Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@14:04:40 GMT

اقتصاد اسپانیا را 12.4 درصد ضعیف تر خواهد کرد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۵۷۴۰

اقتصاد اسپانیا را 12.4 درصد ضعیف تر خواهد کرد

اگر تعطیلی های ناشی از شیوع ویروس کرونا ۸ تا ۱۲ هفته دیگر ادامه داشته باشد، اقتصاد این کشور بین ۶.۸ و ۱۲.۴ درصد در ۲۰۲۰ سقوط می کند.

 

به گزارش پول نیوز، به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی اسپانیا اعلام کرد اگر تعطیلی های ناشی از شیوع ویروس کرونا 8 تا 12 هفته دیگر ادامه داشته باشد، اقتصاد این کشور بین 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 و 12.4 درصد در 2020 سقوط می کند.

به گفته این بانک که سناریوهای اقتصادی مختلفی را ترسیم کرده، اختلال در اقتصاد اسپانیا مانند بسیاری از کشورهای دیگر بسیار شدید است و بی ثباتی های بسیاری وجود دارد.

« نتیجه این سناریوهای مختلف کاهش تولید ناخالص داخلی اسپانیا در 2020 است که در تاریخ بی سابقه است».

انتظار می‌رود اقتصاد اسپانیا در نیمه دوم سال جاری میلادی بهبود قابل توجهی داشته باشد و این رونق اقتصادی تا 2021 ادامه یابد. پیش ‌بینی می‌شود رشد اقتصادی بین 5.5 و 8.5 درصد باشد.

صندوق بین‌المللی پول هفته گذشته پیش بینی کرد اسپانیا با یک بحران اقتصادی شدیدتر از آنچه در 2008 و پس از بحران مالی جهانی تجربه کرده بود مواجه شود.


صندوق بین المللی پول هشدار داده نرخ بیکاری این کشور به خاطر تعطیلی های ناشی از شیوع ویروس کرونا احتمالا تا 20.8 درصد افزایش می یابد.

دولت اسپانیا در روز دوشنبه اعلام کرد 399 نفر به خاطر ابتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته جان خود را از دست داده اند که پایین ترین آمار روزانه مرگ و میر در این کشور طی چهار هفته گذشته است.

اسپانیا پس از آمریکا بیشترین آسیب را از همه‌گیری ویروس کرونا خورده است. بیش از 200 هزار نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده و بیشتر از 20 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

دولت اسپانیا اعلام کرد تعطیلی ها در این کشور تا نهم ماه مه ادامه خواهد داشت.

 

منبع: تسنیم

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اسپانیا صندوق بین المللی پول پول نیوز ویروس کرونا رشد اقتصادی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۵۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: کارگران از رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی محسوب می‌شوند، مقام معظم رهبری فرمودند «اگر بخواهیم به استقلال اقتصادی برسیم این اقتصاد وابسته است به تولید و کار و کارگر» بدون کار و کارگر اقتصادی وجود نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: کارگران موتور پیشران و عامل اصلی حرکت و رونق اقتصادی کشور هستند، که مظلومانه در جامعه زندگی می‌کنند، باید به این قشر عزیز توجه بیشتری شود.

امام جمعه قرچک گفت: تمام کشور همه اقشار و همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی بر می‌گردد به قشر زحمت‌کش کارگر، اگر این عزیزان نباشند کار کشور زمین خواهد ماند.

وی افزود: اگر امروز ما در اقتصاد همچون دیگر حوزه سیاسی، نظامی و امنیتی قوی شویم دشمن بفکر آسیب ما نخواهد بود و جرأت نزدیک شدن به ما با نیت آسیب نخواهد داشت.

کد خبر 6089153

دیگر خبرها

  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد