Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@17:51:25 GMT

جلد سوم از مجموعه تاریخ فلسفه منتشر می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۸۵۴۹

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلد سوم از مجموعه تاریخ فلسفه انتشارات سمت، با عنوان ایدئالیسم آلمانی منتشر می‌شود. این کتاب شرح و تفسیری موجز از دوره‌ای بسیار کوتاه، ولی غنی، از تاریخ فلسفۀ غرب، مشهور به ایدئالیسم آلمانی است. باتوجه به گستردگی موضوع، به منظور تدقیق مباحث، دو اثر انقلابی و سرنوشت‌ساز این جنبش فلسفی، یعنی نقد عقل محض کانت و پدیدارشناسی روح هگل، به عنوان مبداء و مقصد کتاب تعیین شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین در عین اشاره به سایر آثار، مسیری حتی‌‌الامکان پیوسته و منسجم از نقد عقل محض تا پدیدارشناسی روح طی شده است. همچنین تلاش شده حق مطلب دربارۀ آرای دو فیلسوف به‌غلط مغفول‌مانده و بسیار مؤثر بر اندیشۀ هگل و تاریخ فلسفۀ پساهگلی، یعنی فیشته و شلینگ، ادا شود.

این مجلد که محمدمهدی اردبیلی و سیدمسعود حسینی نگارش آن را برعهده گرفته‌اند، در شش فصل و 167 صفحه اواسط اردیبهشت از سوی انتشارات سمت در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

در پیش‌گفتار این کتاب آمده:

هر یک از فصول این کتاب یک تفسیر است، نه کمتر نه بیشتر؛ به بیان دیگر، از یک سو، باید به خاطر داشت که هرکدام از تفسیرهای ارائه شده تنها یک دیدگاه در مواجهه با موضوع است و نویسندگان ابداً دستخوش این توهم تمامیت‌خواهانه نیستند که این‌ها یگانه تفسیرهای موجود و صحیح‌اند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تازه های نشر انتشارات سمت کتاب جدید هگل کانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این کتاب ضمن مرور و بررسی کارکرد ترجیع‌بند در شعر کلاسیک و نیز دوران مشروطیت، به بررسی کارکردهای متفاوت بند ترجیعی در شعر معاصر و شعر نو فارسی پرداخته شده و با ذکر نمونه‌هایی از نیمایوشیج، اخوان ثالث، سهراب سپهری، احمد شاملو، گارسیا لورکا، آلن‌پو و … اهمیت آن از نظر شکل، ساختار و محتوا نشان داده شده است.

این کتاب را می توانید از طریق سایت‌های فروش کتاب تهیه کنید.

۲۲۰۵۷



برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900205

دیگر خبرها

  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • ۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد