Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@13:12:24 GMT

کف پرداختی مزد ۹۹ اید ارتقا یابد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۷۱۳۳

کف پرداختی مزد ۹۹ اید ارتقا یابد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «علیرضا محجوب» روز سه شنبه در نشست خبری هفته کارگری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، درباره دستمزد ۹۹ کارگران و دخالت مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای عالی کار، گفت: قانون کار مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام است اما مجلس شورای اسلامی می‌تواند در همه موارد ورود کند و مجمع تشخیص مصحلت نظام نیز در دوره ریاست مرحوم هاشمی رفسنجانی مصوب کرد که مجلس می‌تواند قانونگذاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روال مجلس شورای اسلامی دخالت نیست اما مجمع تشخیص مصحلت نظام این اختیار را به ما می‌دهد در مواردی که نیاز باشد قانونگذاری کنیم.

رییس فراکسیون کارگری مجلس افزود: سال گذشته نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت اعلام کردند که مبنای دستمزد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و قطعیت آن روشن بود اما در جلسه‌ بعدی شورای عالی کار که در سال جدید برگزار شد این میزان نادیده گرفته شد.

دبیرکل خانه کارگر تاکید کرد: شورای عالی کار باید تشکیل جلسه دهد و کف پرداختی را ارتقا دهد تا تبصره ۱۲ بودجه ۹۹ قابلیت اجرا برای بازنشستگان و بیمه شدگان تامین اجتماعی داشته باشد.

وی اظهارداشت: چهارشنبه هفته گذشته طرحی در مجلس شورای اسلامی به امضای ۱۸۲ نماینده مجلس رسید که خواستار افزایش حداقل دستمزد کارگران تا سقف ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و از شورای عالی کار هم می‌خواهیم که مصوبه مزد ۹۹ را مورد بازنگری قرار دهد.

محجوب درباره واگذاری سهام شستا در بورس نیز گفت: شیوه واگذاری سهام شستا دچار خطا است اشکالات اصلی موجود در این واگذاری نیازمند بحث های مفصل است که باید با حضور نمایندگان سازمان تامین اجتماعی مورد بحث قرار گیرد. به همین دلیل در هفته کارگر با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی موضوع این واگذاری مورد بحث واقع خواهد شد و به نظر نمی‌رسد که اختلاف نظری میان نمایندگان کارگری و کارفرمایی در مورد انتقادهای مطرح به واگذاری وجود داشته باشد.

وی افزود: البته الزاماتی برای عرضه سهام این شرکت وجود داشته است که منکر آن نیستیم اما معتقد هستیم که برای یک مجموعه بزرگ عرضه سهام راههای عقلائی‌تری نیز وجود داشته است.

در ادامه این نشست برنامه‌های هفته کارگر اعلام شد که اهم این برنامه‌ها شامل نشست نمایندگان کارگری  و کارفرمایی و بحث در خصوص مزد و معیشت، واگذاری شستا در بورس، اهدای ماسک به جای گل برای کارگران، برگزاری مراسم به صورت مجازی، گردهمایی زنان کارگر به صورت مجازی و همایش بررسی امنیت شغلی کارگران از اهم برنامه‌های این هفته که از پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی معیشت علیرضا محجوب فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی نمایندگان کارگری شورای عالی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۷۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : قانون « شفافیت قوای سه گانه » موظف می‌کند که همه اطلاعات و داده‌ها، به جز موارد مربوط به امنیت ملی و منافع اقتصادی، در دسترس عموم قرار گیرد.

محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : قانون « شفافیت قوای سه گانه » موظف می‌کند که همه اطلاعات و داده‌ها، به جز موارد مربوط به امنیت ملی و منافع اقتصادی، در دسترس عموم قرار گیرد.

وی افزود : تشکیل کارگروهی برای تشخیص اطلاعات قابل انتشار یک کارگروه به جای شورای عالی امنیت ملی تشکیل می‌شود تا در مورد انتشار یا عدم انتشار اطلاعات توسط دستگاه‌ها تصمیم‌گیری کند.

جوکار اظهارداشت : با توافق مجلس و شورای نگهبان، ابهامات مربوط به مصالح عالی نظام و ترکیب کارگروه رفع شد.

وی افزود : این قانون به مطالبات دیرینه مردم و جوانان برای شفافیت پاسخ می‌دهد و از سوی نمایندگان مجلس نیز با رای بالا به تصویب رسید.

جوکار ابراز داشت : با رفع ایرادات، انتظار می‌رود که شورای نگهبان نیز این قانون را تایید کند و زمینه اجرای آن فراهم شود.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : طبق این قانون، آراء نمایندگان، دارایی‌های مجلس، دولت و سایر نهاد‌ها و همچنین آراء شورا‌ها و کمیسیون‌ها باید به طور شفاف در دسترس عموم قرار گیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • پایان نشست‌های آموزشی منتخبان مجلس دوازدهم
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم