Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:28:07 GMT

نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم - صبح چهارشنبه

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۸۰۹۵

نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم - صبح چهارشنبه

برنامه‌های مسجد جمکران در ماه رمضان بدون حضور زائران

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران قم در تشریح برنامه‌های این مسجد مقدس در روزهای ماه مبارک رمضان گفت: مسجد مقدس جمکران با توجه به‌ضرورت قطع زنجیره بیماری کرونا همانند روزهای نوروز و ماه شعبان، تا اطلاع ثانوی حضور مردم و مستفیضان را در خود نخواهد داشت و برنامه‌های این مسجد از طریق شبکه‌های رسانه ملی و فضای مجازی به سمع و نظر علاقه‌مندان خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی ادامه داد: در شب‌های ماه مبارک رمضان برنامه مناجات‌خوانی با محوریت دعای افتتاح از ساعت ۲۴ تا یک بامداد برگزار می‌شود که از طریق رسانه ملی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی افزود: همچنین همزمان با قرائت دعای افتتاح مسابقه‌ای با همین عنوان برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی مسجد مقدس جمکران به نشانی www.jamkaran.ir مراجعه کنند.

حضور حداقلی شهروندان در بازار و اداره‌ها  

استاندار قم، با تاکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری هوشمند گفت: شهروندان حضور در ادارات دولتی و همچنین بازارها را به منظور قطع کامل زنجیره انتقال شیوع کرونا به حداقل برسانند.

بهرام سرمست درحاشیه جلسه راهبردی توسعه مدیریت استان درگفت وگو با خبرنگاران، با تاکید بر ضرورت توسعه دولت الکترونیک گفت: شناسایی تمام فعالیت و خدمات دستگاه‌های دولتی که امکان ارائه الکترونیکی و غیرحضوری آنها وجود دارد،‌ در حال انجام است.

افزایش ۴۵۰ تخت به ظرفیت‌ بیمارستان‌های قم  

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته به منظور ارتقای ظرفیت های پذیرش مرکزهای درمانی گفت: ۴۵۰ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی افزوده می‌شود.

محسن بهشتی درگفت وگو با ایرنا، با اشاره به چالش استان در برابر ویروس کرونا افزود: باید از این شرایط برای تبدیل تهدید به فرصت استفاده کرد و بخشی از موضوع های جلسه‌های ستاد بحران نیز به این مهم اختصاص داده‌ می‌شود.

پسماندهای بیمارستانی در دوران کرونا

سید رضا موسوی مشکینی مدیرکل حفاظت محیط زیست قم در نشست خبری مجازی، از اقدام‌های شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی در رابطه با پسماندهای بیمارستانی در دوران کرونا قدردانی کرد و گفت: بر اساس دستورالعمل جدید، تمامی پسماندهای عادی و عفونی بیمارستان‌ها «اتوکلاو» شده و وضعیت جمع آوری و دفع این پسماندها نسبتا مطلوب است.

غربالگری ۱۰۰ درصد روستاها علیه ویروس کرونا

معاون فنی مرکز بهداشت قم گفت: ۱۰۰ درصد روستاهای این استان زیر پوشش طرح غربالگری علیه ویروس کرونا قرارگرفته‌اند.

محمدجواد باقریان در گفت‌وگو با ایرنا ‌افزود: دراین طرح بهورزان ضمن تماس با جمعیت ساکن روستاها، نسبت به علایم بیماری اطلاع‌رسانی و افراد را غربالگری می‌کنند.

شروع فاز دوم غربالگری کووید ۱۹  

رییس مرکز بهداشت قم گفت: فاز دوم غربالگری کووید۱ ۹در همه مرکزهای خدمات جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت آغاز شد.

سیامک محبی افزود: این مرحله با اولویت پیگیری موارد خوداظهاری، گروه‌های پرخطر از جمله سالمندان، بیماران تحت درمان، اعضای خانوار در تماس با فرد بیمار کرونایی و همچنین جمعیت زیر پوشش اجرایی می‌شود.

اجرای طرح نظارتی ویژه

امیرحسین پروان معاون بازرگانی داخلی و توسعه تجارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم در گفت وگویی، با اشاره به تشدید گشت‌های نظارتی در ماه مبارک رمضان گفت: طرح نظارتی ویژه‌ای به خصوص در زمینه اقلام و کالاهای اساسی و مواد ضدعفونی‌کننده و شوینده در این ماه اجرا می‌شود.

قم میزبان رقابت مجازی کونگ‌فوکاران سراسر کشور

رییس هیات کونگ‌فو و هنرهای رزمی قم از برگزاری مسابقه بزرگ هنرهای رزمی در چهار استایل با حضور آقایان و بانوان کونگ‌فوکار سراسر کشور به میزبانی این استان خبر داد.

حسن عباسی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: باید اجرای هر رزمی‌کار درقالب کلیپ تا پنجم اردیبهشت ماه جاری انجام و از طریق فضای مجازی به این هیات ارسال شود.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید 19» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر 98) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

برچسب‌ها بسته خبری کرونا ویروس کرونا قم بیماری های ویروسی بیماری بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری کرونا ویروس کرونا قم بیماری های ویروسی بیماری بهداشت و سلامت بسته خبری کرونا ویروس کرونا قم بیماری های ویروسی بیماری بهداشت و سلامت ویروس کرونا گفت وگو مسجد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۸۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، امیر صادقی معاون مرکز رشد فناوری‌های بالینی، از تجاری سازی سه محصول نوآورانه که با مشارکت پژوهشکده گوارش و کبد و شرکت‌های دانش بنیان تولید شده است، خبر داد.

وی افزود: نرم افزار کلین‌آپ به عنوان ابزار تشخیصی، یکی از محصولات نوآورانه پژوهشکده گوارش و کبد است که نمونه خارجی ندارد. این محصول با هدف غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان و بیماری‌های غیر واگیر قلبی و عروقی، کبد چرب و سلامت روان به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی، خطر ابتلاء به سرطان‌های روده بزرگ که قابل پیشگیری‌ترین نوع سرطان است، سرطان معده، سینه، دهانه رحم، ریه و پروستات توسط این نرم افزار قابل ارزیابی است.

نرم‌افزار کلین‌آپ با به‌کارگیری از ظرفیت هوش مصنوعی، ابتلاء به این بیماری‌ها را خطرسنجی می‌کند.

صادقی اظهار کرد: کیت تشخیص همزمان آنتی ژن هیلکوباکتر پیلوری و خون مخفی در مدفوع نیز تنها محصولی است که به طور همزمان غربالگری معده و روده بزرگ را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: این کیت نمونه خارجی ندارد و کاربری آسان، صرفه‌جویی در زمان، امکان استفاده خانگی، پایین بودن قیمت و تفسیر آسان از مزایای آن است.

معاون مرکز رشد فناوری‌های بالینی تصریح کرد: افراد پس از استفاده از نرم افزار کلین‌آپ، در صورت دریافت هشدار و خطرسنجی ابتلاء به بیماری‌های معده و روده بزرگ، می‌توانند برای بررسی دقیق‌تر از کیت کومبو استفاده کنند. این کیت در داروخانه‌ها موجود است.

صادقی در خصوص سومین محصول رونمایی شده، تصریح کرد: فورسپس بیوپسی و سایر تجهیزت مربوط به آندوسکوپی نیز با تکیه بر توان داخلی در پژوهشکده گوارش و کبد تولید شده که دارای استاندارد ISO است.

کد خبر 6091852

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • فصل جدید برنامه «جام‌جم» به زودی تولید می‌شود
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت