Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک نویسنده کتاب گفت: ۷۲ حکایت در کتاب «مرد دریا ساز» وجود دارد که به نکات اخلاقی، وطن‌پرستی، انسانیت، وفاداری و همچنین ارتباط با خانواده در زندگی شیخ بهایی را مورد بررسی قرار داده است. تاریخ انتشار: 08:51 - 03 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۰۶۸۲۴

حسین گلدوست نویسنده کتاب «ایستاده‌ام» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون مضمون کتاب «مرد دریا ساز» گفت: کتاب «مرد دریا ساز» شامل ۷۲ حکایت از مقامات «بهاءالدین محمد بن حسین» معروف به «شیخ بهایی» شاعر، ریاضیدان و ادیب ایرانی است، این شخصیت استثنایی در دوره صفویه می‌زیسته و به عنوان یکی از مشاهیر بزرگ ایران شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی پیرامون شخصیت شیخ بهایی ابراز کرد: با مطالعه و پژوهش در حوزه زندگی شیخ بهایی او را شخصیتی بزرگ و استثنایی در جامعه مشاهیر ایران یافتم، وی به علت توانایی‌های فراوان خود در علوم توانست مورد تایید فق‌ها و علمای جاری و پادشاهان و سلاطین همزمان خود باشد.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفی آخرین کتب منتشر شده اینجا کلیک کنید


گلدوست به بخش‌های از کتاب «مرد دریا ساز» اشاره و اظهار کرد: کتاب «مرد دریا ساز» در طی ۷۲ حکایت و بر اساس مستندات بنا شده است و تلاش کرده تا بخش‌هایی از زندگی شیخ بهایی این شخصیت علمی بزرگ ایرانی را به قلم بکشد. آثار وی ابعاد مختلفی دارد لذا در این کتاب رفتار، جملات، اختراعات و سرشت این شخصیت مورد بررسی قرار گرفته و برای مخاطب مطرح شده است.

وی پیرامون ویژگی کتاب «مرد دریا ساز» بیان کرد: از آنجا که شیخ بهایی سرشتی پاک داشته و این سرشت در ریاضت رشد و تعالی یافته لذا توانسته در مقاطع خاصی از تاریخ ایران تاثیرگذار باشد.

گلدوست با اشاره یکی از جذاب‌ترین فصل‌های کتاب «مرد دریا ساز» اظهار کرد: تاثیرگذاری شیخ بهایی بر شاه عباس صفوی قابل توجه و ارزشمند است او توانست بر شخصیت شاه عباس که فردی خود رای و تند خو بود تاثیر بگذارد. حکایت‌های متعددی در مورد شیخ بهایی وجود دارد، اما من در کتاب «مرد دریا ساز» تلاش کردم تا بخش‌هایی از زندگی شیخ بهایی را که کمتر به آن اشاره شده و یا برای جامعه ناشناخته باقی مانده با تکیه بر مستندات برای مخاطب معرفی کنم.

گلدوست به جذاب‌ترین حکایت کتاب «مرد دریا ساز» اشاره و اظهار کرد: توانایی شیخ بهایی در علوم راز‌های فراوانی را با خود در بردارد که همچنان بر ما پوشیده است همچنین اهمیت و شیوه استفاده درست از علوم برای کمک به اقشار مختلف جامعه خصوصاً بخش آسیب‌پذیر بسیار جذاب و قابل توجه است که در کتاب «مرد دریا ساز» به حکایت‌های جذابی در این خصوص پرداخته شده است.

وی پیرامون مضمون کتاب «مرد دریا ساز» تاکید کرد: کتاب «مرد دریا ساز» حاوی حکایت‌های ارزشمند، پندآموز و بسیار گرانبها پیرامون شیخ بهایی از مشاهیر بزرگ ایران است که می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد. کتاب «مرد دریا ساز» نشان می‌دهد که مومنان و عالمان تا چه میزان برکات با خود به همراه دارند و وقتی که از این دنیا رخت بر می‌بندند نبود آن‌ها تا چه میزان بر زندگی مردم تاثیر دارد.

وی به شیوه نگارش کتاب «مرد دریا ساز» اشاره و تصریح کرد: تلاش کردم تا کتاب «مرد دریا ساز» را با زبانی ساده، شیوا و گویا بیان کنم، کتاب «مرد دریا ساز» بر پایه مستندات شکل گرفته، داستان‌های گنجانده شده در این کتاب کوتاه هستند بنابراین کلیه این داستان‌ها در قالب ۲۰۰ صفحه به مخاطب ارائه شده است.

گلدوست به پیام کتاب «مرد دریا ساز» اشاره و خاطرنشان کرد: آشنا شدن با سیره بزرگان و روش سلوک دانشمندان پیامد‌های متفاوتی را زندگی خوانندگان در بر دارد، آشنایی با صبر، قناعت، شجاعت و از همه مهم‌تر توکل بر خداوند نکاتی برجسته در زندگی این بزرگان محسوب می‌شود، در بین ۷۲ حکایت در کتاب «مرد دریا ساز» نکات اخلاقی، انسانی، وطن‌پرستی، انسانیت، وفاداری و همچنین ارتباط با خانواده موضوعاتی ارزشمند هستند که در زندگی شیخ بهایی وجود داشته و به مخاطب عرضه شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات تازه های نشر زندگی شیخ بهایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، شماره ۱۶۶ مجله خیمه در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مدیرمسئولی حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، با طرح جلدی از چهره «کلر ژوبرت»، نویسنده مسلمان شده فرانسوی، منتشر و در هفته جاری عرضه خواهد شد.

در این شماره خیمه، ۵ رویداد مهم ماه فروردین ۱۴۰۳ تحلیل شده‌اند:
اول: تحلیل شیوهٔ دعاهای متفاوت استاد شیخ حسین انصاریان از نگاه ۴ استاد حوزه و دانشگاه.
دوم: بررسی ماجرای مسجدسازی در پارک قیطریه و پاسخ به ۴پرسش آیت الله سیدمصطفی محقق داماد از نگاه ۱۷ چهرهٔ مخالف و موافق.
سوم: بررسی سخنان پُرحاشیهٔ حجت‌لاسلام پناهیان دربارهٔ پیامبر(ص) از نگاه ۳ استاد دانشگاه.
چهارم: روایتی از اشعار روضه های زنده یاد حسین بختیاری که در نوروز درگذشت از نگاه ۴ فعال هیئتی.
پنجم: برگزاری محفل صدهزار نفری قرآنی در ورزشگاه آزادی از نگاه ۱۰ فعال فرهنگی و رسانه ای.

همچنین پرونده ماه خیمه، به موضوع «اهدای عضو» و ضرورت فرهنگ سازی با نگاه عاشورایی پرداخته است؛ این پرونده شما را با ۱۲ طلبه و ۴مداحی آشنا می کند که اعضای بدنشان، به بیماران نیازمند بخشیده اند.

این شماره به مناسبت نمایشگاه کتاب نیز، به موضوعات زیر پرداخته شده است:
کتابی کاملا کاربردی برای زندگی: اثر تازه منتشرشدهٔ «تفسیر موضوعی سبک زندگی با رویکرد روایی»
مسالهٔ حجاب در ایران امروز به روایت رمان «رقص کلاغ روی شانه های مترسک.»
کتاب شعری که گم شد: روایتی از کتاب «مجموعهٔ اشعار فضائل اهل بیت» اثر شیخ کلینی
یادداشت های عاشورایی مرحوم دکتر عماد افروغ از کتاب «فریادهای خاموش»

کیانوش رضایی کد خبر: 1228613 برچسب‌ها مجله اجتماعی

دیگر خبرها

  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • پیام مقاومت مردم یمن را در نمایشگاه کتاب تهران به دنیا مخابره می‌کنیم
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • کتابِ «حکایت زخم‌ها» به چاپ دوم رسید
  • کتابِ «حکایت زخم ها» به چاپ دوم رسید
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر