Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@12:25:52 GMT

احداث بیش از ۱۷۰۰هکتار باغ جدیدپسته در سیستان وبلوچستان

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۸۶۶۰

احداث بیش از ۱۷۰۰هکتار باغ جدیدپسته در سیستان وبلوچستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان از احداث بیش از ۱۷۰۰هکتار باغ جدیدپسته در سیستان وبلوچستان خبرداد.

اردشیر شهرکی  امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: در راستای تغییر الگوی کشت ،توسعه کشت های اقتصادی، ارزآور وکم آب بر  طی سال گذشته با مشارکت فعال کشاورزان یک هزارو ۷۶۶هکتار باغات پسته جدید  احداث وسطح زیر  کشت باغات پسته به ۱۲هزار و ۶۷هکتار افزایش یافته است 
اردشیر شهرکی افزود :بمنظور افزایش عملکرد وتوسعه باغات پسته در سال گذشته بیش از ۵میلیارد ریال کمک بلاعوض در قالب انواع نهاده ونهال به  پسته کاران سیستان و بلوچستان پرداخت شده است 
این مقام مسئول گفت شاخص ترین برنامه  ما افزایش عملکرد در واحد سطح وتبدیل مزارع محصولات زراعی با مصرف آب بالا به محصولات باغی کم آب بر از جمله پسته میباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی برگزاری دوره‌های ویژه آموزشی باحضور مروج ارشد پسته کشور، بازدید کشاورزان و کارشناسان از باغات پسته زرند، رفسنجان وسیرجان را از دیگر برنامه های حمایتی سازمان برای توسعه کمی وکیفی تولید پسته در استان برشمرد وتاکید کرد برنامه توسعه باغات پسته علاوه بر شهرستان های زاهدان و خاش در شهرستان های میرجاوه وحوزه سیستان نیز در حال اجرا ست.
شهرکی تصریح کرد برای جلوگیری از ورود آفات وبیماریها ترویج کشت مستقیم پسته را در برنامه کاری این مدیریت قرار داده ایم.
مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان اذعان داشت سالیانه ۷هزار و۵۰۰تن پسته از سطح ۷هزار و۲۷۶هکتار باغات بارور برداشت وروانه بازار مصرف داخل و خارج از کشور می‌شود.

انتهای پیام/75005

منبع: فارس

کلیدواژه: پسته سیستان الگوی کشت کشاورزی باغات پسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۸۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر

گفته‌ می‌شود که بخش بزرگی از پارک لاله که مملو از درختان کهنسال است به تازگی حصارکشی شده و گفته شده که قرار است در آنجا ساختمانی از طرف شهرداری احداث شود. همچنین تاکید شده با توجه به تعرضات و دستکاری‌هایی که در بوستان‌های دیگر از جمله پارک اندیشه و پارک قیطریه در حال وقوع است و پیش‌تر هم با حذف درختان و احداث بنا در ابن پارک صورت پذیرفته، خطر جدی است./چندثانیه

   

دیگر خبرها

  • لزوم توجه به توسعه باغات زیتون در شهرستان رودبار
  • سازمان ملل هزینه بازسازی غزه را حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد کرد
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • برگزاری آزمون کتبی تخصصی حفظ قرآن در سیستان وبلوچستان
  • شاهکار جدید در پارک لاله؛ برنامه جدید شهرداری در بوستان‌ مملو از درخت | تصویر
  • گزارش برنامه توسعه سازمان ملل و کمیته «اسکوا» از اوضاع غزه
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌وبلوچستان
  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • ازمشکلات بر زمین مانده تاآزادی بیان به سبک آمریکایی درتلنگر این هفته سیستان وبلوچستان