Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-01@05:40:52 GMT

انقلاب اسلامی تهدید کرونا را به فرصت تبدیل می‌کند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۶۵۰۲

صراط:

سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی قرب بقیه الله (عج) در بازدید از قرارگاه مردمی مدافعان سلامت تهران بیان کرد: جنگ یک تهدید برای ملت ما و کشور ما بود اما به فرموده حضرت امام (ره) برای ما نعمت هم بود زیرا ما هنر سازماندهی را در جنگ آموختیم و با همان تجربه مردم به رهبری حضرت امام (ره) تهدید جنگ را به فرصت تبدیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مسائل زیادی در این چهل ساله ملت ایران را تهدید کرده است اما با هوشیاری و هوشمندی و همراهی مردم به فرصت تبدیل شده اند که از آن جمله فتنه ها، جنگ ها و مسائل مختلف از جمله بلایای طبیعی است.
سرلشکر جعفری تصریح کرد: در ماجرای داعش هم که تهدید منطقه ای بود و مردم و کشورهای منطقه را تهدید می کرد، فرصتی برای همدل شدن مردم ایران، عراق، سوریه و سایر ملت ها شد و با همدلی منطقه ای، فرصت از آنان گرفته شد و با همراهی خوب مردم منطقه، نیروهای مردمی موفق به شکست داعش شدند.
فرمانده سابق کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اوج همدلی مردم در همراهی با انقلاب را تشییع بی نظیر و باشکوه سردار حاج قاسم سلیمانی خواند که این همدلی به نقطه اوج خود رسید.
وی افزود: پس از چهل سال حوادثی مانند سیل و زلزله به تجربیات جدیدتری از انسجام و همدلی مردمی مبدل شد و اگر بحران کرونا را در امتداد همان حوادث بدانیم خواهیم دید که انسجام و همدلی مردم برای مقابله با این ویروس بسیار جدی و همگانی و مثال زدنی است.
سردار جعفری ضمن اشاره به اثرات اجتماعی کرونا در همه زوایای زندگی مردم از جمله بسیج شدن همگانی برای حل مشکلات و دستگیری مردم از یکدیگر، یادآور شد: کرونا فرصت گسترده ای برای نقش آفرینی مؤثر و فراگیر مردم به وجود آورده است که امروز در همه دنیا از این همدلی و هم افزایی عمومی به عنوان سند افتخار ملت ایران و جمهوری اسلامی یاد می شود.
فرمانده قرارگاه فرهنگی قرب بقیه الله (عج) تاکید کرد: در مقابله با جنگ نرم نیز همین هسته های مردمی کوچک باید به صورت آتش به اختیار و هم افزا شکل بگیرد.
سرلشکر جعفری با تقدیر از زحمات جهادگران قرارگاه مدافعان سلامت، تصریح کرد: برای عبور از مشکلات و بحران های این چنینی باید تلاش کرد هسته های مردمی، محله ای شکل بگیرد و همانگونه که شما به موقع به میدان خدمت به مردم آمدید و تجربه ای بسیار خوب کسب کردید، این تجربه را به دیگران هم منتقل کنید.
وی افزود: باید این رزمایش و تمرینات را جدی گرفت و از آن به عنوان تجربه استفاده کرد زیرا کروناهای خطرناک تری در جامعه وجود دارد که برایمان ملموس نیست و آن را حس نمی کنیم و این هنر ماست که بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم که در بیانیه گام دوم انقلاب، شکل گیری یک حرکت بزرگ اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.
وی در پایان گفت: خوشبختانه در مردم، باوری ایجاد شده است که می توان در سایر مسائل اجتماعی نقش آفرینی کرد و با این خودباوری می توان تهدیدات فرهنگی، اجتماعی را به فرصت تبدیل کرد.
در این بازدید حجت الاسلام حمیدرضا دانایی مسئول قرارگاه مردمی مدافعان سلامت تهران و مسولان کمیته های پنج گانه گزارشی از اقدامات این قرارگاه در 22 منطقه و 290 محله تهران در دوماه گذشته در راستای مقابله با کرونا ارائه کرد.
همچنین گزارشی از فعالیت های رسانه ای و فضای مجازی مردمی تهران توسط رسول شکری نیا مسئول مرکز سراج استان تهران ارائه شد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سرلشکر جعفری مدافعان سلامت تهران سپاه پاسداران صراط فرصت تبدیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۶۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی گفت: همدلی، وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است و این وحدت باعث یاس و ناامیدی دشمن و تضمین کننده صلح و ثبات در منطقه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، امیر سرتیپ دوم علی حدادی سامانی در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: همه نیروهای مسلح برای مقابله با هر گونه شرارت دشمن در منطقه مانند ید واحده عمل می‌کنند و همدلی و یکپارچگی نیروهای مسلح‌ مثال‌زدنی است و موجب یای دشمن و پایداری صلح در منطقه شده است.

وی افزود: کارکنان ارتش با تلاش بدون وقفه در شرایط بحرانی و زمان وقوع حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و یا حوادث غیر مترقبه، عشق خودشان را به وطن و هم‌وطنان‌شان به منثه ظهور می‌گذارند و کارنامه ارتش به ویژه نیروی مقتدر پدافند هوایی در حفظ و صیانت از آسمان مقدس جمهوری اسلامی ایران درخشان و مثال زدنی است .

آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟‌16 سورتی پرواز بالگردهای ارتش به روستاهای سیل‌زده بلوچستان

 

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: حفاظت و حراست از تمامیت ارضی و حدود و ثغور کشور، وظیفه ذاتی و اصلی ارتش است، با این حال کارکنان ارتش در کنار ماموریت ذاتی خودشان، در همه عرصه‌هایی که به وجودشان نیاز بوده، با جدیت تمام حاضر شده‌اند و  طرح‌های مردم‌یاری ارتش، ارائه خدمات رایگان پزشکی به مناطق کم برخوردار، کمک تجهیزاتی و امدادی در مواقع سیل و زلزله، اعزام گروه‌های جهادی، اهداء بسته‌های معیشتی به افراد تحت پوشش کمیته امداد تنها بخشی از فعالیت‌های ارتش در عرصه‌های مختلف است.

 

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • شهید مطهری  و آسیب شناسی انقلاب
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • حجاب و عفاف باید به رفتار عینی و عملی مردم تبدیل شود