Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:17:37 GMT

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه نهاد قرآنی با امور مساجد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۶۴۳۰

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه نهاد قرآنی با امور مساجد

مرکز رسیدگی به امور مساجد با سه نهاد قرآنی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایسنا، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شورای عالی قرآن، مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران، مرکز رسیدگی به امور مساجد و سازمان دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی روز سه‌شنبه (دوم اردیبهشت) در مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین نوری زاده -رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد- گفت: این مراسم در آستانه ماه مبارک رمضان و به دلیل اهمیت قرآن و مساجد که بهترین پایگاه برای فعالیت های قرآنی هستند، برگزار شد.

وی افزود: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است. مهمترین ارکان این انقلاب توصیه‌های قرآنی و درس هایی است که از اهل بیت عصمت و طهارت (ع)  به ما رسیده است که آنها هم متاخذ از آیات الهی است. در انقلاب اسلامی مهمترین رکن آیه های قرآن است. از طرفی بهترین محل برای فعالیت های قرآنی مساجد هستند.

نوری زاده افزود: در طول این سال‌ها کارهای جسته و گریخته‌ی بسیاری انجام شده است، اما بهتر است؛ نهادهایی که در حوزه قرآنی فعالیت می کنند، در کنار یکدیگر قرار بگیرند و یک نوع هم افزایی انجام دهند. تا بتوانیم به بهترین شکل و با بهترین کیفیت و تقسیم مسئولیت ها حق قرآن را ادا کنیم.

وی در ادامه گفت: ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی یک ظرفیت بی بدیل است. وجود قاریان عالی و اساتید مبرز در حوزه قرآن و جلسات خوب و تاثیر گذار و حافظان و قاریانی که این سازمان تربیت کرده‌ نشان از تلاش های مستمر است و این امر به مقصودی که مورد نظر این تفاهم نامه است کمک خواهد کرد.

وی همچنین به ظرفیت قرآنی اوقاف بسیج و مرکز رسیدگی اشاره کرد و گفت: ما بایستی با توجه به جایگاه قرآن و عظمت و ارزش آن برایش سرمایه‌گذاری کنیم. اگر تمام هم و غم و سرمایه‌های مان را در رابطه با این کتاب مصروف بداریم باز هم حق این کتاب ادا نشده است. امید است که از همه ظرفیت هایی که در اختیار داریم در این راه استفاده کنیم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: بنای این مرکز برای این است که در مساجد قرآن خوانده شود. مساجد بر محور قرآن و دعا و مناجات و عبادت پروردگار شکل گرفته است به عبارتی؛ فعالیت های اصلی در مسجد فعالیت های قرآنی است. وقتی کار در استان تهران به صورت پایلوت شروع شود این امر به سایر استان‌ها نیز تعمیم پیدا خواهد کرد.

وی گفت: یک ششم جمعیت کل کشور در تهران است و یک سوم اثرگذاری هر فعالیتی در تهران صورت می گیرد. یعنی در تهران هر اتفاقی بیفتد یک سوم کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: در حوزه محتوایی سازمان تبلیغات اسلامی و مراکز دیگر ، فعالیت بی‌بدیلی می‌توانند داشته باشند. این ظرفیت اکنون حاصل شده است.

کنار هم قرار گرفتن سازمان اوقاف با مدیریت حجت الاسلام خاموشی، سازمان تبلیغات با مدیریت حجت الاسلام قمی، شورای سیاستگذاری با مدیریت حجت الاسلام حاج علی اکبری, دارالقرآن الکریم با مدیریت حجت‌الاسلام مهدی اخوان و آقای سیدعلی سرابی قائم‌مقام شورای عالی قرآن ، این فرصت را بوجود آورده تا فعالیت های قرآنی خوبی در کشور انجام شود. این همسویی و همفکری فرصت خوبی است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه مطالبه مقام معظم رهبری در حوزه قرآنی یک مطالبه بسیار جدی است گفت: طلب کردن ۲۰ میلیون حافظ قرآن مستلزم این است که ما یک حرکت جدی در حوزه قرآن داشته باشیم. مخصوصا در مساجد.

وی با اشاره به کرسی های تلاوت در مساجد که بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری صورت گرفته، افزود: اکنون مساجد به عنوان یک جایگاه و پایگاه آماده است که امام جماعت، هیئت امنا و خادم و از همه مهم‌تر مخاطب دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۵ نهاد در حوزه مسجد فعالیت می‌کنند گفت: بهتر است که همه‌ی هم و غم ما قرآن و برنامه‌های قرآنی شود و نگران بودجه ها و برنامه ها نباشیم. خداوند متعال می فرماید: اِن تَنصُروا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم: اگر من را یاری کنید شما را یاری می کنم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: جمع ما برای ارائه آمار و اینکه چه نامی مطرح شود دور هم جمع نشده. ما دور هم گرد آمده ایم تا درخواست مقام معظم رهبری در حوزه قرآن را پاسخگو باشیم و به آن جامه عمل بپوشانیم.

در ادامه مراسم رضاییان از مرکز طبع و نشر قرآن کریم گفت: مساجد به عنوان خانه امن الهی، بهترین محل برای آموزش های قرآنی است و شکی در این نیست.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که می فرمایند: شما اگر قله بسازید مردم به آن می‌رسند، گفت: اکنون این قله ها ساخته شده و برای اینکه مردم به دامنه برسند باید از این قله ها استفاده شود.

وی افزود: تمام مجموعه هایی که در حوزه قرآن فعالیت می‌کنند، لازم است که در مرکز رسیدگی به امور مساجد در این رابطه کمک کنند و همه به عنوان یک مجموعه یک دست، کارهای قرآنی مساجد را حمایت کنند و در ادامه هم این امر را به منازل تعمیم دهند. امید است که این هم افزایی باعث شود، هر چه سریعتر مقصود برسیم.

رضاییان در ادامه گفت: اگر تمام مجموعه های زیر مجموعه دفتر مقام معظم رهبری در حوزه قرآن هم افزایی کنند، نه تنها ایران، بلکه می توانند دنیا را متحول کنند.

 وی افزود: امور مساجد در اجرای این مسئولیت سنگینی را بر عهده خواهد داشت. لازم است که سازمان های قرآنی با اشرافی که از مشکلات مساجد دارند، حمایت ویژه‌ای از این نهاد داشته باشند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام اخوان رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: ما باید به عنوان یک سازمان قرآنی, نهاد امام جماعت و محله را تقویت کنیم تا بتوانیم ظرفیت‌های لازم برای پیشبرد اهداف قرآنی را ایجاد کنیم. 

وی افزود: در همین رابطه طرح های مختلفی در سازمان دارالقرآن شکل گرفته که بخش اعظمی از آن ها با نیت تقویت مساجد بوده است.

حجت الاسلام اخوان در ادامه گفت: ظرفیت دارالقران و سازمان تبلیغات اسلامی، با توجه به شعار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مبنی بر قرآنی کردن کل فعالیت ها، در خدمت این طرح است.

این تفاهم نامه همکاری به منظور هم اندیشی، هم افزایی و همکاری در زمینه گسترش و اشاعه فرهنگ قرآنی بهره‌گیری از امکانات یکدیگر در جهت تحقق اهداف مشترک این تفاهم نامه فی مابین مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان دارالقرآن الکریم، شورای عالی قرآن و دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین منعقد شد.

اهداف این تفاهم نامه عبارت است از:  بسترسازی برای انس با قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه،  گسترش و تعمیق فعالیت های قرآنی مساجد، اجرای طرح مسجد پایگاه قرآن در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی و اثرگذاری بر ارتقاء دانش قرآنی ائمه جماعات و نمازگزاران.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مركز رسيدگي به امور مساجد رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی تفاهم نامه همکاری سازمان دارالقرآن فعالیت های قرآنی مقام معظم رهبری تفاهم نامه حوزه قرآن حجت الاسلام هم افزایی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۶۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه مویدی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این خصوص گفت: در جریان بازدید از پاویون استان فارس، با حضور نمایندگان استانداری و هیات‌های بین‌المللی، دو تفاهم‌نامه همکاری استان فارس در کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی و همکاری در زمینه پرورش و صنعت گوشت قرمز با کشور مغولستان امضا شد.

وی افزود: یک تفاهم‌نامه همکاری نیز در زمینه بسته‌بندی و صادرات میوه و تره‌بار با کشور روسیه به امضا رسید.

این مقام مسوول به حضور بیش از دو هزار تاجر و بازرگان خارجی از حدود ۱۰۰ کشور دنیا در این رویداد بین‌المللی اشاره کرد و گفت: همچنین از دو سامانه در زمینه توسعه زنجیره تولید و ارزش گیاهان دارویی رونمایی خواهد کرد.

مویدی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در ۷ گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، پتروشیمی و سایر گروه‌های تولیدی برگزار شده است، افزود: امضای تفاهم‌نامه توسعه صنعت نفت و گاز با کشور چین نیز از دیگر اقدامات انجام شده در نخستین روز بود.

گفتنی است؛ نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی است که از روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه جاری در تهران و برای مدت ۵ روز آغاز به کار کرد.

کد خبر 6092339

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی