده های فلسطینی در این باریکه شده اند.

در این گزارش آمده است: جنایت های وحشیانه رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته دست کم ۴۷ شهید و ۶۱ زخمی برجای گذاشته است.

وزارت بهداشت نوار غزه تاکید کرد که آمار شهدا و زخمی های حمله های همه جانبه این رژیم علیه نوار غزه مجدداً افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، تعداد شهدای فلسطینی از تاریخ هفت اکتبر سال میلادی گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۵۳۵ تن افزایش یافته است.

آمار زخمی ها نیز به ۷۷ هزار و ۷۰۴ تن رسیده است. لازم به ذکر است که اکثر قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه طی هفت ماه گذشته را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

بر اساس اعلام نهادهای فلسطینی، هنوز پیکر هزاران فلسطینی زیر آوار خانه های تخریب شده در نوار غزه بوده و نیروهای امدادی نتوانسته اند آنها را خارج کنند.

کد خبر 6092933

دیگر خبرها

  • آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت
  • افزایش مجدد آمار شهدا و زخمی‌ ها در غزه
  • افزایش مجدد آمار شهدا و زخمی‌ها در غزه
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • ببینید | اولین واکنش وزارت ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال