Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: تمام مدیران مدارس استثنایی با نصب «شاد»، در این شبکه آموزشی حضور دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست شورای هماهنگی شبکه «شاد» آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه کرونا کل جهان را تحت تأثیر قرار داده است و آموزش نیز به طور طبیعی تحت تأثیر قرار گرفته است، اظهار کرد: بیش از یک میلیارد و پانصد هزار دانش‌آموز در دنیا تعطیل هستند و بهترین جایگزین آموزش در این ایام، استفاده از فناوری‌های نوین و فضای مجازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تعطیلی مدارس ابتدا خود معلمان و مدارس وارد عرصه شدند و با خلاقیت در فضای مجازی آموزش را ادامه دادند و همچنین صدا و سیما نیز در این ایام به کمک آموزش و پرورش آمد.

حسینی با اشاره به آسیب‌های استفاده از پیام‌رسان‌های مختلف گفت: وزارت آموزش و پرورش به دنبال طراحی یک پلتفرم امن، تعاملی و اختصاصی بود که سرانجام  شبکه آموزش دانش‌آموزان(شاد) آماده ارائه آموزش‌های مجازی به دانش‌آموزان شد.

وی ادامه داد: زمان حاضر یک سرمایه تاریخی و زمانی است و با وجود انگیزه همکاران از صف تا ستاد  باید بتوانیم از این فرصت به خوبی استفاده  کنیم و  نباید گذاشت آموزش‌های مجازی گرفتار روزمرگی شود.

 معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: باید تمام تلاش خود را متمرکز کنیم تا تمامی ارکان و اضلاع دانش‌آموزان با نیاز ویژه شامل مدیران، معلمان، دانش‌آموزان و اولیا وارد شبکه شاد شوند.

 وی با بیان اینکه کانال اختصاصی آموزش و پرورش استثنایی نیز در شبکه شاد راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: ‏مطالب آموزشی، محتوای مناسب، مقالات و اقدامات ویژه استان‌ها باید جمع‌آوری شده و در کانال قرار گیرد.

 ‏حسینی افزود: شاد یک ظرفیت ارتباطی است که باید به بهترین نحو از آن استفاده کرد و نحوه ‏مدیریت کلاس درس در این شبکه و نحوه آموزش‌ها از جمله موارد مهمی است که موجب کارایی بیشتر شاد خواهد شد.

 وی با بیان اینکه تعدادی از دانش‌آموزان به هیچ وسیله ارتباطی و شبکه‌ای دسترسی ندارند، گفت: عدالت آموزشی حکم می‌کند که برای این دسته از دانش‌آموزان فکری کنیم و تهیه وسایل ارتباطی و سخت افزاری برای این دانش‌آموزان و ارائه بسته‌های آموزشی به شیوه‌های دیگر باید در دستور کار قرار گیرد.

 وی افزود: با توجه به تراکم کم کلاسی در مدارس استثنایی می‌توان از آموزش‌های تک دانش‌آموزی،  آموزش‌های منزل محور و ارائه بسته‌های آموزشی جهت تعمیق یادگیری و رفع مشکل دسترسی به اینترنت و شبکه برخی از دانش‌آموزان استفاده کرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: پروتکل آموزش زبان اشاره برای کادر درمانی بیمارستان‌ها و مرکز بهداشتی جهت برقراری ارتباط با افراد ناشنوا ی مبتلا به بیماری کرونا، درقالب یک فیلم آموزشی تهیه و تدوین شد.

وی در تبیین این موضوع ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت­‌های ارتباطی افراد با آسیب شنوایی، آموزش کلمات و واژگان کاربردی در این حیطه، به پزشکان، پرستاران، مراقبین بهداشت و کادر سلامت به منظور تعامل موثر با ناشنوایان می‌تواند گام موثری در پیشگیری، کنترل و درمان، بیماری برای این گروه باشد.

حسینی تأکید کرد: کارشناسی برنامه‌ریزی آموزشی دانش‌آموزان با آسیب شنوایی این سازمان ، مراحل پایانی تدوین فیلم آموزش زبان اشاره برای برقراری ارتباط با افراد ناشنوا مبتلا به بیماری کرونا را در دست اقدام دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد با آموزش کادر درمان شامل پزشکان، پرستاران، مراقبین بهداشت،کارکنان بخش تشخیص بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی مشکلات ارتباطی این گروه مرتفع شود.

وی گفت: با توجه به  لزوم توجه به تمامی اقشار جامعه و نوع نیاز آنها در دریافت خدمات و آموزش، تدوین پروتکل‌های آموزشی و بهداشتی برای گروه‌های مختلف افراد با نیاز ویژه نباید مورد غفلت قرار گیرد.

حسینی گفت: این فیلم آموزشی در چهار کلیپ، شامل صد واژه و جمله در بخش‌های راهکارهای پیشگیری، علائم بیماری، برقراری ارتباط با افراد با آسیب شنوایی و واژگان عمومی تدوین شده است.

وی افزود: این فیلم در پورتال سازمان، شبکه شاد، بستر فضای مجازی و دیجیتالی و با هماهنگی وزارت بهداشت در اختیار کادر سلامت قرار می‌گیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان فیلم آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۷۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال ۲۷ هزار دانش‌آموز استان در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند و اوراق امتحانی در استان تصحیح نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، ابوالقاسم اکبری امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری ۲۶۰۱ آموزشگاه در استان با ۱۹۷ هزار دانش‌آموز در ۹ هزار کلاس فعال است.

وی افزود: ۱۷۵ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و ۱۷ هزار در مدارس غیردولتی درس می‌خوانند؛ ۱۳ هزار و ۷۶۹ معلم در مدارس دولتی مشغول به کار هستند که ۷۳۳۳ نفر خانم و مابقی آقایان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های آموزش و پرورش طی دو سال گذشته با رشد خوبی مواجه شده، گفت: ۷۰ پروژه طی این مدت به بهره‌برداری رسیده و ۸۵ پروژه با ۳۶۰ کلاس درس در حال ساخت است.

وی افزود: ساخت ۱۳ مدرسه با ۱۲۰ کلاس درس در مناطق طرح جهش ملی مسکن ساخته خواهد شد؛ اکنون ۳۷۳ کودکستان در سراسر استان مجوزهای فعالیت را از آموزش و پرورش اخذ کرده و ۳۲۶ مورد فعال شدند.

اکبری زیرساخت‌های ورزشی را نیز تشریح کرد و گفت: ساخت چمن‌های مصنوعی در خراسان شمالی نسبت به استان‌های هم طراز ۵۰ درصد بیشتر است.

اکبری گفت: ۱۸ زمین ورزشی رو باز برای دختران در حال ساخت است؛ ساخت ۲۰ اتاق درس تربیت بدنی نیز انجام شده و ۱۷ میلیارد تومان برای تجهیزات ورزشی مدارس جذب شده است.

وی با اشاره به پراکندگی بالای روستاهای استان افزود: ۴۸ درصد مدارس استان در روستاها هستند و ۱۸ مدرسه تک دانش‌آموزی و ۱۳۴ مدرسه کمتر از پنج دانش‌آموزی در خراسان شمالی فعال است که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی چه مقدار به عدالت آموزشی اهمیت می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در پایه‌های دهم تا دوازدهم آزمون‌ها به صورت نهایی برگزار می‌شود؛ مجموعاً حدود ۲۷ هزار دانش‌آموز در این آزمون‌ها شرکت خواهند کرد.

وی افزود: تصحیح اوراق امتحانی نهایی در خراسان شمالی انجام نمی‌شود تا از هر گونه تخلف احتمالی جلوگیری شود؛ تصحیح نیز به صورت سوال به سوال خواهد بود و هر معلم یک سوال را بررسی می‌کند.

وی افزود: امسال ۵۰۹ دانش‌آموز خراسان شمالی در المپیادهای علمی حائز رتبه برتر شدند که آماری خیره‌کننده است؛ همچنین سه مدال برنز جهانی کسب شد.

اکبری خاطرنشان کرد: ۱۳۱۱ نفر کودک شش تا ۱۱ سال بازمانده از تحصیل در استان وجود داشتند که ۱۰۱۱ نفر شناسایی و تعیین تکلیف و جذب آموزش و پرورش شدند.

وی در انتها گفت: طی دو سال گذشته حدود دو هزار ردیف استخدامی ماده ۲۸ اخذ شده است؛ از این تعداد ۱۰۸۹ نفر مربوط به امسال است که این رقم در دهه اخیر بی سابقه است.

کد خبر 748897

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است