Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، در پی بروز اقدامات تخریبگرانه در محوطه تاریخی غار وسط دل‌دل، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان بلافاصله اقدامات حقوقی لازم صورت گرفت و نماینده اداره کل بلافاصله پس از اطلاع به همراه نماینده دادستان شهرستان گالیکش و ماموران نیروی انتظامی از محل وقوع جرم بازدید و پرونده قضایی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با این‌حال اصالت تاریخی، فرهنگی نقش موسوم به «گردونه مهر» مورد تایید پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری قرار نگرفته است. در گزارش‌های باستان‌شناسی پروفسور مک‌برنی (۱۳۴۲) و دکتر جبرئیل نوکنده (۱۳۷۸) و نیز در پرونده ثبت ملی این اثر به شماره ۲۷۲۲ مورخ سال ۱۳۷۹ اشاره‌ای به این نقش نشده است.
در سال ۱۳۹۲ نقشی از گردونه مهر در بدنه شمالی دهانه غار مورد توجه قرار گرفت که اصالت تاریخی، فرهنگی تا امروز مورد تایید پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری قرار نگرفته است.
تخریب ورودی غار صرف نظر از اصالت و وجود این نشانه تاریخی، دارای عنوان مجرمانه است و متعرضان براساس ماده ۵۵۸ قانون مجازات اسلامی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.   انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: غارشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۸۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان