Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@12:07:03 GMT

دولت به اهالی تئاتر غرامت پرداخت کند!

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۷۵۴۷

دولت به اهالی تئاتر غرامت پرداخت کند!

فرامرز پالیزدار، کارگردان تئاتر، با تاکید بر جبران خسارت وارده شده به اهالی تئاتر گفت: باتوجه به شرایط غیرقابل پیش بینی که به وجود آمد، دولت باید از ردیف بودجه مبلغی را به عنوان جبران خسارت به واحدهای تولیدی و نمایشی پرداخت کند.

فرامرز پالیزدار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به میزان خسارتی که تماشاخانه‌ها و گروه‌های نمایشی به دلیل تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا دیدند، گفت: اگر بخواهیم میزان خسارت مالی که تماشاخانه‌ها متحمل شدند را بررسی کنیم باید تعداد سالن‌ها و صندلی‌هایشان را به میانگین فروش قبلی‌شان در 6 ماه گذشته برآورد کرد تا به عددی تقریبا دقیق رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: برآورد بالا صورت آشکار خسارت است اما جنبه پنهان آسیبی که به تئاتر وارد شده این است که در هر نمایشی از چرخه تولید تا اجرا یک‌سری هزینه‌هایی صورت می‌گیرد که اگر آنها را هم بخواهیم بررسی کنیم قطعا مبلغ سنگینی خواهد بود. بنابراین نه تنها مدیران تماشاخانه‌ها؛ بلکه گروه‌های نمایشی هم به شدت ضرر دیدند.

مدیر سابق تماشاخانه «پالیز» تصریح کرد: مشکلات دیگری که برای اهالی تئاتر به وجود آمده جدا از مسائل مالی به قراردادها و تعهدات برمی گردد که الان مشکلات حقوقی ایجاد کرده است. باید دید وضعیت به چه صورت پیش می رود و تا چه زمانی این ویروس در کشور وجود دارد زیرا در غیراینصورت کاری نمی‌توان کرد.

فرامرز پالیزدار در پایان گفت: در شرایط این چنینی کنوانسیون‌های حقوقی که مسئول جبران خسارت ناشی از اتفاقات فورس ماژور هستند، غرامت پرداخت می‌کنند. به نظر من دولت ما هم باید از ردیف بودجه استفاده کند و بخشی از خسارت‌های واحدهای تولیدی و اجرایی را پرداخت کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بودجه تئاتر فرهنگ و هنر مشکلات ویروس نمایش خسارت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۷۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد

مهدی قمصریان در یاسوج افزود: در اغلب این حوادث، مقصر‌ها فاقد بیمه شخص ثالث بودند.

وی اضافه کرد: امسال پنجمین سالگرد تصویب قانون اجباری بیمه شخص ثالث است که بر این اساس دارندگان وسایل نقلیه موتوری موظف به داشتن بیمه شخص ثالث هستند.

قمصریان ادامه داد: برطبق این قانون ارائه هر گونه خدمت به وسایل نقلیه موتوری اعم از پلاک گذاری و کارت سوخت و سند مبتنی بر داشتن بیمه است.

مدیرعامل صندوق تامیین خسارت‌های بدنی کشور گفت: در کشور هم اکنون ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزاروسیله نقلیه موتورسیکلت وجود دارد که از این تعداد ۱۰ میلیون فاقد بیمه شخص ثالث هستند.

وی همچنین افزود: هم اکنون ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در کشور وجود دارد که از این تعداد دو میلیلون خودرو فاقد بیمه شخص ثالث هستند که پلیس موظف است این وسایل را متوقف کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲