Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن علمی دانشجویان رشته مهندسی برق دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی دانشگاه چابهار گفت: انجمن علمی می‌تواند حفره‌هایی را که در سیستم آموزشی دانشگاه وجود دارد، پر کند.

پویا احمدپور در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به تقش مهم دانشگاهیان در تولید علم اظهار کرد: اگر مسئولان دانشگاه‌‌ها سیلابس درسی دانشجویان را اصلاح کنند، به نتایج خوبی در عرصه تولید علم می‌رسند؛ تعدادی قابل توجهی از دروس دانشگاهی در حوزه تخصصی دانشجو نیست و اتلاف وقت او محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه انجمن‌های علمی دانشجویی در پیشرفت علمی کشور اثرگذار است، افزود: انجمن علمی می‌تواند حفره‌هایی را که در سیستم آموزشی دانشگاه وجود دارد تا حدی توسط دانشجویان فعال یا با تجربه‌تر پر کند.

دبیر انجمن علمی دانشجویان رشته مهندسی برق دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی دانشگاه چابهار تصریح کرد: وزارت علوم از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و علمی حمایت آنچنانی نمی‌کند و بزرگترین اشکال در حوزه انجمن‌های علمی این است که فعالیت انجمن علمی زیر نظر مدیریت فرهنگی دانشگاه است؛ فعالیت انجمن علمی دانشجویی باید زیر نظر گروه علمی هر دانشکده و با نظارت و تایید افراد متخصص خودِ رشته باشد تا دانشجویان بیشتری به فعالیت در کنار و نظارت اساتید خود تشویق شوند. البته در دانشگاه چابهار تا حدودی حمایت وجود دارد که نباید از چشم دور بماند و قابل تقدیر است.

احمدپور گفت: تعدادی از دانشجویان و اعضای انجمن‌های علمی صرفا به دنبال تمام کردن درس خود و گرفتن مدرک هستند و امیدی به آینده کاری کشور ندارند و این موضوع بزرگترین مانعی است که اعضای انجمن با آن مواجه هستند.

وی با اشاره به لزوم تقویت انجمن‌‌های علمی بیان کرد: قرار گرفتن فعالیت انجمن علمی زیرنظر گروه علمی خودِ رشته و حمایت مالی از فعالیت‌های کارگاهی انجمن به‌خصوص در ساخت نمونه‌های علمی و آزمایشگاهی (به صورت خرید قطعات لازم به جای ارائه پول به دانشجو با توجه به اینکه قطعات در کارگاه و امکانات دانشگاه باقی می‌ماند و دانشجو دغدغه خرید و پول نخواهد داشت) از جمله راهکارهای تقویت انجمن‌های علمی دانشجویی است.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: هدف انجمن‌های علمی افزایش سطح علمی و مهارتی دانشجویان است که خود تا حدی به بهبود وضعیت تحصیل کرده‌ها در کشور کمک می‌کند، اما حل مسائل تخصصی توسط انجمن نیاز به درخواست و حمایت‌های اختصاصی دارد؛ انجمن علمی مهندسی برق دانشگاه چابهار تاکنون کلاس‌ها و کارگاه‌های کاربردی خوبی برگزار کرده است که امیدواریم این فعالیت‌ها روز به روز گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/۴۱۱۸/

منبع: آنا

کلیدواژه: انجمن علمی مهندسی برق دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار چالش های انجمن های علمی دانشگاه چابهار انجمن های علمی انجمن علمی انجمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۸۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه جلسه کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان با موضوع حذف رشته‌های کم تقاضا در بنگاه‌های اقتصادی و معرفی رشته‌هایی که در بازار کار تقاضا دارند به ریاست استاندار کرمان و با حضور روسای دانشگاه‌ها و دیگر اعضای کارگروه در محل سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد. 

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان با تبریک ۱۲ اردیبهشت، قدرشناسی، احترام و حفظ حرمت جایگاه معلم را مورد تاکید قرار داد و در خصوص مجوز پذیرش دانشجو به صورت مجازی در دانشگاه شهید باهنر با همکاری مراکز آموزشی پیام‌نور گفت: لازم است یک قاعده کلی برای درخواست مجوز با مصوبه کارگروه تهیه شود که بعضی از دانشگاه‌های استان در رشته‌های خاص بنا به اقتضای جغرافیایی منطقه با پیام‌نور توافق کنند. 

وی در ادامه گفت: شهرستان بردسیر با راه‌اندازی مجدد فولاد مشیز نیازمند نیروی انسانی متخصص خواهد بود؛ بنابراین رشته‌های مورد نیاز معادن صنعتی باید در این منطقه تعریف شود و سرمایه‌گذاری آموزشی در این منطقه در آینده نه چندان دور موثر خواهد بود. 

استاندار کرمان بیان کرد: نیاز‌های منطقه شناسایی شود و نیاز‌ها با الزامات و تعداد نیروی کار مشخص مستند شود و به نوعی این کار تقویت آموزش برای اشتغال خواهد بود. 

در این نشست در خصوص پیوست اشتغال و مستندات مربوط به ابقای رشته‌های کارشناسی کم تقاضا در استان، درخواست مجوز پذیرش دانشجو در پردیس‌های دایر در دانشگاه باهنر کرمان، درخواست مجوز پذیرش دانشجو به صورت مجازی در دانشگاه شهید باهنر با همکاری مراکز آموزشی پیام‌نور در شهرستان‌های راور و بردسیر و درخواست‌های گشایش رشته‌های جدید میان رشته‌ای در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان بحث و گفتگو شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • استاد دانشگاه سمنان عضو هیات علمی نمونه کشوری شد
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)